Jan Arild Gjemble Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Søndagens MP-tur var det Fred som arrangerte. Godt forarbeid og god planlegging gjorde at vi fikk en kanontur alle sammen, enten med Vancouver+ og Victoria+ eller uten. En fabelaktig og spennende tur var det, fra kysten og opp i fjellende der vi fulgte Highway99 eller Sea to Sky Highway som den også kalles. Denne Highway'en fulgte vi fra Squamish til Liloeet, hvor den offisielle turen endte. Pål derimot, som serien hans viser satte kursen direkte Vancouver igjen, mens Øystein og jeg fulgte dalen tilbake. Her er ruta vi fløy opp til Liloeet og tilbake til Vancouver igjen: Det var tidlig morgen og halvmørkt enda når vi samlet oss på Victoria Intl. Etter landing og ny opplining på RW 30 Vancouver Intl. med kurst for Squamish via en sidedal. Like etter takeoff fra Vancouver Intl. Rimelig tett under felles takeoff. Måtte se litt downtown Vancouver også. Her blir det garantert liv under OL 2010. Opp sidedalen over til Squamish. Trangt oppi dalen ble det også... Etter fly/helikopterbytte av noen i Squamish satte vi kursen til vintersportsstedet Whistler. Et sted vi kommer til å stifte nærmere bekjentskap med under OL2010. Igjen etter stopp i Pemberton var det å sette kursen mot Liloeet og endestasjonen for den offisielle turen, enda en trang dal. Etter at mange hoppet av i Liloeet så fant jeg og Øystein at vi setter kursen sørover og ned til Vancouver igjen. Mange detaljer i sceneriet Vancouver+ og mange av disse bruene og tunellene i denne trange men så viktige hovedfartsåren. Her er jeg og Øystein på vei ned dalen, tett måtte vi ligge i de trange partiene. Ut av dalen og på vei ned til Vancouver Intl. igjen. Nydelig terreng og scenery som jeg har brukt timer på, og kommer til å bruke mange timer i framtiden også. Takk for en flott tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Flotte bilder Jan Arild. Morsomt å se den store forskjellen med default scenery og addonsene dine. Morsomt med alpinbakker i fjellsidene. Hva er det første bilde du viser? Skjønner det er flydd rute, men er det Gmap som du snakket om? Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, det er mange forskjeller på default og Vancouver+. Anbefaler det virkelig for de som liker low and slow og liker å utforske. Har brukt mange timer i dette sceneryet og oppdager stadig noe nytt. Det første bildet er et screenshot fra FlightSim Commander v.8.6 som jeg alltid bruker. Blitt et uvurderlig verktøy for meg enten det er snakk om VFR eller IFR. www.fscommander.com Dette er sakset fra manualen: "Welcome to FlightSim Commander v. 8.xx, a flight planner, navigator, and scenery viewer for both Microsoft Flight Simulator 2004 and Flight Simulator X. FlightSim Commander allows you to: · create flight plans automatically, manually, or both for any section of your route · create flight plans along low altitude and high altitude airways · create a database of your own custom waypoints · insert Standard Instrument Departures (SIDs) and Standard Arrival Routes (STARs) · create and reload route segments for departure, arrival, and enroute · display, update and choose for flight planning North Atlantic Tracks (NATracks) as well as Pacific Organized Tracks (PACOTs) · look at airport layouts including runways, taxiways, and aprons · show a Jeppesen-style vertical approach chart for each runway of your destination airport · calculate fuel consumption and alternate airport · look at a map displaying VORs, NDBs, ILS'es, airports, runways, MSA (minimum safe altitude), 12 types of airspaces as well as coastlines and national boundaries · use a GPS display for easy navigation · automatically transmit ILS frequencies to Flight Simulator · set an autopilot for following the filed route or to go directly to a chosen geographic location · track your flight on a real-time Moving Map display · record flight data and inspect them afterwards · define and fly holding patterns · display both airborne and ground AI traffic · get TCAS warnings for approaching AI aircraft · keep a logbook in which major flight data on aircraft, fuel, and route are automatically saved · make a world-wide search to easily find any navaid, waypoint, airport, or airway · check violations of control zones during VFR flights · display a flight analysis including altitude and control zone violation · display active controllers and control areas for VATSIM and IVAO online pilots · display weather from thousands of world-wide weather stations including sunrise and sunset times This document offers an exhaustive description of all features and functions of FlightSim Commander. Beginners and first-time users may also want to check the Tutorial which specifies the major features of the program by way of a sample flight and can be downloaded from FlightSim Commander‘s website (www.fscommander.com). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. januar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2010 Se her ja, enda en serie med blinkskudd fra MP-gjengen . Jeg har også hatt stor glede av Vancouver+ , men da jeg gikk over til Acceleration fikk jeg såpass mye trøbbel med V+ at jeg droppet dette (dessverre). Og takk for omtalen av fscommander, ser ut som et tillegg man bør vurdere en gang til...... Godt jobba Jan Arild! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Slenger inn et par bilder av GMap også, slik at dere ser hvordan den fungerer. En for for moving map med satelittbilder som er zoom-bar og hvor du kan legge inn rute osv. Greit verktøy, spesielt ved VFR for å finne fram. Slenger på et bilde til av FS Commander som viser ruta jeg flyr, den viser her min ai-trafikk, men den viser også vatsim-trafikk om du flyr på vatsim, eller multiplayertrafikk om du flyr på multiplayer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Utrolig flott å se ruta med skikkelig scenery. Var med på deler av turen som baktropp med default scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jan, Gmap, kan den kjøres på ekstern pc? dvs med simconnect eller fsuip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Geir... jeg vet ikke, mulig om du kjøper flightbag'en. Har ikke sjekka det ut ettersom jeg kjører den på skjerm nr. 2 Men sjekk ut hjemmesiden: http://fswidgets.com/shop/ Kanskje du finner noe der. GMap er foressten gratis som standalone og finnes både til FSX og FS9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 18. januar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 18. januar 2010 Jo, gratisversjonenen funker på ekstern PC med Simconnect. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 takker :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Flotte bilder fra en hyggelig tur. Lurer på om det blir en tur i nærheten av Dutch Harbor til søndagen. Eller et annet spennende sted. Kom gjerne med forslag på ruter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.