Fredrik Wold Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Igjen er Youtube min venn, og denne gangen har jeg lett fram et klasse eksempel på stahet og viktigheten av god kommunikasjon når visibiliteten er under minima.. Liker godt da controller påstår at flyet ikke er på den aktive rullebana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Var litt sta hun United piloten da... Ble jo nesten crash der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Godt å se at pilotene hadde fokus på sikkerhet framfor trafikk avvikling. Safety first! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Burde hun ikke få sparken når hun ikke klarer å behandle en slik situasjon? (I hvertfall enn form for straff/"anmerkning") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Men når United maskina (som desverre gjorde en feil turn på taxiway) sier at det tok av en maskin rett foran de, og controlleren selv sendte maskina til avgang 20 sekunder før, burde koble at de faktisk stod på feil plass når de i tillegg sier de står på Kilo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis jeg husker riktig så ble hun suspendert, deretter degradert (hva nå enn det innebar), men er tilbake i samme stilling idag. Er ikke helt sikker her... Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Mer å høre på dette klippet. US nektet å ta a før 1448 var med gate. Har faktisk aldri sett dette klipper før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hmm.. Synes det var flere som kanskje gjorde noe feil her.. Men vil si at det er bra at US ikke ville ta av før de var sikre på at rwy var klar. Bra at noen fremdeles setter sikkerhet fremfor trafikkavvikling Denne er jo også ganske bra, litt tydligere enn NTSB sitt klipp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Merker meg at United 1448 på et tidspunkt faktisk sier at de er ved bane 23L. Virker som at tårnet ikke oppfattet "Left", for det burde faktisk fått varselsklokkene til å kime... Kan også være derfor nestemann nekter å ta av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Dæven jeg håper det var atc som ble degradert her, mener da hun gjør en grovere feil enn å ta feil taxevei. Godt dette ikke vært på aircraft investegation på National. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Påståelighet og null sikt er en meget dårlig kombinasjon, heldigvis var det folk med vettet i behold på bakken. Om jeg hadde et fly som hadde taxet seg vill og sa de sto på en rwy, ville jeg stoppet allet t/o og landinger til jeg var sikker på flyets posisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.