Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 [size:14pt]Frontier Flying Service VA utvider rutenettet og har valgt Karibien som vår neste Frontier![/size] I denne anledning søker vi en HUB manager til vår base på St. Maartens. HUB'en vil være i drift fra 5. januar 2010. For å kunne tiltre stillingen er det ett krav at man har minimum 10 timer flytid i selskapet. Søkere må derfor jobbe fram til januar som pilot i selskapet for å opparbeide seg den nødvendige flytiden. Basesjef / HUB Manager ST. MARTINS: Oppgaver: Har ansvaret for den daglige drift på HUB’en. HUBen på St. Martins er per dags dato under utvikling. En av hovedansvarene til vedkommende basesjef vil være å få denne basen i drift! Herunder oppfølging av ruter, piloter og flymaskiner. Har ansvaret for at samtlige ruter som det opereres med ut fra HUBen gir inntekter til selskapet. Avdekke og melde inn evt. avvik på ruter eller piloter, herunder ”negative” ruter og skader på flymaskiner. Har ansvaret for å melde inn evt. behov som flere flymaskiner eller piloter. Behov for vedlikehold meldes til chief mechanic. HUB manager svarer til chief pilot. Rettigheter: Manage Flights (Insert/Edit routes) Hva er Frontier Flying Service Virtual Airline? Frontier Flying Service Virtual Airline ble startet i oktober 2009, med bakgrunn i Frontier Flying Service Inc. med base i Fairbanks, AK, USA. Frontier Flying Service VA har forøvrig base i Juneau, AK, USA. Målet med Frontier Flying Service Virtual Airline er å skape ett virtuelt nettverk, hvor personer som benytter seg av Microsoft flightsimulator har muligheten til å ”jobbe” for det virtuelle flyselskapet. Piloter vil benytte seg av en pilot client for www.fsairlines.net for å logge flytid, samt tjene virtuell valuta, slik at selskapet kan gå til innkjøp av flere flymaskiner og ansette flere piloter. Pilotene vil få virituell lønn, som de kan benytte på flyturer eller andre gjenstander. Frontier Flying Service Virtual Airline vil basere seg på passasjer og lastetransport i områdene rundt Juneau i Alaska. Det vil i hovedsak være pilotene selv som bestemmer når og hvor de vil fly. Noen ganger vil det være oppdrag som selskapet må gjennomføre, da vil det være restriksjoner på hvor "fritt" man har mulighet til å fly, da oppdragene vil ha høyeste prioritet. Det vil bli satt opp scenarioer og oppdrag som pilotene kan fly om de ønsker dette. All kommunikasjon vil foregå på "kontoret". Dette krever at våre piloter har, eller oppretter en konto på www.facebook.com. Frontier Flying Service Virtual Airline vil ansatte piloter sett ut i fra antall fly i selskapets flåte. Flåten består per i dag av 1 stk. Beech B1900C i passasjerutgave og 1 stk. Beech B1900C fraktutgave. I tillegg har vi nylig kjøpt inn 1 stk. Beech King Air B200 medic, samt at vi eier 1 stk. Cessna 206 og en DHC-2 Beaver på flottører. Hvem kan søke stilling i Frontier Flying Service Virtual Airline? Alle kan i utgangspunket søke stilling som pilot hos oss. Det er ett krav om at du registrerer deg hos www.fsairlines.net. Samtlige ansatte må også ha, eller opprette en profil på www.facebook.com for å få tilgang til "kontoret". Ut over dette er det ingen formelle krav i den forstand. Piloter som er engasjert og ivrige, flyr jevnlig på simulatoren og har god kunnskap innenfor luftfart oppfordres til å søke. Flyerfaring fra flightsimulator vil bli vektlagt under søknadsprosessen. Kjennskap til VATSIM er en fordel, men ikke ett krav. Det forventes med andre ord at pilotene hos oss flyr jevnlig (1-2 turer i uken). Hvordan logger man flytid? Flytid vil bli logget ved hjelp av en pilot client som kjøres i tillegg til simulatoren. Denne klienten vil logge din flytid, hvor du tar av, hvor du lander, fuel forbruk etc. Dette er med andre ord svært realistisk. Databasen lagrer data som din possisjon og flyets possisjon. Stemmer ikke disse overens vil man ikke kunne fly. Piloter som ikke befinner seg på samme flyplass som flyet kan kjøpe seg en virituell flybillett for lønnen de får. [size:11pt][color:#FF0000]Ønsker du å bli en del av Frontier Flying Service Virtual Airline? Send en kortfattet søknad til frontierflyingservice_va[æt]hotmail.com å bli med på eventyret![/color][/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dette høres utrolig gøyt ut og er virkelig noe slikt jeg har lengtet etter i mine år bar spakene. Problemet er at jeg er inne til førstegangstjeneste og har 7 dager på og 7 dager av så det med å fly flere ganger i uken rekker jeg bare annenhver uke. Noe som sikkert trekker meg ned som søker. Jaja men dette er uansett ett veldig bra initiativ og keep up the good work. Lykke til med åpning av ny base! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarand Kihl Løkeland Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Vet det strengt tatt ikke har noe med emnet å gjøre, men måtte le da jeg scanna tråden ganske kjapt og først så "Serving Alaska" og et bilde av en karibisk øy litt lengre ned. Var liksom litt selvmotsigende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Hehe, I know. Vi har vårt hovedsett i Alaska, men for å trekke piloter utvider vi stadig! :grin: Vi tjener fortsatt Alaska selv om vi også flyr andre steder i verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 St.Maarten höres intressant ut, men först mâ jeg begynne â fly mer jevnlig EDIT:Ivar, vet ikke om du har hört om dette, men FsA skal innföre premium accounts fra 1.Januar 2010, og hvis man ikke har premium kan man maks fly 4 flights i uken(Tilsvarer 2 rundturer/legs) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det her virker som noe for meg. Det eneste som står i veien er da å lære meg å fly mer visuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 @Johan: FsA skal innföre premium