aleksander rødland Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei jeg bare lurer på om den nye SAS DVD`en som er kommet i nettbutikken vises i hd? Det står jo at den er filmet i HD, men det er jo en dvd så får jo ikke utnyttet hd kvaliteten da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du må på Blu-ray for å utnytte kvaliteten fullt ut. DVD er ikke ett HD format. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Det som var poenget mitt. Hvorfor reklamerer de for at den er filmet i HD når den selges på DVD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hva tror du Avatar var filmet i? Du får den på DVD også. Nettopp pga. at det er det mest utbredte distribusjonsformatet som er ute nå. At det er filmet i HD er bra fordi det gir penere bilder selv på DVD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Og en blurayspiller skal visstnok gi bedre bildekvalitet enn DVD-spillere ved avspilling av vanlige DVD-plater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Jada jeg gir meg =) Var mer ment som et spørsmål om det hadde noe å si at den er filmet i HD når den selges på DVD. Noe det altså har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Tydeligvis. nytt for meg også, får se DVDfilmer på ps3 heretter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-A. Wiken Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Siden du absolutt skulle kverulere litt: Filmer du i HD-oppløsning og komprimerer det til MPEG2 for DVD, så vil du få et bedre resultat enn om det var filmet med DVD-oppløsning så komprimert igjen til MPEG2 (tap av kvalitet).. da komprimerer en fra en lavere oppløsning og får et litt dårligere sluttresultat. Så det er alltid kjekt å få vite om det er filmet med et bedre kamera, for da vet en at det sikkert er ganske bra dvd-bilde Dette kan en til og med se på små videoer på youtube.. filmet med HD, så er det langt skarpere, med kontrast, og detaljer. Komprimer fra en youtube-video til en youtube-video på nytt, så skal du se tap i kvalitet. Sånn.. nå er jeg ferdig å anti-kverulere.. hehe! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Pft, spiller ingen trille, kjøpte den jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.