Gå til innhold

video av en VATSIM flight


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

 

Jeg har en ide om å lage en video av en flight på VATSIM, gjerne ifra Oslo til Bergen for eksempel. Meningen med videoen er å få flere piloter som sitter på gjerde til å prøve VATSIM. Har hørt mange som ikke tørr å prøve vår virtuele verden av frykt for hvordan det er og ikke minst å drite seg ut...

 

Jeg kunne derfor tenkt meg å gi alle dere der ute en smakebit av VATSIM, en flight med full ATC dekning fra Oslo til Bergen med en pilot som bruker et av de vanligste flyene, feks PMDG 737-800.

 

Planen er da at at folk får et innblikk på hvordan en flight på VATSIM fungerer, alt fra cold and dark cockpit på gardermoen til shutdown på flesland - alt med vatsim ATC.

 

Hadde vært gøy om vi hadde fått det til, hva synes dere?

 

Kunne dette ha bidratt til at flere hadde tørt å ta steget videre online?

 

Trenger isåfall mange frivillige som kan stille opp en times tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Supert Mateusz :)

 

Har inntrykk at bilder/video sier mer enn 1000 ord så tror det kunne vært til hjelp for mange. Da slår man mange fluer i en smekk med de vanligste ting folk lurer på: FMC, overhead, ILS og ikke minst kommuniskasjon med ATC.

 

Skal ikke være en FMC tutorial, men en helt normal flight oslo-bergen på vatsim som piloten filmer, da vil alt det nevnte komme med og nye piloter kan bruke videoen som referanse på hvordan det kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med som pilot :)

 

Men skal dette være en helt standard film uten noen "unormalheter", eller kommer det til å være kanskje en holding pattern, nødvendig fartsreduksjon eller noe? Det er jo også litt av realismen med vatsim, at man kan få beskjed om slikt. Jeg har ikke brukt den integrerte ATC'en i fs for mye de siste årene, men jeg har ikke hørt om slike ordrer fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil jo det bare gi meg, og sannsynligvis flere ikke-vatsimere, troen på at de vil klare seg der inne.

For å bruke dette til å kommentere siste avsnitt i mitt forrige innlegg: sånn sett så er det egentlig greit å avbilde en helt standard flight. Det er jo faktisk ikke så ofte man blir sendt i holding patterns på vatsim og de fleste vil greie å redusere farten dersom de blir bedt om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knall ide - jeg er en av de som sitter på gjerdet og ikke helt føler meg klar for å hoppe ut i vatsim.... mye fordi jeg er usikker på egne ferdigheter i den store sammenhengen, kommunikasjon med ATC og det hele.

 

Jeg ser frem til denne video'en - kanskje det er det som skal til før jeg joiner Vatsim jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra respons folkens!

 

Jeg er veldig åpen for forslag til datoer, kanskje er det lurt å få gjort det før juleferien da mange sikkert er borte? Hva med feks Tirsdag 8 desember ca 19-20 lokaltid?

 

Følgende ATC er ønskelig hvis vi får det til:

 

ENGM_DEL Gardermoen delivery

ENGM_GND Gardermoen ground

ENGM_TWR Gardermoen tower

ENGM_APP Oslo approach

ENOS_CTR Oslo Control

 

ENSV_CTR Stavanger control

ENBR_APP Bergen Radar

ENBR_TWR Bergen Tower

ENBR_GND Bergen Ground

 

De som kunne tenke seg å være pilot for turen bør ha god erfaring fra VATSIM med bra fraseologi, samtidig som han også har god kunnskap om PMDG 737-800 da denne vil bli brukt. Så må han selvfølgelig også inneha et videoprogram slik at vi får filmet den :)

 

Er det noen av dere som allerede har sagt der vil komme som IKKE kan førstkommende tirsdag?

 

Er jo også veldig ønskelig med andre piloter også slik at vi ikke bare er et fly på frekvensene :)

 

Veldig hyggelig å se at dere som har lurt på å begynne på VATSIM føler dette kan hjelpe dere til å komme online :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...