Gå til innhold

RIAT 2010


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Samme her, dessverre blir det ingen bruk av flares under displays i år heller, da bruk av flares på airshows har blitt forbudt i UK, men det er fortsatt veldig mye spennende i år :)

 

Gleder meg spesielt til F-22, Super Hornet, den nederlandske Apachen, det nederlandske og belgiske F-16 displayet, Red Arrows, Patrouille de France, kiwi 757en, Vulcan og selvfølgelig markeringen av Battle of Britain. Dette blir ei bra helg! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan si hele showet Fredrik, tror ikke du glemte noen he he. Du får se etter en kar på 2m og rødt hår, som leier en mindre kar på 1 meter som også har rødt hår :-) Vi har billetter til Jubilee Garden på lørdag(som forøvrig nå er utsolgt)

 

Så var det været:

Lørdag

17.07.2010

17°

Regn. Svak vind, 3 m/s fra vest-nordvest. 0,8 mm nedbør i døgnet.

 

Ser ikke helt bra ut, men omtrent som i 09. Da rakk jeg hvertfall å bli skikkelig brent i panna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, man kan vel trygt si at jeg gleder meg til hele showet ;)

 

Været på lørdagen i fjor syns jeg var ganske okay, ikke for varmt og ikke for kaldt, og et skydekke som var høyt nok til at alle kunne fly fulle displays. Men litt mer sol skader selvfølgelig ikke, bare det ikke blir som lørdagen i 2006, det er det desidert verste jeg har opplevd på et airshow, har aldri blitt så solbrent hverken før eller siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste væroppdattering:

Lørdag 16 juli

Morgen kl 6 – kl 12 13°

Regn. Lett bris, 4 m/s fra sørvest. 0,4 – 1,4 mm nedbør.

Dagtid kl 12 – kl 18 17°

Lettskyet. Lett bris, 5 m/s fra vest. 0 mm nedbør.

Kveld kl 19 – kl 1 17°

Klarvær. Laber bris, 6 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør.

 

Ser jo ikke dårlig ut :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle hilse Per-Kristian og Egil og takke for hyggelig prat på Riat. Meningen var at vi skulle få oss en matbit i Swindon, men siden jeg hadde med en pjokk på 8 fikk vi ikke servering noen steder.

Dette var tur nr 2 for min del til RIAT, og jeg vil på det sterkeste anbefale alle dere som tenker tanken om en tur, å ta denne. Det er et kjempebra flyshow med god utsikt til rullebane og lufta uansett hvor du står langs stripa. Enormt område med static og masse muligheter til å kjøpe seg "fly leker" overalt. Logistikken er også veldig bra, selv om det ble en 1/2 times buss kø på returen i år.

Uten alt for store krav til overnatting er dette en tur som bør kunne gjennomføres for 2500-3000 kroner med transport og overnatting fra torsdag til søndag.

Jeg skal over neste år også, så hvis det er noen som har spørsmål eller vil ha litt hjelp til å planlegge reisen er det bare å sende en PM til meg. Har spekulert litt med tanken på å organisere litt på en tur neste år, men vet ikke om det er interesse for det her i forumet.

 

Bilder fra paris-london med A380 samt bilder fra showet kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Det var et flott show. F22 og Airbus M400 var vel de flyene som imponerte meg mest. Det er første gang jeg har sett noe som kan hamle opp med SU27 på flyshow.

 

Været var ikke å klage over. Det var litt surt på søndags formiddag, men det ble bedre utover dagen.

 

Jeg støtter Oles forslag. Det har vært gøyalt hvis flere her på forumet slo seg sammen og reiste i lag. Flere her i forumet slo seg sammen når vi reiste til Lelystad, og det var jo skikkelig hyggelig. Er man tidlig ute, så er det ikke noe problem å få hotellrom sentralt.

 

Egil Johnsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...