Gå til innhold

NAS kjøper store fly!


Anbefalte innlegg

Nå skal jo NAS blant annet skifte navn og bli et lavpris selskap som skal fly norsk innenriks og ta opp kampen mot SAS.

I et lavprisselskap leaser man selvfølgelig ikke de dyreste flyene man finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

Nå skal jo NAS blant annet skifte navn og bli et lavpris selskap som skal fly norsk innenriks og ta opp kampen mot SAS. I et lavprisselskap leaser man selvfølgelig ikke de dyreste flyene man finner.

Nemlig...og man snakker om leasing ja, ikke kjøp. Det var vel også samme versjon Color Air satset på.

 

En B733 har jo også den nye CFM-motoren, jeg tror neppe at denne versjonen er mindre sikker enn nyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det første jeg tenker på er:

 

Dersom man leaser en ting så er man ikke helt sikker på sin sak.

Kjøp lønner seg vel alltid i lengden?

D.v.s at de ikke har 100% troen på seg selv i.o.m at de leaser fly... kanskjer jeg tenkte litt høyt her nå, men det må så være.

 

Ha en fin Midsommar alle svensker "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jens-Ole nevner, flesteparten av flyselskapene leaser (eller har leaset) fly. Leasing er i praksis bare en annen form for finansiering. Forskjellen er blant annet hvor mye penger du vil ha bundet til flypark. Fordelen med aa lease er at det er mer fleksibelt dersom "noe skulle skje", men det betyr ikke at du leaser fordi du ikke har tro paa selskapet ditt. Det er mer enn beslutning som er tatt med hensyn til finansiering og langsiktige maal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christopher Eriksen:

quote:

Opprinnelig postet av Øyvind Hansen:

Braathens har jo mange av de gamle 737ene uten at noen klager over sikkerheten av den grunn.

Gamle og gamle. Så vidt meg bekjent er det eldste flyet til Braathens bygget i 1990 (Boeing 737-400).

Jo, men fly i seg selv kan flyselskapene operere i mange år fremover..... American Airlines nettop sluttet med MD-80 flyene sine...det er minst 22 år...så levetid på kanskje 8-9 år???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...