Ivar Skaugstad Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei alle! I anledning at Mr. Obama kommer til Oslo 10. desember har jeg vurdert å lage en aldri så liten group flight i den sammenheng. Tanken er at vi lager vår egen virituelle overflight med Air Force One samt følget. I følget har vi flymaskiner som C-17 og C-5, samt KC-135 og ett par andre 747 med forskjellig funksjon. Jeg øsnker ikke å bruke mye tid og energi på å planlegge noe som ikke er til interesse for andre, jeg lufter derfor tanken her for å forhøre meg om dette er noe dere kunne tenke dere å bli med på? Det vil isåfall bli påmelding med "førstemann til mølla" for hvert av flyene. Kom gjerne med tilbakemelding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er det tillatt å fly med Air Force One på Vatsim da? Trodde det kanskje var begrenset jeg. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Kult forslag Ivar, jeg er med! Ser forøvrig ingen grunn til at det skulle vært noen restriksjoner på Air Force one! Så tror nok det skal gå veldig bra;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg tror sannelig du har rett. Stryk mitt første innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er tillatt å fly A1 (Air Force One) på VATSIM. Det som imidlertidig er litt anderledes er at du ikke kan kreve prioritet og separasjon som i virkerligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Artig forslag! Dersom tid og dato passer så kan jeg regnes med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er med, Fritt for å fly Air force one :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Godt å se at det er oppsluttning rundt dette! Flere som melder interesse? Blir litt urettferdig å drive med "tikka" leken nå.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er med, dersom jeg ikke er busy i New Zealand på vUSAF "Deep Freeze". Ivar, er det meningen at dere skal få drivstoff fra KC-135en på vei over, eller er den med for transport av personell/utstyr? Vurderer nemlig å fly C17 i stedet, men dersom dere ønsker fuel fra KC-135 kan jeg godt fly den da det er det flyet jeg flyr i VUSAF. Callsigns som vil være nyttige: A1 (Air Force One, B742) Callsgin "Air Force One" Sxxxx (B742 nr 2) Callsign "SAM xxxx" RCHxxxx (Felles for C17/C5/KC135) Callsign "REACH xxxx" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Kul idé. Jeg er med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har en fin 757 i presidentens farger.Lurer om hva den flyes som...Kan alltids bli med med den jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 757'en er vel Air Force Two som benyttes av visepresidenten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Høres interessant ut, jeg blir gjerne med om jeg er ledig den dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ivar, 757en brukes ikke nødvendigvis av visepresidenten. Står også til disposisjon til bl.a. forsvarsministeren. Donald Rumsfelt brukte den bl.a. når han var her i Stavanger for 4-5 år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Høres ut som god oppslutning. Hva med søndag 6 desember? Dette blir en longhaul flight da vi vil fly fra Maryland. Be adviced! Jeg lurer også på om vi evt. skal la en av våre faste deltakere på Norwegian Eagles sine turer få æren av å fly Air Force One. Vi øvrige får nøye oss med de andre godbitene. Hvordan høres dette ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Stiller gjerne opp med en 757 til, dersom det er lov...? Hvem vet hva Lars-Petter kan finne på å gjøre underveis, greit å ha en til med på turen Blir vel ca. litt over 8 timers tur om jeg ikke tar helt feil... Med forbehold om vind etc. da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Skal dere ha fuel fra KC135? Hvis ikke blir jeg med som RCH3054 C17. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 En egen post for påmelding og flytype alternativer kommer senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 En liten teaser: http://www.youtube.com/watch?v=cLqpQyD2Udw&videos=Ldus0S7ytTc&playnext_from=TL&playnext=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hva synes dere om vår reisetid på døgnet? Skal vi fly "realtime" med ankomst på morgenen, altså enn nattflygning, eller skal vi bare skru klokken 12 timer fram slik at vi flyr på kvelden med har natt/morgen i simulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvorfor ikke gå får en realtime? Jeg er egentlig med på begge delene jeg, men synes ideen om realtime virker litt kul! Men Obama skal vel først til Køben leser jeg på vg? Blir vi og fly til Køben, eller direkte til Oslo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Vi flyr rett til Oslo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Paint request, se her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=514575#Post514575 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Per-Kristian; planen er å få med to tankere, så du kan godt fly den for min del! Tankerne flyr vel også noe tettere opp mot AF1 i forhold til cargoflyene som ankommer noe før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis det er noen fly igjen er jeg med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Sitte foran simmen midt på svarte natte er ikke helt min greie, så jeg stemmer for en "ikke realtime" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det er som sagt ikke satt opp noen "booking" ennå, så per nå er det flusst med ledige fly. :grin: Det vil komme en egen post for påmelding. Det ser ut til at vi gjennomfører flighten ved at vi stiller klokken i simulatoren framfor å sitte oppe hele natten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Denne er også veldig grei å ha med seg! Mye nyttig informasjon til de som skal fly AirForceOne og the twin! [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0pU7uYRrfE0&feature=related Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Slik det ser ut nå tar vi med oss: *Air force one (747) (USAF) *STBY Air force one (747) (USAF) *"Doomeday" E-4 (747) (USAF) *Airforce two (757) (USAF) *VIP transport (737) (USAF) *Cargo x2 (C-17) (USAF) *Cargo (C-5) (USAF) *Airborn re-fueling x2 STBY (KC-135/KC-10) *Press (747) (unmarked) Holder på å utarbeidet booking as we speak. Blir nok fortsatt ett par dager før vi starter påmeldingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Du får ikke slengt med en 757 til da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.