Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. november 2009 Premium Medlem Del Skrevet 29. november 2009 Ikke det helt store frammøte denne gangen, men så er det vel ikke så mange som har B-17 i sin hangar heller :whistle: . Likevel, vi var 4 stykker som sirklet oss inn i formasjon over Ridgewell AB, og snart var vi på stigende kurs mot Nordsjøen. Vi hadde også eskorte, men de holdt utkikk høyere opp, så bortsett fra en snarvisitt innom formasjonen, hadde vi bare kontakt via øreklokkene...... . Siden vi kun hadde fredelige hensikter ble mål satt til Sola Flystasjon, og lenge kunne vi nyte det vannvittig flotte synet av fire Flying Fortress 20000 fot over Nordsjøen. Dessverre koblet serveren ut før vi nådde Sola, men vi rakk å få mye ut av flight`n før det, og dette ga så absolutt mersmak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Åhhhhhh!! Jeg syns jeg kjenner duft av god gammel eksos i cockpit og orgasmisk lyd av stempelmotorer i sterio! Dette var det sus over i god gammel B-17 slil..19,5-20-20-20-20. Har desverre ingen B-17 i hangaren,men hvis dette fortsetter så kan du GARANTERT regne med en til i formasjonen..! Flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Fine bilder, synd jeg ikke kunne delta Men neste gang...da...da skal du se :grin: For det er vel lov å gjenta en 'happening' eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg var heller ikke med i dag. Men jeg satt med teamspeak på høyttaler og følgte med på turen. Var morsomt å se bildene fra dagens tur, det hørtes ut som dere hadde en fin seanse før serverne takket for seg. Pasi. Det siste jeg hørte før deltagerne takket for seg i kveld var at alle ville gjenta dette. Da skal man ikke se bort ifra at jeg stille med en ferskpresset B-17 heller. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Var en super tur, bortsett fra at jeg mistet internettforbindelsen og måtte starte på bakken igjen. Synd man ikke kan gjøre som på FS9 hvor man kan starte multiplayer in-flight, eller i det minste startet i luften i nærheten av andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Dette ble steike fint Ernst - og det var kjempegøy så lenge det varte. Her er mine bilder (jeg fløy FSC modellen) Og så var jeg den eneste som kunne droppe bomber...det måtte jo testes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Og så var jeg den eneste som kunne droppe bomber...det måtte jo testes Så ejer Norge/England/Danmark kanskje én olieplatform mindre nu :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. november 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. november 2009 Takkåtakk . Åhhhhhh!!Jeg syns jeg kjenner duft av god gammel eksos i cockpit og orgasmisk lyd av stempelmotorer i sterio! Dette var det sus over i god gammel B-17 slil..19,5-20-20-20-20. Har desverre ingen B-17 i hangaren,men hvis dette fortsetter så kan du GARANTERT regne med en til i formasjonen..! Ingen fare Einar, dette MÅ vi bare fortsette med. Det gikk langsomt, men var både grasiøst og spennende :grin: . Fine bilder, synd jeg ikke kunne delta Men neste gang...da...da skal du se For det er vel lov å gjenta en 'happening' eller? Javisst, du hører naturlig til i en slik formasjon :grin: Var en super tur, bortsett fra at jeg mistet internettforbindelsen og måtte starte på bakken igjen. Synd man ikke kan gjøre som på FS9 hvor man kan starte multiplayer in-flight, eller i det minste startet i luften i nærheten av andre. Ja det var litt dumt, men vi rakk ikke så mye lenger enn deg, og da var det så seint på kvelden at vi gadd ikke begynne på nytt :cry: . Så ejer Norge/England/Danmark kanskje én olieplatform mindre nu Neida, vi fant bare ENDA mer olje :grin: Stilige bilder Gunnar, og da stemmer jo tittelen på denne tråden :grin: . - Dette må vi definitivt gjenta, og jeg håper vi også får til å starte fra en flybase. Lurer på om problemet med DENNE basen er at den ikke finnes default, og at serveren derfor "nekter" å la oss starte på bakken. Jeg kom inn litt før dere andre, så jeg rakk å lande først, men det er en manøver som tar laaaang tid . Ellers var det ikke problematisk å bruke 2 forskjellige modeller, bortsett fra at når jeg fløy min B-17 etter flight manual, så hadde jeg ikke tjangs til å holde følge med dere andre. Her ble det full peising hele veien, og det tror jeg motorene ikke hadde taklet real ?? Det passet dårlig med settingen du opererte med, men kan ha noe med at vi har 2 helt forskjellige "Air-filer" ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ellers var det ikke problematisk å bruke 2 forskjellige modeller, bortsett fra at når