Gå til innhold

MP-treff i Alaska


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter at FLG-serveren ble slått på igjen av mr. Finstad ble det raskt trommet sammen en fellestur fra Wrangell i Alaska.

 

Vi talte 8 stykker, og det må sies å være bra på så kort varsel.

 

Fred stilte med A2A-cuben, det samme gjorde jeg. Flyet beveger seg i 60 knop. Litt for sent for enkelte. Men du verden for en modell.

 

mp_13_01_a2acub.jpg

 

 

 

 

I dag var det også noen som slet med at de mistet kontakten med serveren og dermed kastet ut. Jeg slet med FSX som stadig stoppet. Dette skjedde halveis til første stopp. For å ta igjen følget skiftet jeg flymaskin. IRIS Christen Eagle. Jeg landet rett før Fred i cub`en.

mp_13_01_christeneagle.jpg

 

I Johnsen Petersburg måtte jeg bytte flymaskin igjen da jeg skulle ha med noe fersk fisk tilbake til Wrangell. Det stod en Twin Otter å ventet. I mellomtiden hadde Fred også mistet tålmodigheten og satt sine ben i en nyervervet Sibwing l-19 Birddog. Jeg prøvde å få tatt noen bilder på vei tilbake. De som har muligheten for å prøvefly denne. Det anbefales.

mp_13_01_birddog2.jpg

 

mp_13_01_birdog.jpg

 

Vel fremme i Wrangell ble fisken lesset av, og flyet satt i hangaren. Skiftet var over. Men flere av flygerene fortsatte nordover i dalen.

 

Takk for turen. Vi sees og snakkes.

Pål

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ai ai, aiiiii.......her har jeg gått glipp av noe!!!! :o :cry: :eek: :confused:

 

Og jeg som virkelig hadde fått varmen i Birddog'en i fjellene her hjemme. Ja, ja - den som sover.....

Flotte bilder! :grin:

 

NB! - til dere som slet med ytelsen.

Vi har tidligere gjort den erfaringen at A2A Cub'en kan være en brems i MP. Vi har vel ingen fornuftig forklaring på det, ettersom denne fungerer bra i single player.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hælsikkes gjeng, jeg risikerer tvangsinnleggelse hvis det kommer flere slike innlegg.....!?

 

Huff nei, egentlig var det godt å se at dere fortsatt er aktive, og Pål sørger som vanlig for grundig dokumentasjon og fine bilder.

 

Som Gunnar påpeker har vi også tidligere slitt med A2A sin Cub i MP. Hvordan var erfaringen med Birddog`en?? Den seiler jo opp som potensiell bushmaskin i konkurranse med Carenado sin nye Cessna 185.

 

Ja ja, håper dere holder oppe interessen for MP-flyvningen.

For min egen del er jeg langt unna, og jeg er fremdeles usikker på om jeg finner veien tilbake :( .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,

 

Mener at det ikke er cub`en som er grunn til at min FSX låser seg, selv om FSX låste seg når jeg fløy dette flyet nå. Det skjedde med Christen Eagle også. Har kommet på idag at det skjer ofte når jeg åpner og lukker ekstra views og av og på med gps på skjerm nummer to. Må forske litt...

 

Ernst: Det har jo ikke vært så mye aktivitet i det siste, men det vil forhåpentligvis endre seg fremover. Når det gjelder bilder og dokumentasjon, må jo noen ta over der du slapp. Samt prøve å friste deg tilbake til FSX-verden. Godt tegn at du er innom her for å se på bilder iallefall. Vi får friste så godt vi kan.

 

Birddogen er herlig å fly. Herlig modellert er den også, du har sikkert hørt/lest om ledninger som slenger i cocpit ved bevegelser i flyet. Og du har en enorm utsikt med vinduer rundt deg hele veien. Når det gjelder ressursbruk ved Birddog og MP er det nok litt tidlig å si. Jeg får invitere Solli på en testtur. Du kan gjerne blir med.

 

Pål

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

prøve å friste deg tilbake til FSX-verden

 

He he, jeg mangler både styrke og karakter når det gjelder å stå imot dragningen mot syndenes mørke hovedkvarter, den forbudte bordell-cockpit`n hvor menneskenes verste sider kommer fram, hvor de fortapte sjeler lister seg inn i ly av lange skygger, og hvor man uten motstand lar seg sluke av spektakulære bilder, syndige lyder fra stempelmotorer og forbudte bevegelser fra TrackIr, selveste FSX :cry: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg mangler både styrke og karakter når det gjelder å stå imot dragningen mot syndenes mørke hovedkvarter, den forbudte bordell-cockpit`n hvor menneskenes verste sider kommer fram, hvor de fortapte sjeler lister seg inn i ly av lange skygger, og hvor man uten motstand lar seg sluke av spektakulære bilder, syndige lyder fra stempelmotorer og forbudte bevegelser fra TrackIr, selveste FSX

 

He, he.....Ernst begynner å bli prosaisk :grin:

 

Birddogen er bare helt rå Ernst! Skal du fly denne med full realisme, får du virkelig testet dine skills (ground loop er et stikkord). Den er ufattelig morsom å fly, og det gis mange gode tips fra tidligere birddog piloter på et av forumene til SibWings. Regner med at det snart dukker opp en del norske varianter av O-1/L-19. LN-WNO er i arbeid:

 

wno11.jpg

 

...og Dag er i full gang med en hel serie - sjekk denne: SOH

 

...så Ernst, når Carenados Cessna 185 blir sluppet, kommer det til å ta fyr i bushgruppen :D :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...