Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 hei, driver å forsøker meg litt frem og tilbake nå for å se om ting funker. tror jeg har kommet meg inn på vatsim-server, men hører ingenting. forsøker å logge meg på teamspeak, men vet ikke hva serveraddress er osv.. kan jeg få noe hjelp/hint til hva jeg skal gjøre for å komme meg på vatsim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 hæ****te! nætte klikka på datan.... funker bare på Iphone, så da får dere ha en fin kveld videre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Svale Andre, bruker du FsInn eller Squawkbox? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 bruker squakbox fant forøvrig ut hva jeg skulle gjøre for å lytte, var bare litt treig forsøker meg bare litt videre. men hva skal jeg gjøre for å connecte til TS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Hei Svale, Hvis du tenker å logge deg på VATSIM som pilot trenger du programmet squawkbox 3 for FS9 og squawkbox 4 eller FsInn hvis du bruker FSX. Start opp en "free flight" på flyplassen du ønsker (ved gate ikke på rullebanen), så trykker du ALT på tastaturet slik at du får opp menyen på toppen, der finner du squawkbox/ fsinn alt etter hva du bruker så starter du det programmet og logger deg på vatsim med callsign osv. Da skal du også finne en liste i squawkbox/fsinn over ATC som er online, da tuner du bare inn den frekvensen i flyet over den ATC du vil høre på. Teamspeak er kun for diverse snakk mellom piloter og koordinering mellom ATC og har ingenting med selve opplogginga til VATSIM å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 takker for svar har funnet ut det meste nå, så blir vel stående litt for å lytte til andre. Men er det samme hvilket, dog ekte, "callsign" jeg tar? kan to piloter ha like callsign? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Det går ikke å logge på med et callsign som allerede er ibruk, da vil det komme opp en "error" melding. Sålenge du har kommet inn på nettverket så bruker du et callsign som ikke er ibruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 For å logge på teamspeak må du trykke på connect, der skriver du på: Label: vaccsca Server Address: ts.vaccsca.org Nickname: Svale Andre Leren Hukk av på "Allow server to assign a nickname" så trykker du connect. Når du er inne på serveren trykker du på "self" på menyen i toppen så "register with server". Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 det skal jeg gjøre, takk for rådet. men har ikke mic nå, så det må nok dessverre vente. Men skal lagre dette og prøve når jeg får tak i mic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 noe nytt angående denne videoen, eller har ideen dødd ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg ville vente til vi hadde fått ny pilot relations manager i vaccsca, som vi fikk nå 21. januar. Jeg skal spørre om Anton vil ta på seg oppgaven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 det er greit det, bare lurte jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.