Jan Arild Gjemble Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ja så var det dags for en ny tur på multiplayeren. Vi startet opp grytidlig på morgenen i Wrangell og satte kursen opp til Bob Quinn Lake via Stikine River og dalene opp. Fra Bob Quinn Lake fulgte vi dalene over til Telegraph Creek og så ned og over isbreene i Stikine Ice Fields til Petersburg. Mye dramatikk på turen idag, med flere nødlandinger grunnet kaldt vær og ising. Ja, vi måtte til og med forlate ett fly på isbreen ettersom det ikke gikk å få liv i dette igjen oppe i kulda. -20 grader gjør sitt med en enkel forgasser.... Fantastisk realistisk og herlig tur satt opp av Fred, og i et område som man aldri blir lei av. men over til bildene fra dagens happening. Her er vi på vei opp Stikine River. Det er lite "gruppebilder" fra meg idag grunnet tekniske problemer og flere av flyene kunne jeg desverre ikke se. Et utrolig vakkert landskap, enten man liker fjell,daler og fjorder og kyst. Utrolig godt laget dette sceneryet. Her ligger vi godt å tett samlet, og det er enda fler fly rundt meg fikk jeg vite. Her har vi landet i Bob Quinn Lake. Lurer på om det er det Canadiske forsvaret som driver å tester ut noe stealth helikopter her jeg... hehe. På vei fra Telegraph Creek. Dette er egentlig en F18 som holdt følge med oss og passet på gjengen. Tett og fin flyging og ingen skulle komme å "kødde" med oss nei.... Det blir nesten ikke bedre enn dette vil jeg tro.... Over isbreen vi fulgte ned til fjorden og Petersburg. Her fikk to av oss problemer, og en måtte forlate flyet. Jeg klarte akkurat å berge meg og 50 fot over isbreen våknet motoren fra dvale igjen slik at jeg kom meg velberget ned. Bare vakkert.... På final in til Petersburg, og vil med dette bildet takke Fred for den jobben han gjør med å planlegge turer og legge opp fantastiske ruter for oss alle sammen. Takk til reisefølget også som gjorde dette til en flott opplevelse og en av de bedre turene på multiplayeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Får vel slenge ut noen bilder jeg også, de er uredigerte (foruten cropping) Før start, jeg stillte i en CH-53 "stallion", de andre fløy litt mer 'underground' maskiner Da var vi på vei mot første stopp, telegraph creek Med ett arbeidsjern som klokker 230 kts så kan man koste på seg en liten kaffepause på en eller annen knaus med god utsikt. Skiftet til ett litt mindre helikopter, B412. Her fra stoppested #2 (som jeg ikke husker navnet på i farten. Jan Arild parkert nærmest, og hvis jeg ikke tar mye feil så var det Andreas som kom susende i twin otteren (som står på hodet ned i RWY) Så bar det videre, og nå var vi 2 helikoptere Over en ås og stupe ned i neste dal ([size:8pt]ser du det andre helikopteret[/size]?) Minutter etterpå kom første mayday melding, Ernie mistet motorkraft og det endte med nødlanding på den islagte elva. Det gikk ikke så lang tid før Fred fikk det samme problemet, og benyttet seg av samme løsning, nødlanding på elva Etter at Fred led samme skjebne som Ernie (og Fred skulle ikke bli den siste heller), så skiftet jeg over til ett annet leketøy ved river ettellerannet :grin: Dette er fra når vi skulle over isbreen, da mitt nye leketøy hadde 2 spreke jetmotorer bakider, så kunne jeg jo koste på meg og komme meg på litt avstand og ta bilde av gutta boys når de slet seg opp og over isen Yupp...vi var nå 2 veps som surret rundt og rundt og rundt våre tappre fjellfarere som slet med frossne tær og frossne forgassere Her har kulden krevd ett nytt offer, Paul-Andre måtte nødlande midt oppå isbreen Hilser på Jan Arild etter at han var kommet over på andre siden av isbreen, hvor han nesten led samme skjebne som mange før han...men bare nesten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Herlige bilder Pasi Her er en liten videosnutt over Bronson Creek som vi fløy forbi på vei opp til Bob Quinn Lake. [video:youtube]a4a11U97fkI Fant en til også som er verdt å se fra Juneau og the Alaskan Panhandle: [video:youtube]OfpcJqpuuPw Og denne videoserien er et "must" å se for oss bush-pilots! http://www.flyalaska.com/youtube.html Edit: La til en video til, og enda en til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Savner bilder fra når Fred stod fast på isen og vi sirklet over som sultne gribber. Dette var en ytterst hyggelig tur. Kan ikke huske at det har vært så mye latter før på turene våre. Synd jeg måtte forlate flyet mitt der oppe på breen, men fikk sitte på fanget til Kenneth på tur nedover, så det gikk bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. februar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 22. februar 2010 Ikke lett å "hoppe" etter Jan Arild og Pasi, men her kommer noen flere bilder. - For min del var dette den flotteste og mest realistiske MP-turen jeg har vært med på !! Landskapet og lysforholdene kan nesten ta pusten fra en stakkar, og med dagens flymodeller må man være like påpasselig som når man flyr real. Vi måtte over noen høye fjell, og mens jeg var mest opptatt av å glane ut over den spektakulære