Gå til innhold

Min første flyfilm..... en tur fra ENGM to LGTS


Kjell-Erik_Aarsheim

Anbefalte innlegg

 

Tanken var opprinnelig å lage en så realistisk film som mulig ut ifra mitt kompetansenivå, hvilket er ganske "novice". - Men Youtube ville bare ha 10 min så måtte kutte ganske mye av det som skjedde før takeoff....

 

Litt hard landing, ca. 399ft/min, men alle passasjerne gikk fornøyd av i Thessaloniki, så alt i alt er jeg fornøyd med flighten.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra film det ;) Selv om du var litt "novice" likte jeg det jeg så! Og hørte! Bra musikk. Jeg er ikke helt mester i FSX og i hvertfall ikke i å lage filmer. Så den beste dommer er jeg ikke. (Kan ha noe med at PC krasjer 80% av gangene jeg er ute og flyr)

Men bra nok til å kunne indrømme at jeg likte det jeg så!

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positive kommmentarer og innspill. Synes også det er interessant at ingen har kommentert den åpenbare "blooper'n" under takeoff - nemlig at cockpit er "cold'n dark" - tenkte ikke så langt når jeg skulle spille tilbake replayen med fsrecorder, og bare dro inn flyet og satte igang - oppdaget først lenge etterpå at det i filmen ser ut som om jeg tar av med motorer og avionics slått av - men da var jeg langt inne i post-processing av filmen og for mange timer's jobb for å rette det opp :-)

 

Når det gjelder musikken var den ikke første valg. Men den melodien jeg hadde i hodet og ville ha, var jeg ikke kar om å komme på hva het, eller hvem som spilte. Prøvde å nynne den for kona og hun skjønte med en gang hvilken låt jeg tenkte på, men heller ikke hun hadde noe å fare med når det kom til tittel eller artist.... Så da ble det Fortunate Son isteden, men helt ærlig så forbinder jeg den litt for mye med Vietnam-filmer og amerikanske choppers til at jeg synes den passer helt inn - men det var det nærmeste jeg kom noe med litt fart i som jeg hadde liggende.

 

Vedr landingshjulene dro jeg dem ut nærmere 10.000 fot for jeg mente å ha lest et sted at det var påbudt å ha ut hjulene når man passerte 10.000 fot på vei mot landing - men i etterkant har jeg funnet ut at jeg har blingsa bigtime, og det jeg leste om var trolig landingslysene - enten det eller så har jeg drømt hele greia..... Det er iallefall riv ruskende galt, og hjula skal selvfølgelig felles ut på final approach.... får rette opp denne tabben i min neste film, men det blir nok først på andre siden av nyåret, for nå har kona beordet all kreativ utfoldelse konsentrert om julekort.... øhff ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...