Per-kristian Jensen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei Hei! Vil oppfordre alle ATCer om å sitte i Nord i dag, da det er masse vind. METAR sjekket 18:15 norsk tid >>> ENBO (BODO) <<< METAR 261650Z 16014KT 7000 RADZ FEW007 SCT010 BKN015 03/01 Q1016 TEMPO 21020G30KT 4000 RADZ SCT008 BKN012 TAF 261400Z 2615/2715 22020KT 9999 FEW008 BKN020 BECMG 2615/2617 23030G40KT TEMPO 2615/2709 4000 RADZ SCT008 BKN012 TEMPO 2616/2703 23040G55KT BECMG 2703/2706 30015KT TEMPO 2709/2715 4000 SHSN BKN012TCU >>> ENRS (ROEST) <<< METAR 261650Z 20037G53KT 170V230 4000 SHRA BKN006 05/04 Q1010 >>> ENLK (LEKNES) <<< METAR 261650Z 20030G40KT 8000 RA SCT010 BKN012 03/02 Q1011 >>> ENSH (SVOLVAER/HELLE) <<< METAR 261650Z 21039G52KT 9999 RA SCT008 BKN012 03/01 Q1012 TAF 261400Z 2615/2620 20040G50KT 9999 -SHRA SCT008 BKN020 TEMPO 2615/2620 20050G60KT 4000 SHRA BKN008 >>> ENSK (STOKMARKNES/SKAGEN) <<< METAR 261650Z 19032G44KT 9999 RA SCT015 BKN020 04/01 Q1011 >>> ENTC (TROMSO/LANGNES) <<< METAR 261650Z 19029G40KT 9999 RASN VV020 02/00 Q1006 TEMPO VV012 RMK WIND 2600FT 19070G85KT TAF 261400Z 2615/2624 20030KT 9999 -RA SCT012 BKN030 TEMPO 2615/2624 20040G50KT RA BKN012 >>> ENAN (ANDOYA) <<< METAR 261729Z 19033G46KT 6000 RA FEW008 BKN020 03/01 Q1003 TAF 261400Z 2615/2715 20030G40KT 9999 -RA FEW015 BKN025 TEMPO 2615/2709 3000 RASN VV010 TEMPO 2618/2624 23040G55KT BECMG 2701/2704 27015G25KT >>> ENEV (EVENES HARSTAD NARVIK) <<< METAR 261650Z 19015KT 9999 -RA SCT010 BKN018 02/00 Q1012 RMK WIND 1400FT 21034G44KT TAF 261400Z 2615/2624 19015G25KT 9999 -RA FEW010 BKN020 TEMPO 2615/2624 19025G40KT RA BKN012 Tromsø har på 2100fot vind 190@70G85kts. Noe som tilsvarer Full Orkan... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Er på vei til Andenes, og deretter til Tromsø. Slikt vær kan man ikke gå glipp av :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det været der var på Island nettopp.Kommer til potet landet også ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hjelpes... Jeg skal ha 171 KIAS på finalen med en MD82... :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg håpet å se noen på ENBD_CTR i kveld da ville jeg sittet pilot, men så dekning og trafikk var innenfor ENOS så sitter for øyeblikket på kjedelig Kjevik sett med metar. 000deg at 00kts Kan legge til at jeg vurderer ENKR_APP/ENTC_APP eller en heftig flytur i WIF der oppe senere i kveld. Skal tenke litt på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Skal nå ut å fly ENTC-ENKR som kan bli heftig! ENTC 261950Z 20031G44KT 9999 -RA FEW012 SCT015 BKN021 03/01 Q1001 TEMPO VV012 ENKR 261950Z 21030G41KT 9999 DRSN FEW020 M03/M05 Q1008 ønsk meg lykke til samt de 21pax ombord i wif288 dash-100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Og hvordan gikk det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 For å være ærlig gikk det mildt sagt til helvete Etter en grei go-around fra bane 24 kom jeg på nytt inn for landing. Her blåste det rimelig godt og ble dratt til side av rullebanen like før Touch-Down. Det ble landing i skogen. 7døde av pax og crew på totalt 24personer. Hard realitet! Men det var god trening da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg holdt på å følge med ut i skogen med f16, men gav full gass og klarte å komme meg opp! Phew! Det var en del lettere med en medium lastet 747 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.