Gå til innhold

Skummelt med Vatsim? Opplæring tilbys!


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Ber så mye om unskyldning..

 

Bruker FSCommander på laptop ved siden at hovedmaskin, og det var der jeg hadde prestert å legge inn SOTIR.

 

Synes jeg sjekka så godt på FMC før avgang at det kom litt brått på når jeg tok en kikk på FMC..

 

Beklager alt i orden...

Som sagt.. Bedre og fly litt utpå dagen når man faktisk er skikkelig våken.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Den nøyaktige ruten fant jeg på vRoute, og syntes i farten at den virket grei. RouteFinder er ofte også "kjetkt å ha", men vær litt forsiktig med den dersom du skal fly i USA...

 

vRoute har den svakheten at alle rutene der (i alle fall i gratisutgaven) er satt sammen av brukerne, mens RouteFinder snubler litt på ting som enveis airways, start- og stopp-punkt mht. SID/STAR (spesielt dersom SID og/eller STAR ikke eksisterer på en av flyplassene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det en del litteratur for newbies når det gjelder vatsim, men jeg sitter og funderer på om jeg skal prøve å la en kombinasjon av et tekstdokument med bilder og forklaringer samt youtube-video for å eksemplifisere prosedyrene og tips og triks.

 

Ting jeg tenker å inkludere er:

- Oppsett av FSInn og Copilot

- Forberedelser til first flight1: kart, vatspy, lytting, penn og papir

- Forberedelser 2: IFR flightplan, oppsett av rute, SID og STAR

- First flights: Fraseologi og syntaks (hva sier man - når)

 

Er dette noe som dekkes i en "pakkeløsning" noe sted, og som det da ikke er behov for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...