Gå til innhold

Alaska - Vilt vakkert og... varierende!

Anbefalte innlegg

...Vær ;)

Det tikket inn en aldri så liten beskjed i går som sa at en gjeng med forretningsfolk skulle en snartur opp til Hoonah. Jeg tok på meg oppgaven og fly dem frem og tilbake. Fikk såvidt plass til alle sammen inne i Beech'n, men med god nok plass til at alle satt seg med laptopen med en gang. Værmeldingen tilsa at det ville være varierende forhold på morgenkvisten, både med tanke på skybasen og sikten. Men hva er vel Alaska uten noen utfordringer..?

Alle vel ombord taxet jeg bort til bane 08 for takeoff. Vinden kom fra 60*, så vi hadde nesten ren motvind. Noen tusen kg. last og over 650 kg fuel skulle i luften, så litt bane ble nå brukt, her svinger vi mot Hoonah etter takeoff

fsscr023-5.jpg

Første delen av turen går greit, men over fjorden, altså i innflygingen lå skybasen fra ca. 600-3000 fot, noe som gjorde at jeg måtte descende under den for å ha kontroll på åsen som ventet på fastlandet ;) Men - Vi kom da trygt fram, her på finale for Hoonah

fsscr029-2.jpg

Etter å ha signert ferdig alle papirer kom gjengen tuslende tilbake til flyplassen. De virket i godt humor, tross den noe uvanlig lave innflygingen. Jeg fyrte opp flyet og tok av, retning Juneau

fsscr032-1.jpg

Veldig spennende vær på turen tilbake også. Sol det ene sekunde for så å tettne meg skyer og starte å regne det neste... Det var noen skumle skyer på vei inn over Juneau i det jeg landet, så jeg kom meg nok unna det værste ;)

fsscr037.jpg

fsscr039-1.jpg

Takk for titten!

Petter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...