Gå til innhold

Virtual Norwegian Nyåpning!


A L

Anbefalte innlegg

vnas_logo_halv-1.png

 

www.Virtualnorwegian.net

 

Hei!

 

Denne dagen har noen av dere kanskje ventet en stund på. I våres bestemte Tron Kittelsen som var opphaveren av Virtual Norwegian seg for å si opp jobben. han la ut en uttfyllende post på forumet om dette. På den tiden haddde jeg netopp fått jobben som Route Manager, men det varte ikke lenge. Jeg bestemte meg nemlig for å ta over hele greia, og det viste seg og ikke bli lett.

 

Det første jeg gjorde var og rydde litt opp i ting, slette alle innaktive piloter, og prøve å bygge opp ett nytt staff, som delvis står i dag også. Jeg ansatte Jan Tore Elvheim som Next In Command, det viste seg var en meget god ide! Han hadde en masse gode ideer om hvordan vi skulle gjøre dette. Rundt sommmertider fant vi ut av vi måtte starte alt helt fra bunnen av igjen, og det gjorde vi. Vi kjøpte nytt domene og la opp en helt ny side. Den er idag fullt funksjonell, men gjenstår litt på design. For ett par uker siden satte vi opp på de gamle sidene av de nye sidene skal være klare innen 25. Oktober, som er idag. Det klarte vi!

 

Få mer info på www.Virtualnorwegian.net

 

Så da dere vil jeg bare få ønske alle ivrige piloter Velkommen til nye Virtual Norwegian!

 

 

Mvh,

Alexander Lund

Chief In Command

Virtual Norwegian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Forstår jeg det rett...at en nå MÅ være registrert på Vatsim for å være medlem på virtual norwegian?!?

 

Vel....setter ikke så veldig pris på og tvinges inn i Vatsim,skulle jeg må det være forde jeg selv virkelig ønsket det,så....gutter....da får det heller være,er jo klar over at jeg nok da altså mister alt av opptjente timer og rang hos dere,men....mistet mye av gleden med VNAS da dere startet opp med det loggeprogrammet som det stadig var problemer med,og ofte umulig å få logget timer,og nå med tvungent medlemskap i Vatsim for å få mulighet til og fortsette i VNAS...nei...da begynner gleden og bli borte for meg,så takk,men nei takk.

 

Leif-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg kan lese det,ja så er ett av kravene at en MÅ melde seg inn i Vatsim.

"*Register to VATSIM. We do not require all flights to be flown on the network, but take a flight there from time to time atleast. If you need help getting started use the forum."

 

Som du ser....det er ett av kravene som er markert.

 

LP

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg registrert meg som Norwegian pilot,tror jeg... :)

Ble noe kluss med registreringa,men det ordner seg vel.

 

Skal bli greit og logge litt timer som NAX,fra Værnes også :)

 

Da er det bare og håpe at fspassenger rapporten,blir godkjent som en ACARS.Jeg hater de Acars programmene som finnes...

 

Jeg fikk Nok av den dritten i Virtual Icelandair/flying tigers group.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skaffe seg en konto hos vatsim er gratis, som vi ønsker pilotene skal ha. Men vi sier ikke at dere SKAL fly der, men vi oppfordrer til å prøve. Om dere ikke ønsker å vere med videre pga det så er det deres valg. Men kan jo foreks endre ordlyden til: Consider registering to VATSIM da? Fornøyd da? Vi ønsker nemlig ikke å ekskludere noen :tired:

 

MvH Jan Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger på (nesten) ingen måte og gjøre alt 100 % rett på Vatsim. Vatsim er også langt i fra så skummelt som folk skal ha det til. Det verste er rett før man kommer over den første kneika, det vil si den aller første setningen man sier til ATC. Etter det så er det bare morsomt. ATC'ene er hjelpsomme og greie. Det er derfor de er der.

 

Man trenger ikke og kunne FMC'en ut og inn for å fly på Vatsim. Jeg var på ingen måte ekspert på flyet jeg fløy når jeg startet på Vatsim, og det er jeg fortsatt ikke. Det eneste du trenger er øyne, ører og kart. Kart for Norge finner du på www.ippc.no.

 

Det eneste som er greit og kunne, er tanken med det fonetiske alfabetet (alfa, bravo, charlie, delta = a, b, c, d osv.) og sånn ca. hva du trenger og si til ATC. Radiokommunikasjonen går enkelt og greit ut på at du skal spørre om lov før du foretar en ny handling (oppstart, taxi, takeoff osv.) og at du gjør som ATC ber deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen tror jeg vi stopper her. Det er ingen vits i å diskutere om Virtual Norwegian skal være vatsim basert, for det blir det. Vi har ansatt folk som skal drive opplæreing for VNAS piloter om hvordan VATSIm fungerer, det vil si at dere at kanskje ting litt for gitt?

 

At noen her inne ikke liker valget vi har gjort får desverre bare være. Jeg ble overrasket når folk ser så negativt på det, men det skal være opp til hver enkelt og bestemme om de vil bli pilot i VNAS.

 

Utover det har vi fått 33 piloter på bare noen timer! Rått!

sånn at det er klart overfører vi timene fra de gamle sidene når man registrerer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Vil bare fortelle om min første VATSIM opplevelse:

 

Startet i Molde og fløy til ENVA.

Fly: Posky 737-800 LN-RRE, med et simpelt panel. Uten FMC eller noe som helst. Etter en stund etablerte jeg kontakt med ENVA_APP. Sa at jeg var inbound osv. Han vektorerte meg inn og det skjedde ikke noe som helst "tull". Eneste som gjorde feil var jeg, som glemte og sette transpondern til "off", rettere sagt, ikke viste hvordan jeg skulle gjøre det. Veldig tolmodig var ATC'en. Snakket om dette resten av dagen til fattern som også er veldig fly interresert. Etter denne flighten sitter jeg igjen med: VATSIM = supert!!

 

Og husk, er du en newbie: Bare spør atc om hjelp og han hjelper deg helt sikkert! Ihvertfall slik jeg har opplevd det. :)

 

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem, har registrert meg på forumet deres og fått Account activated fra dere, men jeg får ikke logget inn, det står at det er feil bruker navn, det er jo bare tull siden jeg også har prøvd Ctr C Ctr V fra brukernavn og passord i mailen så jeg er 900000000% sikker på at det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...