accounts fra 1.Januar 2010, og hvis man ikke har premium kan man maks fly 4 flights i uken(Tilsvarer 2 rundturer/legs) Ja, vi er klar over dette. Driver og planlegger hvordan vi skal løse dette uten å måtte kjøpe premium account.. hehe @Kristoffer: Er bare å hoppe i det, å fly visuelt er ikke så utrolig vanskelig, eller skremmende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 premium account er ikke så dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Hva vi gjør etter nyttår hva angår de restriksjoner som innføres får vi ta når den tid kommer, på vårt interne fora. Det skal jo også nevnes at 4 turer per uke på hver pilot fortsatt blir en del in total. Det er vel kun jeg og Jarle som ligger på 4 turer og over i snitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hehe, hos Air Mokum har FsA blitt hatet og elsket(for sine fine bugs og random CTD's av FS), og mange(inkludert meg) vil ha et backup system da vi mener FsA som har mange uannonserte server maintenances/outages ikke leverer en god nok service til at premium accounts er akseptabelt, men alle er enige om at hvis ikke en bedre server fikses hos FsA som fölge av innföringen av premium sâ skal det skiftes ut med en eneste gang. Men hvordan er det med â ha medlemmskap i flere VA hos dere? Aksepteres det hvis man mener at man kan fly jevnlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Viste ikke at det var mulig å fly hos flere VAer samtidig i FSA, er det mulig? Isåfall må vi vel kunne akseptere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kan sikkert vaere mulig, hvis ikke mâ man vel ha 2 profiler, skal lese gjennom FsA TOS litt nöyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Vi tar fortsatt imot søknader fra personell som ønsker seg en skikkelig utfordring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Dere har ikke vurdert Codeshares/partnerships ? EDIT: Vurderer nâ â söke, har blitt litt mer aktiv nâr det gjelder FS igjen, og karibiske ruter er jo ikke sââ lange :grin:! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Mulighetene hos oss er mange vet du. Som ansatt i selskapet vårt kan du fly på alle våre ruter, deriblandt lokalruter i Alaska, bushruter i Alaska, lokalruter i Karribien, samt at vi vil etablere ruter til Miami og Seattle/Juneau med litt større flymaskiner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 [size:14pt]Stillingen er nå besatt! Vi ønsker Sindre Holdberg lykke til med utfordringene i godværet! [/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Gratulerer Sindre, er nesten litt misunnelig etter 6 flyturer i drittvær rundt om i Canada Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Takk takk! Men folks! Søk! Dere vil ikke angre, dette er utrolig morsomt Holder på å åpner huben på St.Marteen nå, med ruter rundt omkring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Minner også om at det er akutt behov for piloter i Seattle, er kommet inn en drøss med anmodninger om div. turer til Canada i forbindelse med OL. Cessna Citation er et populært fly som alle vil leie, og en 737 er vel ikke langt unne den heller Søknad sendes til Ivar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 har sendt søknad som Twin-Otter pilot, så får vi se da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Lykke til med søkeprosessen Vi har 1 Twin Otter som for tiden står i Juneau. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Like för jeg slenger inn söknad her, hvilke ruter opereres ut av TNCM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Holder på med å sette opp ruter nå. Gir deg beskjed om en liten stund, men søk nå du! Btw Ivar: Det heter ikke Holdberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sånn ser rutenettet ut fra TNCM ut. Det er også ruter videre fra flere av destinasjonene Flere ruter blir satt opp utover dagen. To Airline Aircraft ETD ETA Ticket Coco Point Lodge Frontier Air Service B190 0000 0045 67v$ F D Roosevelt (Oranjestad) Frontier Air Service B190 0000 0020 61v$ Gustavia/St. Barthel Frontier Air Service B190 0000 0015 59v$ Las Americas Intl Frontier Air Service B737 B739 0000 0045 98v$ Luis Munoz Marin Intl Frontier Air Service B190 B737 B739 0000 0035 78v$ Robert L Bradshaw Frontier Air Service B190 0000 0025 63v$ Vance Winkworth Amory Intl Frontier Air Service B190 0000 0020 64v$ Flights arriving From Airline Aircraft ETD ETA Ticket Coco Point Lodge Frontier Air Service B190 0000 0045 67v$ F D Roosevelt (Oranjestad) Frontier Air Service B190 0000 0020 61v$ Gustavia/St. Barthel Frontier Air Service B190 0000 0015 59v$ Las Americas Intl Frontier Air Service B737 B739 0000 0045 98v$ Luis Munoz Marin Intl Frontier Air Service B190 B737 B739 0000 0035 78v$ Robert L Bradshaw Frontier Air Service B190 0000 0020 63v$ Terrance B Lettsome Intl Frontier Air Service B190 0000 0020 68v$ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hva! Ingen St.Barths eller Saba ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Nytrøen Hansen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvor finner jeg frontier texturene til 737n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 SABA blir ikke betjent før vi har en Twin Otter på plass. Texturene finner du på hjemmesidene våre Sondre=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Nytrøen Hansen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Takk Ivar Da blir det nok flygning i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sjekk PM på FSA Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Som Ivar sier så har jeg lagt ned et forbud mot flyging til SABA, da vi pr nå kun har B1900 og 737, og etter testflyging så har jeg vurdert stripa til å være for kort. Barths er der(TFFJ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.