aleksander rødland Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei, hørte nettop på CNN at JAL vil mest sansynlig melde seg konkurs innen de neste timene. Hørte bare på dette på en tv i bakgrunnen så fikk ikke med meg så mye, men hørte at aksjene var gått ned til 3Jen noe som tydeligvis ikke var noe som helst. Søkte litt rundt og står om det blant annet her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Snakk om Chapter 11. Som vil si at de er konkurs men får lov til å drive under reorganisering slik jeg har skjønt det. http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_11,_Title_11,_United_States_Code Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 http://e24.no/boers-og-finans/article3472238.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Synd.. Da blir det ikke noe 747 fra JAL til BGO i sommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Da var det gjort. http://e24.no/boers-og-finans/article3472411.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvem overtar flyene deres nå da? Blir bare solgt til andre selskap? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Staten kommer ikke til å tillate en fullstendig oppløsning av JAL. Det er et statlig organ inne som kan trekke inn statlige midler for å redde bedrifter av nasjonal betydning, jf artikkelen på e24. De skal nok kvitte seg med en del av flåten, men det er jo flyene som i tilfelle skal redde selskapet. De kommer til å selge unna alt "fluff" som feks hotellene og all bemanning som ikke er knyttet til kjernedriften. Det er altså bare det jeg tror og jeg er ikke en ekspert på konkurser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hva er vitsen med å drive flyselskap hvis de skal selge flåten da? Vi får håpe på at de gjør det beste ut av situasjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Her er det snakk om at de settes i Chapter 11. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kan hende de ønsker å selge deler av flåten for å så lease tilbake det de trenger av fly. På den måten frigjør de noe av kapitalen de trenger til omstruktureringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.