John A, Moen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Bokstavlig talt Østlandsposten Tenker han fikk seg en overaskelse han som var på jobb på Esso'en der! Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 "Det var mange som sperret opp øynene da det plutselig landet et helikopter ved bensinstasjonen, og flyverne gikk inn for å ta seg en kopp kaffe. :grin: Hvor frie er egentlig helikopterpilpoter til å lande der de vil? Da jeg var på 330-skvadronen under arbeidsuken i tiende klasse, ble jeg spurt om de skulle sette meg av ved busstasjonen den dagen jeg skulle dra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Tja. Dei skal vel igrunn ha grunneigar sitt samtykkje før dei landar. Men i slike situasjonar som her, så er landinga gjennomført for å halda tryggleiken på eit akseptabelt nivå, og difor kan dei lande nett fanken kor dei vil :grin: Men om dei hadde landa berre for å ta ein kopp kaffi hadde saka vore noko annleis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hehehe :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 De får endel kritikk både av AMK og politet etter hva jeg forstår ettersom det ikke er flyvær for helikopteret i Oslo-området i det hele tatt. Hverken AMK eller politiet ville brukt sine helikoptre i dette været. Hva mener dere om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Nå tror jeg man skal la pilotene selv finne ut om det er for dårlig sikt eller ikke. AMK og politisentralen, har vel neppe meteorologisk utdannelse. Man må huske at når det går snøbyger, varierer sikten veldig. Ikke uvanlig at helikoptre må lande, for å vente på bedre sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 En kolega av meg har en kamerat som er helikopter pilot.Da han var med ut med han på ett oppdrag som de var på,så landa de i bjugn i Sør trøndelag,for og kjøpe seg en hamburger :grin: Mange nyskjerrige kom kan du si,der de landa kun få meter fra gatekjøkkenet i en EC135 tror jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Hogne Paulsen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Helikoptre kan fly S-VFR ned til en sikt på 800 meter (i CTR). Kan fint ha tatt av under ok forhold for å deretter bli innkapslet i en byge. /TH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.