Gå til innhold

Final Destination!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Denne gang skal det ikke handle om Frontier Flying Service eller Norwegian Eagles.

Etter å ha postet mye GA bilder fra "bushen" den siste tiden, tenkte jeg å presentere noe annet for årets siste tur.

Jeg er nå i Trondheim på julefeire, simulatoren får derfor hvile til jeg kommer tilbake i Kongsberg ovr nyåret.

I anledning min siste tur for 2009, tok jeg meg tid til å ta litt detaljerte bilder i en litt annderledes hverdag.

Håper dere legger igjen noen kommentarer. :) Tekst OVER bildene.

 

-----------------------------------

 

Det ble en tidlig start på dagen. Vi hadde fått en bestilling på en VIP tur fra San Diego til Aspen. To rike familier, bosatt i San Diego skulle opp til hytten de har i Aspen for å feire jul og nyttår.

Vi var tidlig på flyplassen, prebrief ble relativt raskt gjennomgått da det ikke var meldt om noe "unormalt" på turen. Intet byggearbeid, ingen restriksjoner og pent vær hele vein til Aspen.

 

Flyet vårt er en 2006 modell Embraer Lineage 1000. Dette er en bussiness versjon av 190 utgaven. Samme cockpit, samme motorer, samme utseene, utvendig that is!

Vi står parkert på VIP parkeringen i påvente av våre passasjerer.

asp1.jpg

 

Kate har allerede gjort klart kabinen og cockpiten. Det er alltid like hyggelig å møte henne i kabindøren på starten av en arbeidsdag.

asp2.jpg

 

Tok meg tid til å ta ett bilde av kabinen i dette flyet. Ikke helt det samme som "twillingen" EMB190 blir levert med. Helt bak i kabinen finner man også en seng hvor passasjerene kan slappe av. Helt forran i kabinen har til og med crewet sitt egent "crew rest room".

asp3.jpg

 

Ombord gjør tar vi nok en kikk på vindkartet. Det ser ut til at vi kan regne med å få vinden i ryggen, noe som er behagelig på flere måter! Av værkartet får vi opp.. Nada. Flott vær hele veien!

kasewind.jpg

 

Været i San Diego er godt. Bris i fra sør, lettskyet og 16'C i luften gjør oppholdet svært så behagelig. Vi er tildelt RWY09 for avgang. Vi er tildelt Border Five departure med Imperial (IMP) transition. Med andre ord, rett opp, og rett vest! kseachart.jpg

 

borderdep.jpg

 

Ombord i dag har vi nok fuel for turen til Aspen samt 1 time i reserve (inkl. alternate). Vår ZFW ble så vidt 30,6 tonn. Dataene, ruten samt V1, VR og V2 ble lagt inn i FMS'en. Disse blir funnet ved hjelp av tabeller basert på Gross weight.

asp5.jpg

 

Det tar ikke lange stunden før vi er klare for takeoff, lite trafikk på denne tiden av døgnet sørget for at vi kunne taxe rett ut på bane 09 for takeoff, kort etterfulgt av en "V1, rotate".

asp6.jpg

asp7.jpg

 

Dagens passasjerer er stamgjester ombord. De hadde derfor ikke noe imot å ta noen bilder fra kabinen under takeoff. Her ser dere nordover over San Diego under climbut.

asp8.jpgasp9.jpg

 

Trygt oppe i høyden tok vi oss tid til å ta bilder av kabinen og cockpit. Kate tar seg en velfortjent pause etter å ha servert våre 7 passasjerer middag. Dagens cruice høyde er FL410. Legg merke til ground speeden vi har i denne høyden denne dagen!

asp10.jpgasp11.jpgasp12.jpg

 

Rett før descent mottar vi den siste værinformasjonen fra Aspen. Flott vintervær der nede. Lett vind fra nord, lettskyet, lette snøbyger og 1 grad. Vi hører tårnet er i julestemning, "merry christmas" ble delt ut både her og der. Vi la inn dataene for landing og dobbeltsjekket systemet og tallene før vi startet innflygningen og descenten.

asp13.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en relativt kort descent, flyplassen ligger tross alt på litt over 7000ft, var vi klare for en visuell innflyning. Planen var å krysse flyplassen fra sør-vest til nord-øst, for så å descente ned i dalen for en visuell final rett over sentrum av Aspen.

asp14.jpgasp15.jpgasp16.jpg

 

Etter å ha landet trygt i Aspen, takket passasjerene for seg. Jeg, min styrmann og Kate stengte ned flyet. Vi hadde blitt lovet en jul på ett hotell rett i foten av skibakkene. Vi var straks på vei!

asp17.jpg

asp18.jpg

 

[color:#FF0000]Med dette ønsker jeg å ønske samtlige en riktig god jul! Legg gjerne igjen en kommentar da jeg har lagt en del arbeid ned i dette innlegget.=)[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemelding! Det er plass til flere!

 

Jeg vil nok ikke sende Kate opp i Beaveren sammen med deg, men om du tar DC-6en med på tur skal jeg vurdere å la henne få bli med.

 

Stian, sceneryet fant jeg på www.flightsim.com

Det er svært enkelt, men gjør jobben. Husker ikke filnavnet i farten, men det står noe om at sceneryet er laget i gmax i infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer ;)

Det blir nok ikke noen retur på meg, er noen andre som er satt opp for returflighten desverre. ;)

 

Lyse skandinaviske damer får lett litt rød hud nede i San Diego vet du Andreas. ;)

 

Dekorasjonen rundt bildene ble ikke helt som tiltenkt Paulo. Ett kreativt forsøkt på å skape litt julestemning i bildene, bedre lykke neste gang? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Grindvollskrev:

Kjempefine bilder, men flyvertinna ser ut til å ha blitt solbrent på beina!

 

Sjøl er jeg mer bekymra over rusproblemet hu lider av etter å ha smått studert blikket hennes ,,, :grin:

 

Stilige bilder av ett fly jeg ikke har satt meg særlig inn i desverre. Burde vel gjørra det så lenge jeg har maskina,,,, :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...