Gå til innhold

PMDG 2010, dette kommer!


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Jeg er i grunnen enig i at MD11 ikke er et godt mål for popularitet, ect. Det er også et par andre småting jeg føler det verdt å nevne;

- Ved utgivelse av PMDG MD11 var det ikke veldig mange tilgjengelige gode addons i payware markedet til FSX. PMDG hadde rett nok selv allerede laget 747-400(F), og LevelD hadde fått sin 767 over på FSX-plattformen. Noen overflod var det likevel ikke, så jeg misstenker at mange av FSX brukerne kjøpte flyet for å kunne fly noen store fly med kvalitet bak seg utenom 767 og 747. Nå en stund senere ser vi at FSX endelig tar igjen utviklingen i FS9 mht. utvalg av addon, og dermed er jeg mer skeptisk til hvorvidt MD11 til FSX ville solgt like godt dersom PMDG hadde prioritert anderledes og gitt oss 73NG og 777 før de gav ut MD11.

 

- Selv har jeg som nevnt ikke selv kjøpt PMDG sin MD11 til FS9 av den enkle grunnen at en MD11 ikke interresserer meg. Er sikkert en god og kvalitetsrik addon, men det hjelper ikke dersom jeg ikke har noen interesse for flytypen ellers. Og slik sett er jeg vel litt "kjedelig" i og med at jeg heller vil ha en 777 og/eller 757 lagt til i hangaren (samtidig som jeg styrer unna CLS (manglende systemsimulering), Wilco/Feelthere, PSS og CaptainSim)...

 

Å bruke en "nisjeprodukt" som MD11 til å bevise markedets tillstand er jeg mildest talt skeptisk til... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Interessante aspekter det også Gunnar. Det er vanskelig og si sikkert hva som er representativt, og mange ulike årsaker til valgene vi gjør. For egen del har jeg i grunn ikke noe bestemt favoritt- fly, men syns vel kanskje Airbus er det mest spennende hvis jeg må velge ett, så håper inderlig Airsimmer ikke har feilvurdert markedet/kommer for sent/ikke klarer å levere.

 

Det jeg er opptatt av er flyteknisk realisme. Var ikke noe spesiell interesse for typen, men det faktum at det ikke finnes noen over, og ingen ved siden, uansett plattform, som dikterte at jeg kjøpte og fortsatt flyr mest MD-11.

 

J41 hadde jeg ikke en gang hørt om :blush: , men den koster halvparten av MD-11, jeg ønsker å støtte, og har skyhøye forventninger til PMDG, så jeg kjøpte den også med en gang. Og jeg må bare si meg svært imponert over hvor mye man får for pengene med den lille tassen, (selv om den ikke liker meg :grin: ). Det PMDG kaller "light" ligger langt over det meste annet både i simulering og visuelt.

 

At J41 solgte mer en MD-11X i løpet av kort tid var nytt for meg, det eneste jeg har fått med meg er at den i løpet av 4 uker solgte mer enn MD-11-FS9 gjorde i løpet av 9 mnd, og jeg har aldri hørt klaging over salget av MD-11X, til tross for at den har en stiv pris, og vel var en "risikabel" modell å satse på. Hvis mitt kjøp av J41 har bidratt til at PMDG nå setter alle kluter inn på FSX, så var det vel anvendte penger!

 

Money talks, så håper jeg bare det ikke backfires, og at jeg nå får en lang rekke enkle propell-modeller som takk... :grin:

 

Men uansett årsak, er det ikke litt påfallende at Aerosoft sliter med akkurat det samme, generelt for hele sitt produktutvalg?

 

Tråden linket til på forrige side var jo ganske klar tale fra den kanten, og dette var til og med i aug 2008, dvs før Ci7/GTX2xx var på markedet, så hvis det var 70% FSX produkter da, så er det neppe bedre i dag. I følge PMDG var det en klar boost av FSX kunder fom september i fjor, dvs omtrent samtidig med de nye og billigere og bedre "folkemodellene" av Intel i7, + ATIs kort med mer ytelse til folkelig pris.

