Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. november 2009 Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2009 Jeg svetter og strever med å holde liv i denne DC-2ern, og jeg veksler mellom å like modellen og være kraftig i tvil. Eksteriørmessig er det blitt en flott DC-2, mens det interiørmessig er greit nok, men langt fra like imponerende som f.eks. Catalinaen. Lydkvaliteten er veldig bra, og når du har fått spetakkelet i lufta, føles flyet veldig realistisk og har en majestetisk flyfeeling!! Men så må du passe på, for her er realismen strukket så langt at alt som kan gå galt GÅR GALT. Sylindertemperaturene har en tendens til å overstige det som står i manual, og vips så står motorene i brann. Og skulle du klare å fly sakte nok, lenge nok, så er det nesten umulig å få hastigheten UNDER tillatt grense for hjul og flaps ved landing, og vips igjen (!), så har du låste hjul og flaps,...... og du får de ALDRI på plass igjen. Jeg har nidlest flight manual, og jeg har flydd med lavt turtall, lav hastighet og nøye holdt meg til alle prosedyrer, men jeg har enda til gode å nå helt fram til ønsket flyterminal, uten å gå til fots siste biten. Dette KAN jo være artige utfordringer, men jeg kunne også ha likt at det ikke var fullt så vanskelig....... eller er det bare meg :blush: . Hvis det var SÅÅ vanskelig å fly DC-2 i virkeligheten, må det ha vært et frustrerende liv for både piloter og passasjerer :cry: . Tror jeg setter denne pensjonisten i hangaren ei stund, og tar meg noen runder med seilfy, da kan jeg i hvertfall ikke få motorstopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hmmmmm...jeg er i ferd med å kjøpe FSX utgaven. Jeg så den jo demonstrert på Lelystad, og det så ikke ut til at den var problematisk å håndtere. Det kan jo også være at man har rushet dette litt for mye, og at den derfor trenger en patch. Den forrige versjonen var ikke noe problem, så jeg tror likevel at jeg kjøper den. Skal prøve å finne linker til nederlandske forum som omtaler Uiveren - og evt vanskeligheter som avdekkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ha! Den var jo ihvertfall fine bilder da Fikk litt lyst på denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Oj..Her var det realisme til tusen! Hørtes veldig komplisert ut denne dama.Har du ikke hørt om hjulsveiv og brekkjern? :grin: Neida,du finner vel ut av dette tilslutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 10. november 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 10. november 2009 Takk for noen trøstende ord i en vanskelig tid :grin: . Den forrige versjonen var ikke noe problem, så jeg tror likevel at jeg kjøper den. Skal prøve å finne linker til nederlandske forum som omtaler Uiveren - og evt vanskeligheter som avdekkes. Det var ikke meningen å fraråde noen å kjøpe DC-2ern ! Jeg er bare spent på om andre får samme erfaring som meg, eller om jeg virkelig er så klønete i å behandle gamle klenodier. Kanskje er det DETTE som er realisme, og alt annet bare leketøy ?? Da venter jeg i spenning på hva andre erfarer . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ernst: Prøv å sette RPM opp under nedstigning. Det gir meir luftmotstand og skulle hjelpe litt med å bremse ned Elles så ser det ut til å vere ein flott maskin. Satsar på at eg får oppgradert til FSX utover våren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. november 2009 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 11. november 2009 Prøv å sette RPM opp under nedstigning. Det gir meir luftmotstand og skulle hjelpe litt med å bremse ned Jatakk, det er jo et seriøst råd fra en real pilot, og normalt ville jeg satt fin pitch på propellene, økt turtallet og på den måten bremset farta. I tillegg ville jeg brukt full flaps, og det ville vært grei skuring å sette seg på selv små rullebaner. Men denne DC-2ern er ikke som andre propellfly. Den har ikke vridbare propeller, den tåler ikke høyt turtall og selv med full flaps flyter den nesten uten gjennomsynk i all evighet...... :tired: . Jeg har brukt hele Vestfjorden på å utvide landingsrundene, og omsider klart å sette maskinen ned på rullebanen, bare for å oppleve at bremsene mangler hydraulisk trykk, og under "go around" låser hjulene seg i tillegg til at motorene gjerne tar fyr. Ikke mye avslappende flyging :grin: . Er spent på om flere opplever det samme, og om DC-2 virkelig var så vanskelig å fly?? NB: JEG FLYR MED FULL REALISME. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Aha... FP propell ja. Då er einaste rådet mitt å starte nedbremsinga i god tid før du startar nedstigninga, og heller bruke lang tid på innflygning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.