Morten Nelson Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Yeeehaa. Slik går det når man ikke kan tysk og må føle seg frem til hva knappene gjør! Med taket på plass, satte jeg kurs for Bardufoss. Cockpiten i Classic Hangars FW-190 er utrolig detaljert. Flyet oppfører seg ganske likt FW-190 i IL2, dvs ganske forskjellig fra P-47. Mye smidigere og raskere bevegelser. Amerikaneren føles mye stødigere. En annen ting P-47 har som FW-190 mangler er trim for haleror og balanseror. Så mye som denne dreier seg i lufta er det litt overaskende at de ikke inkluderte dette. Uansett, vel verdt pengene. Absolutt et førsteklasses fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. desember 2009 Premium Medlem Del Skrevet 12. desember 2009 He he, forsiktig med hva du fingrer med :grin: , nødutløseren for hood var en smart mekanisme (typisk tysk) når du hadde det travelt med å hoppe ut. Amerikaneren føles mye stødigere. En annen ting P-47 har som FW-190 mangler er trim for haleror og balanseror. P-47 0g FW-190 er to helt forskjellige kampfly-filosofier. Amerikanerne var opptatt av en stødig våpenplattform, som ga stor treffsikkerhet i stup og stor fart. Tyskerne var mer opptatt av superraske bevegelser og kjapp manøvrering, og det var få fly som slo FW-190 i rollrate. Som et resultat av dette var Focke Wulfen mer rastløs i lufta, og tyskerne mente det var nok å kunne trimme haleflaten. For roll og sideror brukte de å bøye små trimplater for statisk trimming før flyturen. Amerikanerne fløy jo timesvis i lange escortetokt, og var mer opptatte av å kunne trimme flyene til å fly av seg selv. I luftkamper utnyttet de nesten alltid overhøyde, stupte for full peising mot målet, og "zoomet" tilbake til overhøyde. De brukte P-47 nesten aldri i tradisjonell "dogfights", til det passet P-51 bedre. Ellers GRATULERER med en glimrende modell. FW-190 føles bedre og bedre for hver flytur, og lydkvaliteten og cockpitopplevelsen er nytelse fra øverste hylle !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 He, he - ser ut til at denne turen var i luftigste laget, ja :grin: Fine bilder, og gratulerer med flott modell. Jeg gleder meg til F1 Mustangen får selskap av denne i hangaren om ikke så altfor lenge.... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 :blush: :blush: :crazy:... Har vært litt klåfingret jeg og..... Det røde håndtaket måtte jo bare prøves. Så fikk man erfare at amerikanerene også kan lage cabriolet (med grill i nesen)....så da så :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Hehe, ser ut som du fikk en hardere landing enn meg. Klarte å berge flyet, selvom jeg fikk frostskader på nesen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 ....Jeg fikk nå ikke frostskader - var mer varmen som plaget meg Var vanskelig å få ræven opp av setet. Denne modellen simulerer mye, men dessverre ikke «bail-out» :crazy: Her får men versågod redde flyet!..... :sick: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.