Gå til innhold

Glemt, gammel skjønnhet .

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Jeg hadde nesten glemt henne :o . Det er 2 år siden vi hadde et nært og heftig forhold, men så var det jo så mye nytt som måtte testes, og etter hvert havnet hun i halvmørket innerst i hangaren. Men nå, som Gunnar og Geir-Ove hisser opp til krigersk formasjonsflyvning, så måtte jeg hale henne ut i lyset igjen. Vakre Memphis Belle :D .

Dette er A2A sin modell, og den er noen år eldre enn den som selges på tilbud hos SU, men dette er ekte FSX-vare og jeg må si hun holder seg godt.

Hun krever en del tålmodighet fra pilotene, og trenger mye plass under taxing, men straks hun får løftet hjulene fra bakken, er hun en nytelse å føre til de store høyder. Gleder meg til å få selskap av flere B-17 under søndagens MP-flight.

mem1.jpg

mem2.jpg

mem3.jpg

mem4.jpg

mem5.jpg

mem6.jpg

mem7.jpg

mem8.jpg

mem9.jpg

mem10.jpg

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Takk skal dere ha :D

Eller så kommer detaljefreaken frem igjen, M-B var i virkeligheten en F modell uten fremre "chin" tårn hvis jeg ikke husker feil.

:grin: Du har sikkert rett, jeg klarer ikke å huske det. Synes bare denne paint`n er en av de fineste til A2A sin flotte modell.

Glemt skjønnhet? Neida du,mimrer tilbake da vi fløy formasjon på MP serveren.

Det ble vist så populært at vi ble vedenskjendiser på diverse warbird's forum

He he, og det var i de tider vi kommuniserte via tastaturet :grin: . Ikke nok med at vi øvde formasjonsflyvning på dårlig internett-forbindelse, men 6-7 piloter prøvde samtidig å prate med hverandre med klønete skriving (snakker for meg selv) :blush: :grin: . Men vi lå 6 stk. i perfekt formasjon med B-25 !! Det var ikke så mange som klarte den slags, så bildene vakte noe oppsikt i diverse forum ja, spesielt hos MAAM, som laget modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kommer detaljefreaken frem igjen, M-B var i virkeligheten en F modell uten fremre "chin" tårn hvis jeg ikke husker feil.

Det er nok helt korrekt. Men, Flyet som hadde hovedrollen i filmen om Memphis Belle var en G modell (riktignok moddet for filmen sin del)

Dette flyet bærer i dag navnet «Sally B».

Her vist i fargeskjema som det hadde før filminnspillingen

(ca midten av 80-tallet). Den sjakkfargede motoren (indre styrbord motor) har sin helt spesielle historie.

sally1.jpg

sally3.jpg

sally2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...