jeg fløy min B-17 etter flight manual, så hadde jeg ikke tjangs til å holde følge med dere andre. Her ble det full peising hele veien, og det tror jeg motorene ikke hadde taklet real ?? Det passet dårlig med settingen du opererte med, men kan ha noe med at vi har 2 helt forskjellige "Air-filer" ?? Hmmm........det er ikke utenkelig at 2 air filer kan skape problemer. Men, jeg måtte også gi godt på for å holde følge ved et par anledninger. Og de 2 Fortressene foran meg var vel A2A?... Snitthastigheten min på 21000 ft lå rundt 145 kts (170 miles?) og rpm på 1850 Vi kan selvfølgelig ved neste anledning kjøre ren A2A for å se om vi fortsatt har slike problemer. Ellers så var det endel småting på serveren. Det var bl.a nesten ikke bilder i billedmappen min. Så det var ingen opplagt grunn til at simulatoren min frøs hver gang jeg benyttet «V» knappen for å ta bilder. Edit: Ernst: om du har mulighet litt senere i uken, kan vi to teste ytelsen på ulike modeller kontra like.... (jeg har tid fra torsdag av) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg fløy også FSC modellen og hadde ingen problemer med å holde følge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei Mathias! Var det du som fløy fremst? Bildene mine viser også at jeg jevnt over lå som nr 3, og jeg måtte jevnlig gi full throttle for å henge med. Likevel, så hadde jeg nok ikke like mye problemer med farten som Ernst..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg lå vel som nr 2, mens Geir lå først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 ...og Geir fløy vel A2A Fortressen. Skal bli artig å se om blandingen av disse 2 modellene fører til krøll... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. november 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. november 2009 Skal bli artig å se om blandingen av disse 2 modellene fører til krøll... Vi har vel allerede fått bekreftet at begge modellene fungerer sammen, og i tillegg er det plass til diverse eskortefly også. Men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor jeg sleit med å holde følge. I henhold til flight manual skal manifoldtrykket være på 35" og turtallet 2300rpm under climb, og da skal man klare 140miles indikert. - Jeg måtte opp i et manifoldtrykk på 55" og 2400 rpm for å holde følge, og enda sleit jeg. Når A2A kommer med sin accusim-variant av B-17 ville slik motorbruk ha vært katastrofal ..... Er det turbo på modellen fra FSC, eller er det jeg som ikke har forstått hvordan man bruker motorene i B-17 ?? Ellers merker jeg at min modell oppfører seg forskjellig i MP i forhold til single flight. Bl. a. har jeg vanligvis ikke problemer å svinge under taxing, men pålogget serveren mistet jeg helt styringen. Bagateller, men dåg. Denne uka kan jeg muligens prøve på nytt på tordagskvelden, og muligens på lørdag/søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ellers merker jeg at min modell oppfører seg forskjellig i MP i forhold til single flight. Bl. a. har jeg vanligvis ikke problemer å svinge under taxing, men pålogget serveren mistet jeg helt styringen. Bagateller, men dåg. Denne uka kan jeg muligens prøve på nytt på tordagskvelden, og muligens på lørdag/søndag. Begynner å bli litt nysgjerrig på ting og tang nå.... Taxing i MP fikk jeg jo ikke testet. Damen er jo vanligvis ikke så lett å ha med å gjøre på bakken i single player. Ellers så benyttet jeg motorsettings som jeg gjør på A2A modellen. Alt på max hører til skjeldenhetene og bare i veldig korte perioder. Men, skal innrømme at jeg måtte dra til under flighten et par ganger, da jeg begynte å sakke akterut. Jeg er veldig sugen på en test av de 2 modellene der vi starter på bakken (kan gjerne være Edwards - eller Tasmania for den saks skyld dersom vi gjør dette på kveld). Jeg kan muligens fly en liten stund i kveld rundt kl 21:30 Jeg ønsker som sagt nå i første omgang å finne ut om det er begrensninger på kombinasjonen av de 2 modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. november 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. november 2009 Okei Gunnar ( og eventuelt andre), jeg tar med meg Fortress`n over dammen til Edwards en eller annen gang etter kl 2100, så får vi håpe det er dagslys og ikke så alt for mye trafikk på teamspeak. Jeg stiller med 50 % fuel, uten bomber og prøver å følge motoranvisningene i flight manual. Hvis jeg rekker det, begynner jeg testingen i single player, så kan jeg sammenligne om det forandres i MP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kjempeflott! Er på Edwards nærmere 21:30.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.