Gå til innhold

FSWeekend i Lelystad 6 og 7 november 2010


Fred Solli

Anbefalte innlegg

Hei

 

Gjør litt research her med tanke på hvem som skal nedover til Lelystad i november. Vi har vært flere fra Norge her nede i mange år nå, så det er vel blitt en årlig tradisjon for noen av oss. Kan absolutt anbefales for simmere :)

 

Tenker litt på noe felles arrangement for oss nordmenn som skal nedover, så meld din interesse her. Gjerne med mailadresse. Da blir det lettere å informere dere om hva som kommer til å skje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt... jeg reiser.... Og tror faktisk at denne gangen skal jeg ha en eller to dager ekstra der nede... Om det blir før eller etter FSWeekenden, kommer an på hva som skjer der nede....

 

Mailadr: lekristo(at)lofotkraft(dot)net

 

En flott samling av simmere der nede, og det sosiale er topp. Anbefales til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Er det ikke flere som har tenkt seg nedover, eller er det bare jeg som er alt for tidlig ute?

 

Kanskje litt tidlig å kjøpe billettene nå, men det er markert med rød skrift på kalenderen :grin: . Etter å ha sett reportasjene fra Lelystad, begynner jeg å ane at dette er simmernes "Mekka" Jeg setter meg på listen for interesserte, men tør ikke si noe bestemt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også først som Geir, at jeg ikke gikk glipp av så mye ved å reise annethvert år. Men så var det det sosiale da, det å treffe de andre norske simmerene på denne årlige samlingen.Bobbo's forslag om ett par ekstra dager lyder også forlokkende. Til slutt så må jeg si meg så hjertens enig med Geir i at det var kjempehyggelig å tilbringe disse dagene sammen med gutta i Lelystad. Det blir nok til at jeg tar turen dette året også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du var kanskje litt tidlig ute, Fred, men NÅ er det faktisk på høy tid å forberede høstens vakreste eventyr: tur til FSWeekend i Lelystad.

 

Jeg har pratet med noen av gjengen som har vært med tidligere, og foreslår å gjøre det litt annerledes i år. Siden det ikke blir noe FLG i høst, kan vi bruke denne anledningen til å treffe hverandre! Vi kan bo i Amsterdam, og behøver kanskje ikke mer enn 1 dag i Lelystad.

 

Jeg kan tenke meg å reise ned fredag morgen den 5. november, dra innom Aviation Megastore for å fristes litt, og så være turister i Amsterdam fredag ettermiddag og kveld. Lørdag morgen toger vi til Lelystad, og returnerer når utstillingen stenger og aktuelle møter er unnagjort. En lørdagskveld i Amsterdam er jo heller ikke å forakte! Søndag kan de som har behov dra tilbake til utstillingen, mens andre kan møtes og fantasere og ljuge så godt vi kan. Retur søndag ettermiddag/kveld.

 

Vi trenger forslag til hotell så vi bor sentralt, samlet og rimelig i Amsterdam. Jeg har mistanke om at Fred er godt kjent i området...

 

Fly får vi ordne individuelt etter hva som passer den enkelte.

 

Hiv dere med på ekte guttetur der damene selvfølgelig også er invitert!

 

Hilsen Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Siden det ser ut til at vi blir noen stykker, så er det vel viktig å booke hotell så kjapt som mulig. Ville være trist om vi blir spredt over hele Nederland. Foreslår at Fred anbefaler et hotell, så booker vi så kjapt vi kan. Hotellbestillingen kan jo som regel kanselleres, så det er jo ingen risiko med å være tidlig ute.

 

Gleder seg:

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Joda, jeg er fortsatt interessert, og jeg synes det er en god idè å samles på samme hotell. Hadde også vært hyggelig om alle reiste med samme fly, eller blir det for vanskelig?? Steinar, du som har total oversikt over alle flybevegelser, har du et godt forslag til en fornuftig tur/retur Gardermoen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruteplanlegger Grindstein har sjekket litt, og pga elendig conaction i OSlo om du ønsker å ha SAS hele veien må du enten reise ned ifra Bodø Torsdag kveld, eller vente 7t30min på osl.

