Petter Tandberg Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det har vært mye flyaktivitet oppe i Alaska i det siste og tidligere denne uken ble det klart at Frontier Flying Service VA går til innkjøp av 1 stk. B1900C i freighter-versjon! Jeg tok på meg jobben å fly maskinen fra Seattle (KSEA) og "hjem" til Juneau (PAJN). Så på fredag kveld tok jeg Alaska Airlines rute ned til Seattle. Lørdag morgen var herligheten klar for sin ferry flight. Jeg stod tidlig opp for å rekke planlegging, utregniger, inspeksjon før avgang osv. Ruten gikk via Ketchikan, helt sørøst i Alaska og derfra videre til Juneau. Været var rapportert til å være overraskende bra, kun noen få byger her og der. Her klater jeg ut over Seattle opp mot 18.000 fot. Skal bli godt å få et rent cargofly i flåten vår også. Se så vakker den er :grin: Kommet vekk fra storbyen og ut i mer kjente omgivelser. Utklatringen går smertefritt for seg. Nærmer meg Ketchikan som kan sees til høyre i bildet Parkert etter en flight på 2 timer og 50 min. Jeg går inn for å slappe av og spise litt før turen fortsetter nordover mot Juneau! Det lengste leg'et er unnagjot og kun en drøy times flyging gjenstår før maskinen er hjemme! Som sagt var jeg utrolig heldig med været på denne flygningen. Unngikk alle småbyger og hadde en flott tur. Her er jeg på final bane 08 i Juneau. Flyet nede på Juneau for første gang! Da var et nytt fly i Frontier Flying Service VAs hangard en realitet! ...Det går rykter om at vår passasjer-utgave av flyet er skadet og må gjennom en større service, så to fly er godt å ha Ha en fin kveld! Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Flotte bilder, og god dokumentasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Herlig Petter! Det er som du sier, hun er en riktig skjønnhet! Takk for super innsats! Det er ennå godt vi har dette flyet nå som passasjerflyet vårt hadde en buklanding på Hoonah. Flotte bilder og herlig story, dette kan du Petter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Flotte bilder! Gleder meg til å begynne å fly herligheten vår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Bærre lækker! Bra timing at vi fikk opp en maskin til nå når vi var så uheldig med passasjerutgaven vår. Flott, gleder meg til å klå litt på henne også. Ja, jeg lover jeg skal være mer forsiktig med henne i vindkastene. Hun skal bli behandlet pent og forsiktig og ikke som min eldgamle Beaver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Takk for kommentarene, gutta! Hyggelig å høre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Fine bilder!Dere kan redigere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for det, Lars-Petter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. oktober 2009 Premium Medlem Del Skrevet 26. oktober 2009 Flott reportasje, jeg har sansen for slike "eventyr" som man legger såpass arbeid i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.