utsikten, var jeg ikke nøye nok med å leane mixture. Dermed døde motoren min, med etterfølgende nødlanding på en islagt elv. Flere andre fikk føle samme realismen, og dette satte en ekstra spiss på søndagens sosiale møljeflyvning. Turens høydepunkt, bokstavelig talt, var passeringen av isbreen Stikine Ice, som snodde seg mellom fjell i over 10000 fot, på grensen av hva man bør utsette en liten Skywagon for. Var tidlig oppe og klargjorde min Skywagon for dagens tur fra Wrangell. Siden vi startet i grålysningen, fikk vi med oss et fantastisk lys i det sola steg opp over fjellene. Det ser ut som noen flyr med flottører, men her er det serveren som lurer oss, det skal være Beaver med hjul....... Jeg hopper over store deler av turen, da det allerede er godt beskrevet, og går rett over til Freds nødlanding. Det var ikke så lenge etter Telegraph Creek at Fred fikk problemer, men vi andre var ikke så langt unna, så vi tok turen nedom for å gi han noen trøstende klapp på skuldrene. Så var det den svære breen og ditto fjellmassivet vi skulle klatre over. Her klarer neppe bildet å gjengi det fantastiske scenariet som vi opplevde, og her må jeg si vi fikk valuta for hva FSX handler om. Under all dramatikken som fulgte ble vi spredd over et større område, men Fred og jeg holdt tett sammen over det mektige fjellmassivet, og ned siste strekket mot Petersburg. Samling i Petersburg. Ikke alle nådde fram, og noen gikk over til blåselamper på slutten :whistle: . Men uansett hva man fløy med eller hvor langt man kom, så tror jeg alle hadde stort utbytte av denne turen. Retter en stor takk til FRED, som ledet oss "trygt" gjennom et spektakulært område av fantastiske Tongass Fjords. Og varme tanker går også til Geir Ove, som dansende på en eller annen balkong, sørger for at vi har en server andre bare kan missunne oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Praktfulle bilder du presenterer Ernst. Virkelig kvalitet over de bildene som vanlig. Godt du fikk med litt av "gruppefølelsen/flighten" som det tross alt er å fly på multiplayeren med VFR-flyging. Det sosiale askpektet bringer inn en stor dimensjon i simmingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. februar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 22. februar 2010 Takk i like måte Jan Arild og takk for interessante linker med gode filmsnutter. Mye som tyder på at jeg blir lite effektiv på jobb i dag , da disse filmene førte meg over på enda flere filmer som førte meg over på enda flere filmer som førte......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Øium Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Så ut som en veldig fin tur. Noen som kan si nøyaktig hvilke scenery-addons som ble brukt her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Kan prate for meg selv om mine bilder, men alle bruker Tongass Fjords X fra www.fsaddon.com I tillegg har jeg på disse bildene tatt bruk av Flight Environment X. Multiplayerserveren styrer været. Flyet jeg flyr er en Pilatus Porter fra FSD International. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Her kommer "noen" bilder fra mitt kamera. Oppmøte i Wrangell en tidlig morgen: Sludd og sol i morgentimene: Første smak på hva som ventet oss på turen, nydelig natur og fantastisk himmel: En lett formasjon opp dalen: Solen på vei opp, og varmer dalsidene: Første mellomlanding på Bob Quinn Lake. Andreas inn for en form for landing: Se etter to fly i skyformasjonen: På vei inn i dalen som fører oss til Telegraph Creek. Det var denne dalen Ernst ble lommekjent i, da han måtte nødlande her og ta bena fatt på vei tilbake til nærmeste tettbebyggelse. Ernst, Thor, Andreas og undertegnende venter på Telegraph Creek: Rett etter Take-off fra Telegraph Creek. Siste bilde av Fred før han melder Mayday og må nødlande på en frossen elv: Fred ble lokalisert og det ble satt igang en redningsaksjon. Motoren kom igang igjen og turen kunne fortsette: Fred og Paul Andre i tett foramsjon: Pasi tar meg igjen i sitt helikopter og følger meg en stund: Her er de fleste samlet igjen: Klatringen begynner før turens høyeste punkt. Ernst har kommet godt i gang: Pål Fortsetter på neste side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Fortsetter fra forrige side. Ikke tro jeg var ferdig med dette, mere på lager. Det ble stille på Teamspeaken når vi fløy over dette området, utrolig flott. Mange hakeslepp. Innflygning til Johnson Petersburg: Og her er endelig siste bilde fra meg, samling mens Jan Arild kommer inn for landing mens Kenneth følger i rolig tempo: Puuhh. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Lekre og skarpe bilder fra en herlig tur. Nyyydelig Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. februar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 23. februar 2010 Vakkert Pål, tøff bruk av supervidvinkel ! Turen sitter fremdeles i hodet, og jeg kommer til å huske lenge den fantastiske klatreturen over det massive fjellpartiet rundt Stikine Ice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.