Gå til innhold

Nytt Norwegiangebyr


Aslak Iversen

Anbefalte innlegg

De passasjerer som reiser på samme bestilling vil automatisk få sitteplass sammen ;)

Synes det er flott at det blir slik, effektiviteten ved innsjekkingsautomaten vil trolig bli myyyye bedre :)

I tillegg så mener jeg at jeg har et viktig poeng: man presses ikke i det hele tatt til å reservere sete, dette er helt frivillig... Hvis du absolutt må ha et spesifikk sete? Ja da får du betale litt hos DY eller kjøpe billett med et annet selskap for så å håpe at du "rekker" å sjekke inn på nettet før noen andre tar "setet ditt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

 

"- Vi var en familie på tre som reiste sammen i julen, to voksne og et barn på seks år. Vi valgte å la automaten velge for oss og endte opp med tre seter på tre forskjellige rader. Mener Norwegian virkelig at når tre personer bestiller billetter sammen så skal de ikke få sitte sammen?"

 

Automatisk få sitte sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt mange mange mange mange ganger tidligere her i forumet. Det er da ikke antall gebyrer som betyr noe.... det må da være sluttsummen!!! Kan ikke skjønne hvorfor alle skal henge seg opp i gebyrene hele tiden. Mange av de gebyrene Norwegian har synliggjort, har SAS tatt høyde for i sine beregninger. Forskjellen er at hos Norwegian og andre lavprisselskaper kan man velge men hos andre er dette i prisen.

Ta høyde for gebyrene, summer og se på totalprisen, velg det billigste og beste alternativet for deg. Jeg betaler gjerne 10 forskjellige gebyrer hvis reisen min blir billigst hos dette selskapet.... Blir den dyrere velger jeg et som ikke har gebyrer og kommer bedre ut i pris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da var jo den saken over, da vil DY opprettholde muligheten til å velge sete gratis på automatene ved innsjekk... Dog fører dette igjen til at man kan risikere å ikke sitte sammen ;) Hadde vært bedre muligheter for dette om muligheten for setevalg falt bort ved innsjekk.... Men en må høre på folket, det er tross alt de som flyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, helt nytt er dette ikke. Alt 22 desember 2009 kom Norwegian med pressemelding om denne endringen. Synes streng tatt at media atter en gang slår alt for mye på stortromma, og lager overskrifter som ikke henger på grep.

 

Blant annet VG og Dagbladet har skrevet om de nye reglene lenge før dem trådde i kraft. Så her burde de reisende holde seg for gode til å rope ulv.

 

Om dem er tre stykker som på liv å død må sitte sammen kan man vel lete opp de stakars kronene og betale for setereservasjon når man bokker reisen.

 

Mye pes for en fillesak som ikke fortjener så mye spalteplass hos aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...