 

Så jeg anbefaler en kombinasjon med SAS eller NAX og KLM. Her er mitt forslag til reiserute BOO-AMS via OSL

 

Utreise Fredag 5 November 2010

BOO-OSL SK4105 07:15 Bodø- 08:50 Oslo

OSL–AMS KL1144 13:20 Oslo- 15:20 Amsterdam

 

Hjemreise Søndag 7 November 2010

AMS-OSL KL1147 13:50 Amsterdam-15:40 Oslo

OSL-BOO SK4122 17:10 Oslo- 18:40 Bodø

 

Alternatift kan du fly Norwegian ned fredags morgen kl 0650 ifra Bodø og fly Norwegian OSL-BOO på søndag kl 1735 eller kl 2125.

 

PS: Har ikke sjekket hva alternativene vil koste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker så meget for ypperlig service Steinar :grin: .

Må tenke litt på dette, blir mye reising og kort opphold i Amsterdam/Lelystad. Regner med at de fleste reiser fra Gardermoen fredag på morgenen, så kanskje jeg reiser fra Bodø torsdagskvelden i forveien ?! Vi får se hva det blir til.

 

Et alternativ til Lelystad er Flight Sim 2010 i Imperial War Museum i Duxford. Det ser interessant ut og tilbyr også flyshow og et imponerende museum. Man kan lese mer om dette HER .

 

Hørte jeg noen si "jatakk begge deler" :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Hei Ernst

 

Det hørtes interessant ut med Duxford. Ikke i stedet for Lelystad, men i tillegg :D

Her får man jo både Duxford som museum, flyshow og flightsim i en pakke.

 

Dessverre så skal jeg med jobben til London uken etter, så jeg tror jeg dropper Duxford i år. Var jo også i England på RIAT 2010, så det blir litt mye.

 

Lelystad er ekstra interessant for meg i år i og med at jeg jobber med å bygge meg en ny 737 cockpit hjemme. Leleystad har veldig mange utstillere på hardware, så jeg regner med å brenne av noen tusen på deler.

 

Men jeg vil absolutt anbefale Duxford. Morsomt hvis noen kunne dra på denne messen, og poste sine erfaringer på forumet (inklusive bilder). Men i år vil jeg prioritere Lelystad.

 

Fint om dere som er interessert i å dra diskuterer reisen på forumet. Dette gjør det lettere for andre å hive seg med (har jo egentlig lyst),

 

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Når det gjelder ruten Oslo - Amsterdam - Oslo, er det SAS som har de beste flytidene, synes jeg. Det er utfra ønsket om å besøke godteributikken Aviation Megastore på fredag, og ha litt tid i Amsterdam i tillegg til besøk på FSWeekend på lørdag.

 

SK 821 fredag kl 08:30 OSL - AMS, (evt. SK 827 kl 16:20)

SK 828 søndag kl 18:55 AMS - OSL

For øyeblikket koster dette NOK 1693,-.

 

For å gjøre det billigere kan man ta Norwegian slik:

DY 1256 fredag kl 19:15 OSL - AMS

DY 1257 søndag kl 21:40 AMS - OSL

Det koster i dag NOK 1205,-.

 

Edit: måtte rette returen med Norwegian til søndag. Oppholdet ble VEL kort, slik det sto først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

FSWeekend holdes på flymuseet i Lelystad. Det tar tid å komme gjennom den utstillingen også. Så for noen vil det helt sikkert være aktuelt med 1,5 dag for å få med seg alt.

 

Jeg ser ingen grunn til å vente, så jeg bestiller tur med SAS etter mitt alternativ 1.

 

Heng dere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...