Jonas Renhult Skaug Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har endelig gleden av å kunne offentliggjøre en ny radio stream for Værnes. Prosessen har vært lang, og utgiftene mange. Derfor er det ekstra herlig å endelig kunne tilby denne tjenesten til andre interesserte. Streamen kan du lytte til HER. Problemer med avspilling? Kontakt oss på post@trondheimlufthavn.net (Det er normalt at det er stille i lengre perioder!) Tjenesten tilbys av www.trondheimlufthavn.net Kommentarer eller innspill? Post de gjerne i denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Lilleeng Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ooh! Herlig! Har venta lenge på at noen skulle få opp en stream fra værnes! :-) Husker jeg fikk in tårnet på min vanlige radio noen ganger "back in the days" (80 tallet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Hehe :grin: Nei vi har brukt endel ressurser på å få opp denne streamen. Antenne står ca 10 meter opp fra bakken og peker rett mot Værnes. Bor ca 30-40km unna i luftlinje. MEN det er ikke alltid man får inn fly når de er på bakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Haha, Andreas i tårnet og Roy på Approach Var litt hakkete, men klart og tydelig når man først hørte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 nice! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 sweet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kult at du har fått til dette Men jeg klarer ikke å spille av?? Noen som vet hvorfor?? Ehe... Bare jeg som var litt utolmodig... (Jonas sa jo at det var normalt med lange pauser :blush:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Kan hende det er litt stille nå. Skjer ingenting før 19:50 da en SAS skal avgårde til Oslo. http://trondheimlufthavn.net/Flytider.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Flott! Lenge siden jeg har fått gleden av å høre de gode gamle stemmene, men nå er det på tide å lytte igjen! Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sitter selv å hører på min egen scanner og hører mye som blir sagt, men ingenting på streamen Får ingen feilmeldinger opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Bakke Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva står det på statuslinjen? "Klar" eller "spiller av"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hm. Det står ingenting der det skal stå "spiller av" eller "klar" i mediaplayeren, men nederst i ie står det feil på siden: Detaljer om feil på webside Brukeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB6; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729) Tidsstempel: Tue, 24 Nov 2009 21:17:40 UTC Melding: 'null' er null eller ikke et objekt Linje: 360 Tegn: 44 Kode: 0 URI: http://maps.gstatic.com/intl/no_ALL/mapfiles/190a/maps2.api/main.js'>http://maps.gstatic.com/intl/no_ALL/mapfiles/190a/maps2.api/main.js Melding: 'null' er null eller ikke et objekt Linje: 360 Tegn: 44 Kode: 0 URI: http://maps.gstatic.com/intl/no_ALL/mapfiles/190a/maps2.api/main.js Ser ikke at dette kan ha noe med streamen å gjøre? PS! Prøvde Mozilla Firefox nettopp og ingen feilmeldinge på noe som helst der, men ingen lyd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Funka ikke i stad denne streamen, men funker flott nå =) Synes da dere får inn tårnet og bakken svert godt. Men noe skurring er det - hva det er vet jeg ikke. Hehe, en go-around på KLM'n nå Det er ikke ofte jeg hører på flyradio Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Som du skriver lenger opp, så får du ikke til å spille av. Dette har jeg opplevd flere ganger på Nrk.no nett-tv. Og det har ingenting med nettsiden å gjøre, men media playern din (av og til Nettlesern), så jeg kan anbefale deg å laste ned siste oppdateringer av Windows Media Player. ALERT: Bare en liten beskjed, det har seg sånn at siste fly i kveld kommer 00:35, og vi ser ingen vits i å ha på pc, samt radio hele natten da det veldig sjeldent skjer noe. Dette er noe vi kommer til å gjøre fast fremover. Vi vil skru av streamen ved midnatt (etter siste ankomst). Natta folkens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 KLM har faktisk gått rundt noen ganger i det siste.. vet ikke helt hva de tuller med sist var det vel sterk sørøst som gjorde at de etter to forsøk dro ut til Ørland EDIT: Nå får jeg ikke inn streamen.. vet ikke om problemet ligger her på jobb eller på streamen. EDIT2: Eller så har den ikke blitt skrudd på igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Da er den oppe å går Daniel Var bare jeg som sto opp litt sent i dag :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvordan er mulighetene for å få streama denne utenfor denne siden du referer til? Altså, er dette en shoutcast-stream eller noe? Burde jo vært mulig å kunne lytte uten å måtte åpne en webside å ha den i bakgrunn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Alle slike spørsmål står besvart på våre nettsider, samt trondheimlufthavn.net/forum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jonas, jeg får fortsatt ikke hørt på radioen. Er det mulig å få en link som man kan legge inn i VLC/Windows Media Player, i stedet for å spille via Firefox? Tror det vil funke bedre. I tilleg ønsker jeg bare å si min mening om den visjonen du har mtp å skru av Streamen om natten. Personlig vet jeg ikke helt hvor lurt det er ettersom du tross alt må starte den opp igjen om morgenen. Dersom du kjører streamen via en PC i et rom du normalt sover i eller noe så kan jeg skjønne at du ikke ønsker å ha PCen på over natten, men hvis ikke så tror jeg personlig at det vil være bedre å la den stå over natten for da slipper du at du glemmer av å skru den på om morgenen eller noe slikt Uansett, kjempe bra jobb, stå på! Så håper jeg at problemet blir fikset snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Et kjempeflott tiltak og jeg har jo forsåvidt etterlyst streaming flere ganger før fra rundt om i landet. Men dessverre har vel de fleste som har hatt streamer oppe gitt seg. Jeg finner i hvertfall ingen som fungerer nå lenger. Så må jeg si meg enig i forrige innlegg angående stenging av streamen på natten. Hvis du først skal streame bør du gjøre det 24/7 slik at lytterne ikke er avhengig av når tid du legger deg eller står opp. Forøvrig får ikke jeg denne til å fungere nå men fikk det til tidligere i dag. Du kunne lagt ut en link her slik at man slipper å gå via nettsiden deres for å finne streamen. Jeg fortrekker å bruke VLC til stream fremfor å måtte åpne en nettside. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Skjønner hva dere mener, men for tiden har jeg en scanner som går på AA-batteri, så det blir hyppige "batteri-skift" Og jeg sparer derfor endel strøm ved å skru den av om natten. Jeg har flere planer rundt streamen. Har bla tenkt å anskaffe en scanner som er oppladbar (en jeg skal ha tilkoblet til strømmen i veggen) + at jeg har fått endel tilbakemeldinger på at enkelte ikke klarer å lytte. Derfor skal jeg prøve et nytt program som en fra forumet tipset meg om. Jeg vil komme tilbake med mer info senere i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det vil jo ikke være noe problem å få en batteridrevet scanner til å bruke lysnettet da, bare en trafo og likeretter det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller en pakke med oppladbare batterier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Flott at du har lagt ut linken til streamen! Men streamen fungerer ikke nå i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 En liten update: Telenor hadde problemer med en server i går og i dag, noe som førte til at jeg ikke hadde nett. Noe som da førte til at streamen ble borte. Men nå er alt på plass igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Funker den? Får ikke lyd:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Bakke Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Den er nedlagt på ubestemt tid. Mer info vil komme senere. Det må ordnes opp i et par ting før den eventuelt vil komme opp igjen. Info kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kan være smart å si ifra, eller gjør om Statusen på siden;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.