Ivar Skaugstad Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=590776 Med bakgrunn i jordskjelvet som har rammet Haiti har undertegnede valgt å sette våre piloter i katastrofeberedskap. Alt tilgjengelig personell blir satt på første fly til vår base på St. Maartens. Vi vil i første omgang avvente nærmere melding om hva som skjer, men mest sannsynlig vil vi rykke ut for å bistå med transport og humanitær hjelp! Vi søker frivillige piloter som kan hjelpe oss å hjelpe! Om du er interissert, skriv det i denne posten. Fortell oss hva du kan hjelpe til med, og hvor du befinner deg. Ikke send meg PM. Undertegnede vil følge saken og holde samtlige løpende oppdatert på hva vi foretar oss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Sindre Holberg har tatt jobben som relief coordinator og vil disponere tilgjengelig utstyr og mannskap. Per nå har vi B757-200F maskiner stasjonert på San Juan, B1900C på Guatanamo og B737 på St. Maartens, alle klare for oppdrag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 C´mon folks! Vi trenger hjelp her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 tar 737`en fra st.maarten jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Flott! Last opp maskina til MTOW med cargo i tillegg til hjelpearbeidere! God tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kan bidra der det trengs. Gjerne noe fra St. Maarten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjør på PK, ta med det du klarer! Fly gjerne under FTA callsign. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg kan godt ta en B757 fra St.Maarten. Har noen buddys i ledelsen i DHL som stoler godt på meg. Er ansatt i Frontier så hjelper gjerne med det! Edit: Tar Frontier sin 757 edit igjen: Er nå på TJSJ. Fortell meg hvor jeg skal dra så er jeg i luften innen kvelden er omme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjør shuttle med 757n til MTPP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Lurer bare på hvordan vi får landa? For kontrolltårn er vistnok borte, hmmm...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg melder meg frivillig med hva dere nâ mâtte ha ledig av utstyr til meg, Kan relokatere til St.Maarten öyeblikkelig, just give the order(Regner med at FSa er i bruk?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 FSa er i bruk ja Johan. Du kan sikkert sende søknad om å få tilgang til selskapet for beredskapsperioden til Chief Pilot(M. Meese) Kom over til TNCM så fort som mulig, og fly 737WL/739 ut til MTPP så fort som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 737 er preferansen ja, bruker 737WL i Mokum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Om det ikke er nevnt så haddet det vært utrolig gøy om alle kunne fly på VATSIM! Remarks "Frontier Relief flight" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 skulle gjerne gjort det, Ivar. Men trenger trening, trening og noe litt mer trening først vil jeg tro. Tro jeg bare ville skapt tull om jeg hadde flydd vatsim nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det som er kjedelig akkurat nå er at FSA er nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 oppe igjen nå Jan Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Pettersen Air har en nyinnkjøpt 727-200 stående på TNCM til disposijon hvis det trengs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 For alle Vatsim-piloter som vil være med å gjøre en innsats, så kan jeg fortelle at Port AU Prince Center er oppe, så det blir kontrollert luftrom over Haiti. Akkurat nå er det ti fly inbound MTPP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Keep up the good work! Selv vil jeg fly skytteltrafikk mellom MTPP og TJSJ i hele natt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Fikk snakket med en kilde i Icelandair nå nettopp.I RL så har Icelandair har sendt en 757 maskin(TF-FIR),Nedover. Ombord er det islandsk rescue team,og utstyr. 5 piloter deler på jobben.De fløy KEF-BOS-Haiti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 To Frontier maskiner på vei i dette øyeblikk. Tommy og meg. Tommy flyr 739 fra St. Maartens, jeg flyr 752 fra San Juan. Slik er det å jobbe nattevakt i firmaet. Full ATC dekning, TWR, APP og CTR er online i Haiti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hmm er jeg bortglemt?? :-) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ser deg ikke på VATSIM. Er på vei tilbake til San Juan nå, blir noen timer pause der før det er klart for nye turer til Port au Prince! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Skal dra igang mitt personlige utstyr og fâ flydd i löpet av dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Skal flyve TJSJ til MTPP -> TNCM, så holder jeg på fra TNCM. Teit at vi ikke kan logge flight med tanke på at jeg ikke kan booke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvorfor kan du ikke booke da? Feilmld? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kan sikkert ikke fly 757... "No Flights Available" Edit: Type Rating har jeg ikke 757 nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ta kontakt med Cheif Pilot. Magnus Meese for å få ratingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Skal jeg gjøre. Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.