Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Norwegian Eagles gjennomførte ett krevende og spennende oppdrag i dag! På strak arm tok vi utfordringen med å frakte den Amerikanske Presidenten fra Washington D.C til Oslo. For dere som ønsker litt mer informasjon om oppdraget vårt, se her! Tommy hadde æren av å få fly Air Force One, dette hovedsaklig i hans ivrige deltakelse på samtlige av Norwegian Eagles sine turer. Her står vi klare for avgang på Andrews AFB utenfor Washington D.C. Her passerer vi over New York og Manhattan i FL390. "Nightwatch", Boeing E-4B på oppdrag. Flymaskinen jeg fløy i dag fungerte som mission control. Arbeidsdagen er nesten over idet Presidenten blir fraktet inn til MIL apron. Vi følger etter for å sikre Presidentens sikkerhet. Samtlige flymaskiner linet opp etter at Presidenten har blitt fraktet inn til Oslo. Det skal også nevnes at vi fikk med en C-17 fra Andrews AFB med utstyr, i tillegg fikk vi eskorte av en F-14 som var på treningsoppdrag på vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ser ut som dere har noen flotte turer! Bra engasjament Ivar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Litt mer om den operasjonelle delen. Ingen enkel oppgave å stå for flight planning cross the pond med minuttpresisjon på landingstid. Det blir veldig mye estimates og regning på distanse(nm)/fart(GS)=tid(min). Men vi kom oss fram og ned meget tilfredsstillende må jeg si. Tall som følger: Deler av Flight plan Load Sheet for AF1 og TWIN Fuel kalkulasjon og TO data Del av kjekt skjema for Osceanic Ops. Så noen screens in flight og approach. Til slutt takk til Ivar for det ærefulle oppdraget å fly AF1, og for hans engasjement gjennom Norwegian Eagles. Og takk til de som var med å gjorde turen til en suksess. Mission complete, Air Force One out. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. desember 2009 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2009 Oh my God , her snakker vi seriøs bussiness. Tøff reportasje, sterke bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Skikkelig fine bilder Artig å ha dere innom flyplassen! Men synes det var litt drøyt av A1 å lande uten landingstillatelse Ser ut som dere har hatt en flott tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Steike. Her har dere lagt skikkelig arbeid bak jobben. Mye realisme i det. Men synes det var litt drøyt av A1 å lande uten landingstillatelse[/Quote]Er ikke første gang de har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Flotte bilder og herlig dokumentert, både Ivar og Tommy! Takk for en flott tur Og bare så dere er klar over det, så nyt det siste bildet til, Ivar... Det tok sin tid nemlig :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Drøyt bra! Meget imponert av forberedelsene. Hvor finner man slike papirer som du har her, Tommy? Med slik må jeg nesten vurdere å ta opp FS9 igjen, for det så unektelig moro ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Flotte bilder, god illustrasjon, men du glemte i farten å ha med helikopteret, det som skal frakte Osama til Oslo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Tom, Ja.. dessverre. Vi som tok bilder er ikke akkurat "rotorheads". Så vi hadde ikke inne riktige helikoptre,da vi ikke hadde helt planlagt godt nok den delen. Beklager. Even, Hehe.. A1 har gjort det før,og vil sikkert gjøre det igjen. IRL altså. dessuten... siden jeg ikke fikk kontakt med TWR, (FSInn issue), så fikk jeg landingsklarering av APP. Så landingstillatelsen VAR i orden..denne gangen. Kim Jørgen, Takk! Flight plan, er via VROUTE flight progress card. Resten av papirene finner du ikke noen steder. Det var derfor jeg selv måtte lage de. Det er forøvrig elektroniske skjema som kan fylles ut på skjermen, og.. load sheets har innebygget automatisk kalkulasjon En gang når jeg er ferdig med alle jeg holder på med, blir de lagt ut for nedlastning. Men om du er spesielt interessert, i noen av de. PM meg med msn? Så kan jeg sende de over til deg der,eller til en mailadresse. Ernst, Ja Norwegian Eagles leker ikke butikk asså. :grin: Her er det serious business all the way. Ivar er streng han vettu, og jeg liker orden! Hehe. Ellers, takk for kommentarer så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Steinflott raportasje og bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Flotte bilder.Tommy! Du er skikkelig proff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Takk for den da Lars-Petter. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 hehe.Ivar da..beklager,Gjelder deg også selvfølgelig. husk jeg ligger i senga nedopet med smertestillende og ryggvondt..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Hehe, du er tilgitt for denne gang Lars-Petter. Vi regner med din tilstedeværelse neste gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.