 

Hva er forklaringen på dette, hvorfor er FS9 brukerne like høylytte hos Aerosoft, uten å handle produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor noen er så høylytte hos Aerosoft, men alikavell ikke kjøper FS9 produkter vet jeg desverre ikke. Men jeg kan si for min del at 9 av 10 nye addons flyplasser som Aerosoft har gitt ut til FS9 de siste to årene har jeg kjøpt innen to uker etter utgivelse ;)

 

Ellers synes jeg at Gunner har noen meget gode poenger i det han sier i sitt siste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMDG er innerst inne entusiaster. Det vet jeg, for jeg kjenner de godt. Kanskje blir valgene av og til, tja, entusiastiske i stedet for bare beinhardt markedsrettet. Uansett hva som skjer et det viktig at den entusiasmen ikke forsvinner. Det jeg tenker på nå er ikke valg om hvilken simulator, men hvilket fly som skal bygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha tatt meg tid til Maddogen, har flydd mye med MD'n i jobbsammenheng. Men det ble slik at jeg endte opp som Boeing-simmer. Sabla greitt å kunne hoppe fra 757 til 767 til 747 og kjenne seg igjen. I påvente av NG'n for FSX fant jeg heldigvis ERJ'en i mellomtiden.

 

Bare trimmen alene på PMDG 737 for FS (husker nå ikke om jeg ble med i FS2002 eller FS2004), er avanserte saker. Det nyttet bare ikke å få det til på FS premisser, og det ble laget en egen liten rutine utenom FS. Jeg maste så fælt på de om trimmen at jeg ble redd jeg skulle få sparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke en "nisjeprodukt" som MD11 til å bevise markedets tillstand er jeg mildest talt skeptisk til...

De bruker ikke kun MD-11 salgs data for avgjørelsen, de analyserer markedet ofte. De får salgs data fra utgiveren sin hele tiden, og de ser på totalsalg av forskjellige FSX og FS9 addons. Når statistikken viser at 70% av alle addon som selges er til FSX, så gir det sterkt signal til utviklerne.

 

Bare se på Level-D, deres 757 kommer kun til FSX; og det var de veldig tidlig ute med å si.

 

Jeg tror nok mange forbrukere tenker: Hva er vitsen med å kjøpe addon til FS9, når man snart skal går over til FSX allikevel. Blir litt bortkastet å bruke penger på å kjøpe 2 versjoner av samme produkt.

 

Det samme tror jeg skjedde med MD-11, de kjøpte FSX versjonen isteden for FS9. Og det er derfor jeg tror FS9 versjonen ble så hyppig ned lastet av pirater.

 

Tror det blir en lettelse for utviklere som PMDG at de kan konsentrere seg om kun en plattform. Det gjør at de kan lage nye fly raskere en de har gjort tidligere. PMDG har laget grunndata for Boeing serien, slik at de kan lage Boeing fly raskere uten å begynne helt fra bunn. Det er dette som gjør at 777 flyet kan komme såpass raskt etter 737NGX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enda en uttalelse og mer konkretiserende denne gangen fra PMDG:

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=273567

Den forrige linken blei fjerna for folk ikke skjønte tegninga.

Det så det vel ut som flere her inne ikke skjønte heller, men...

 

 

.........Da skulle i grunnen DEN diskusjonen være over og ut. Noe mer tydelig kan man ikke få sagt om hva som blir satset på framover, og det er helt i tråd med hva flere andre utviklere har påpekt.

 

Det som er aller mest positivt, er at endelig kan utviklerne konsentrere seg om ETT marked, og at vi dermed kommer til å se en spennende og interessant utnyttelse av alle mulighetene som ligger i FSX.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til att jeg for min del er mest spent på hva Aerosoft får ut av sine planer for en helt ny plattform.

Rart med det men teknolgien har liksom gått fremover siden FSX kom på banen :)

 

PS: Før noen hårsåre på den ene eller andre siden av FS gjerdet girer seg opp, les HVA jeg sier, ikke hva hver enkelt i sin opphiselse innbiller seg att jeg sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...