A L Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 ts.vaccsca.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 fs crasher når jeg starter på ENSB...Og velger pss 757.Virker andre plasser... :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 fikk problemer jeg også, men jeg vet hvordan jeg skal løyse de:) du fikk da landa på ensb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 jepp.landa uten problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kommer desverre ikke inn på Teamspeak. VACCSCA har bannet min IP :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan jeg fly inn i dette eventet nå, og bare skrive flightplanen rett inn i squawkbox før jeg flyr, eller må jeg ha meldt meg på en eller annen plass først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Du burde nok booke nå.. Er nok litt for mye trafikk til å få inn flere en hva osm er booket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Sjekk første innlegg for link til bookingen Marius. Det er jo mulig å bare fly inn til eventet, men da tror jeg du bør fylle på godt med fuel! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hehe, okay, takk for svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Haha;P This is your captain speaking;P (Y) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Da var Santa underveis!! Det blir Hektisk i Rovaniemi, beregner lang tid i holding. Godt man har med fuel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Da ble deg ENVA-EFRO.på meg.Tommy skulle fly ruten og,men han forsvant.. Har fuel for 5 timer.Turen skal egentlig ta 1.30 :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 tok med fuel til turen + alternate + 30min ekstra i tillegg tok æ fuel til holding for 4tima men æ bynne å lure på om d e nok.^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 villeste fly-inn jeg har vært med på: tok av fra ESSA og fikk holding med en gang over HMR, har ligget der i 120 minutter før jeg fikk sette kursen nordover.. Men når trafikken overstiger real-life-trafikken, og det med god margin, så blir luftrommet stengt, selvfølgelig. Fylte noe uanstendig mye fuel, så jeg har brukt noen tonn i holding, men tror det skal holde. Det er så mye trafikk innbound EFRO at det er helt galskap. Den slot'en jeg hadde; måtte komme 1955Z, er ikke mye verdt nå, så jeg får jo ikke noe parkering når jeg kommer fram, spørs om jeg må sirkle der også mens jeg venter på en parkeringsplass. Vært med på mye fly-inns, men dette tar kaka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er faktisk mange fly ja. Men Squawkbox nektet å ta meg med på landingen.. Så det klikka Fin253 er meg. Fin375 er Ivar som var bak meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Og jeg er SAS4611 :grin: Da var jeg nede og parkert på gate 9. utrolig artig tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 dette var morro utrulig morro, nede å parkert på gate7 utn ils i tett skyer å snøbyger å lande viselt er ikke bare bare^^ men hva gjør man ikke når ILS streiker;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ser ut som om dere fikk en artig tur med mye trafikk Ble ikke med denne gangen. Uansett, nissen var også på Jessheim storsenter i dag :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 når sant skal sies så brukte jeg 4timer fra engm til efro.. vet ikke helt om d er så relevant i virkeligheten men men^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det ble Værnes-EFRO for meg.Jeg hadde forberedt på massiv holding,så jeg hadde fuel for 5 timer. Men jeg kom rask ned,takket være Meget bra service av ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Om noen vil være ATC i ENRO så kan der evente dere 3 stk fly. 2 757 og en 737(?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Fin liten tur i tussemørket. Landa uten ctd(i motsetning til andre ) og bare 15min i holding. Travelt på com? Ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Haha, jeg så hvor alle kom fra, så jeg tok en slot og startet fra Kirkenes. Null ATC, så da kunne ingen stoppe meg. En turn i NAPSU hold før jeg ble vektorert videre innover før jeg ble sendt nordover igjen. Over til Director som hadde problemer så jeg kom nesten 50 mil nordover før jeg fikk kontakt. Jeg gikk tom for vodka, så lang tid tok det. Det ga ingen prioritet! Vektors øst og sør før jeg ble sendt inn på en ILS som overhodet ikke fungerte. Det har jeg aldri opplevet før i FS. Så det ble en LNAV/Vert speed sånn ca inn på finalen før jeg så plassen og landet. Mange finske kontrollere med tysk og nederlandsk aksent? Da vi kom hjem var vi alle enige om at det hadde vært en fin tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det var en herlig tur fra Svalbard med atis i Longyearbyen som sendte oss god tur til Finnland, godt å ha teamspeak på den øde turen over til Finnland for når vi først kom dit gikk heller mikrofon og headset varm. Hektisk! Veldig hektisk. Fikk en 10-15 minutters holding, og så bars det videre med vektors og rett inn på ILS RW 21. Når det gjelder ILS'en så sto det på hjemmesiden til eventet at FS sin ILS var feil, ILS var byttet i virkeligheten og de kom til å kjøre denne, de som ikke hadde lastet inn oppdatert AFCAD måtte i stedet tune gamle ILS-frekvensen. Eventet hadde hentet inn de absolutt erfarne ATC'ene fra europa, og møtte mange kjente der oppe som man vanligvis treffer nedover Europa. Til tross for FSX-kræsj 200 fot før jeg plantet hjulene i bakken var dette et herlig event, og turen fra Rovaniemi og til Røos var like minneverdig Flott tur og flott selskap! Avgang fra Svalbard (jeg jukset litt med årstid og tidspunkt før jeg tok av for å få litt dagslys.) Vi fikk jo plass til flyene jo Ankomst Røros. Skikkelig julevinter-stemning her Desverre ingen bilder fra Rovaniemi, hadde nok annet å gjøre pluss en FSX-kræsj som ødela litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 De kunne inkludert ILS infoen som operational info på ATIS så kunne slappfisker som meg fått dette inn med teskje. Det fungerte rimelig bra, men da Director droppet av lufta (og text), så var alt approach kunne tilby meg en diversion til nærmeste flyplass. Det synes jeg var litt underlig. Nå fløy jeg Super 80 i windowed mode, det gir normalt dårligere FPS hos meg. Super 80 er så lettdrevet at det går bra. Hvordan løser dere problemene med flight freeze når dere bruker andre applikasjoner? Jeg hadde charts på monitor 2 (via IE Explorer), men hver gang jeg bruker disse så fryser FS. Alternativt, i full screen, hvordan får dere applikasjoner til å ligge på topp? Hver gang jeg går i full screen så blir monitor 2 svart. Jeg kan dra paneler, etc, over, men alt annet ligger bak FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Takk til alle som ble med på turen. Dette var absolutt en artig kveld i godt selskap! En takk til vår kjære venn i tårnet på Svalbard også, kjempeservice! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Var gøy å høre på deg når du snakket med Sverige osv! Du var så hyggelig Ivar Tusen takk som lot meg være med ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hva sa jeg til Sverige som var så gøy? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.