Anders Henriksen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Heisann folkens, Jeg har en ide om å lage en video av en flight på VATSIM, gjerne ifra Oslo til Bergen for eksempel. Meningen med videoen er å få flere piloter som sitter på gjerde til å prøve VATSIM. Har hørt mange som ikke tørr å prøve vår virtuele verden av frykt for hvordan det er og ikke minst å drite seg ut... Jeg kunne derfor tenkt meg å gi alle dere der ute en smakebit av VATSIM, en flight med full ATC dekning fra Oslo til Bergen med en pilot som bruker et av de vanligste flyene, feks PMDG 737-800. Planen er da at at folk får et innblikk på hvordan en flight på VATSIM fungerer, alt fra cold and dark cockpit på gardermoen til shutdown på flesland - alt med vatsim ATC. Hadde vært gøy om vi hadde fått det til, hva synes dere? Kunne dette ha bidratt til at flere hadde tørt å ta steget videre online? Trenger isåfall mange frivillige som kan stille opp en times tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mateusz Kostrzewa Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ahh bra ide, tror det kan være fint med en videotutorial for mange. Stiller gjerne opp som ATC eller pilot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Supert Mateusz Har inntrykk at bilder/video sier mer enn 1000 ord så tror det kunne vært til hjelp for mange. Da slår man mange fluer i en smekk med de vanligste ting folk lurer på: FMC, overhead, ILS og ikke minst kommuniskasjon med ATC. Skal ikke være en FMC tutorial, men en helt normal flight oslo-bergen på vatsim som piloten filmer, da vil alt det nevnte komme med og nye piloter kan bruke videoen som referanse på hvordan det kan gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 jeg stiller mer enn gjærne opp som pilot.. har faktisk lyst å fly denne turen=) så om jeg får lov stiller jeg opp;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Stiller gjerne opp på Oslo kontroll jeg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg er med som pilot Men skal dette være en helt standard film uten noen "unormalheter", eller kommer det til å være kanskje en holding pattern, nødvendig fartsreduksjon eller noe? Det er jo også litt av realismen med vatsim, at man kan få beskjed om slikt. Jeg har ikke brukt den integrerte ATC'en i fs for mye de siste årene, men jeg har ikke hørt om slike ordrer fra den kanten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 høres interresant ut, er ikke på vatsim selv, så om dette går i orden ville jeg satt stor pris på det Om dere gjør det vil jo det bare gi meg, og sannsynligvis flere ikke-vatsimere, troen på at de vil klare seg der inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Stiller som Oslo app. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 det vil jo det bare gi meg, og sannsynligvis flere ikke-vatsimere, troen på at de vil klare seg der inne. For å bruke dette til å kommentere siste avsnitt i mitt forrige innlegg: sånn sett så er det egentlig greit å avbilde en helt standard flight. Det er jo faktisk ikke så ofte man blir sendt i holding patterns på vatsim og de fleste vil greie å redusere farten dersom de blir bedt om det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Si fra hvis du trenger en diktator som kjenner Flesland da eventuelt en statist bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kan godt bli med som pilot på dette prosjektet jeg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Flotte greier. Stiller opp som ENGM_TWR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 har du forresten noen tanker på når dette skal være? eller er det foreløpig en tanke som bare slippes litt løs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Stiller gjerne som ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Stiller opp som traffic et eller annet sted på veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 er jo nesten slik at begge flyplassene bør være staffet opp til topp å med masse trafikk i nerheten å rundt flyplassene, slik at det ikke bare er 1 fly på app i oslo f.eks^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kan godt ta ENBR TWR eller lignende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Meget god ide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg stiller opp som pilot. Det hadde vært fint om vi kunne få ordnet dette i juleferien, da kan vi regne med å få med oss mange flere enn om det feks. skulle vært en søndag( mange som har prøver og slikt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 ER absolutt med på dette, gjerne pilot også, eller atc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ikke glem at noen av oss er borte i juleferien Slik det ser ut nå, så kan dette nesten bli et lite event på et par timer. Da får man litt trafikk også til denne videoen. Andre fly på TCAS og på taxebanene på flyplassene teller jo bare positivt. Dette blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Høres ut som en knall ide - jeg er en av de som sitter på gjerdet og ikke helt føler meg klar for å hoppe ut i vatsim.... mye fordi jeg er usikker på egne ferdigheter i den store sammenhengen, kommunikasjon med ATC og det hele. Jeg ser frem til denne video'en - kanskje det er det som skal til før jeg joiner Vatsim jeg også :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Husk også Kjell-Erik at det alltid er mulig og kontakte en av som er aktive på VATSIM om hjelp. Flertallet hjelper nok med glede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Null problem å ta en runde fra Værnes til Gardermoen over Skype, f. eks. Så lenge tiden er tilstrekkelig, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Dette hørtes ut som en interessant og god idè Sitter gjerne tower på en av plassene, ellers regner jeg med at man vil ha nytte av ground og evt. delivery også - jeg kan godt sitte på ENGM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Utrolig bra respons folkens! Jeg er veldig åpen for forslag til datoer, kanskje er det lurt å få gjort det før juleferien da mange sikkert er borte? Hva med feks Tirsdag 8 desember ca 19-20 lokaltid? Følgende ATC er ønskelig hvis vi får det til: ENGM_DEL Gardermoen delivery ENGM_GND Gardermoen ground ENGM_TWR Gardermoen tower ENGM_APP Oslo approach ENOS_CTR Oslo Control ENSV_CTR Stavanger control ENBR_APP Bergen Radar ENBR_TWR Bergen Tower ENBR_GND Bergen Ground De som kunne tenke seg å være pilot for turen bør ha god erfaring fra VATSIM med bra fraseologi, samtidig som han også har god kunnskap om PMDG 737-800 da denne vil bli brukt. Så må han selvfølgelig også inneha et videoprogram slik at vi får filmet den Er det noen av dere som allerede har sagt der vil komme som IKKE kan førstkommende tirsdag? Er jo også veldig ønskelig med andre piloter også slik at vi ikke bare er et fly på frekvensene Veldig hyggelig å se at dere som har lurt på å begynne på VATSIM føler dette kan hjelpe dere til å komme online Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg stiller som en eller annen form for trafikk den 8. desember. Lagt inn i kalenderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 For min egen del, så vil det passe bedre i helgene. Helst en lørdag, egentlig. Hva mener andre her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 8.desember høres greit ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 jeg stiller med trafikk. eneste om det blir en lørdag er nok sjangsen større for at en tur kan bli desto artier hehe men spørs om atc er like enig^^ alkohol intaket har jo sinn invirkning det åå^^ btw om jeg klarer utsjekken i morgen så kan jeg gjærne være atc åå, grd,twr stiller om det trengs^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.