Sindre Holberg Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Heisann hoppsann! Har nettopp fått jobben som Event Coordinator i vACCSCA! Har en god del planer som jeg vil gjennomføre, men vil at brukerene av vACCSCA skal ha innvirkning på hvilke events vi skal ha Så, ta en brainstorming, og kom med forslag! Ha en fin kveld videre! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=508117#Post508117 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Jespersen Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg kunne godt tenkt meg flere real time event hvor det kun er lov med real scheduled trafikk og ingen annen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Og ingen annen? Hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=507903#Post507903 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Den er jeg gladelig med på, Espen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Å kun tillate "scheduled flights" vil være ekskludering, noe som ikke ville tatt seg godt ut på VATSIM.. Grattulerer med "stillingen" Sindre, ser fram til å jobbe sammen med deg! Hva med ett aldeles så lite real time event på en av de mellomstore flyplassene, f.eks Værnes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ikke lenger sør enn Værnes i hvert fall, tror jeg. Det er ikke så lenge siden FLG, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Værnes/Bodø/Tromsø realtime? Bodø overload!!! evt. Værnes - Bodø shuttle event Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er fortsatt litt lysten på å lage ett event med Svalbard som fokus. Vi burde jo lage litt "show" over at vi har en av verdens nordligste flyplasser (om ikke verdens nordligste flyplass) med regulær rutetrafikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nå må du huske på at du er EC for hele skandinavia da sindre. Ikke glem Sverige og Danmark helt bort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ivar: Jeg ville støttet opp om noe slikt, men tror du vatsim-folket i Norge er modent for Svalbard-Tromsø? Det har ikke akkurat vært stor oppslutning rundt Anders' forslag til et event i nord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg tror faktisk både piloter i Norge, og verden generelt ville ha falt for smaken av Svalbard! Sjekket nettopp opp fakta, Svalbard er og forblir den nordligste flyplassen i VERDEN som har sivil rutetrafikk! Greit nok, å bemanne en norsk flyplass ved Antarktis ville vært vanskelig, men Svalbard er bare noen timer unna resten av Europa! Jeg ser potensialet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Men da har jeg et forslag, hvis en del av opplegget kan være og lokke piloter fra andre land til dette. Det er jo sannsynligvis nesten ingen utenlandsfra som vet om Longyearbyen. Kunne ikke noen laget en liten plakat med bilder og slikt fra Svalbard (f. eks. landing i nordnorsk vær, gjerne med en utfordrende metar skrevet ved siden av), Alta (en 737 på VOR-e til rwy 29, midt i den siste svingen på 180 grader), Bodø (gjerne et bilde med gate'er fulle av fly, f. eks. om noen har mye AI der)... Og kanskje noen små bilder av Dash 8 på melkeruta, som et lite ekstrabilag (Valan har en fin approach ned til 08 - intercept localizer, 90 grader til høyre og så 180 grader til venstre, rett forbi en fjellvegg). Det ble mange paranteser, men som du kanskje skjønte så er det noen idéer til reklame litt (eller reklamasjon, som en tidligere arbeidskollega på byggmakker greide og si at vi kjørte dagen lang på en skjerm for reklame, hehe). EDIT: Jeg har forresten ikke noen ILS på rwy 11 i Alta. Hva kan det skyldes? Jeg mener og huske at AFCAD er lastet ned i lag med sceneryet som kom ut for et par år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Forslag: I første omgang er mitt forslag Artic fly-in som postet i en annen tråd her! Ganske enkelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kunne godt tenkt meg flere real time event hvor det kun er lov med real scheduled trafikk og ingen annen. Det vil ikke skje, mest av alt grunnet reglene internt i VATSIM. Ingen på VATSIM har autoritet til å nekte en pilot å fly til/fra en flyplass grunnet manglende "booking" (ect). Ang. Svalbard-idéen; jo takk, om bare det irriterende FS9-problemet kunne blitt løst (og det lar seg ikke løse innenfor FS9). Når det gjelder hvor kjent Svalbard er utenfor Norges grenser, så tror jeg mange her ville blitt overrasket.... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Mange gode forslag her! Bare fortsett med dette, og jeg skriver ned det jeg liker (og det er en del altså ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Joda, Svalbard har noen spennende texturer der oppe, men legger vi merke til dette om natten? Hvis ett arrangement rundt Svalbard blir arrangert i vinter er det jo uansett mørketid. Nå er jeg evig optimist, men om man går ut med en reklamebanner med "fly til den nordligste flyplassen i verden!" (Gjerne på engelsk..) med bilder fra Svabard og ett aldri så lite kart som viser hvor i verden flyplassen ligger, vil jeg iallefall tro at vi får besøk av en del fra utlandet! I tillegg til norsk trafikk, har jeg tro på at dette allerede nå kan bli stressende nok for en AFIS fullmektig der oppe.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ANG, Svalbard.Hvordan fikser jeg den rullebanen som ser ut som ei rulletrapp going bananas.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 FS9 er sånn dessverre, ikke mulig å fikse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ok,jeg blir like sjøsyk hver gang jeg lander der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Møre Fly-in? ENOV, ENAL, ENML og ENKB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Støtter Daniel K. her. Men har et forslag til. Hva med et scandinavia fly-in? Staffe så mye vi kan i skandinavia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Mulig at det er litt for ambisiøst for et enkelt forum å planlegge slikt, Eivind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hadde vært morsomt å fått til noe Airshow event på en av de større flyplassene så man kunne fly både heavy, fighter, chopper og det som måtte friste. Men altså en flyplass med brukbar rullebane! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Heisann! Takk for alle forslag! Mange forslag. Skal ta de med på Teamspeak møte. Men bare fortsett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Tja, nå mente jeg ikke at fs.no forumet skulle gjøre dette da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hva med et flyin på en flyplass som ALDRI har hatt flyin? Rygge! Det finnes scenery for Rygge til både FS9 og FSX, dog ørlite buggy til FS9. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvis man skulle tatt rygge kunne man tatt med Torp og Geiteryggen også syns jeg ettersom alt ligger innafor Farris App! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Et Farris flyin hadde vært morro! Men er det noen scenery til Rygge som er oppdatert? Altså som har terminalen og slikt, jeg vet at Ole Jonny Snarheim har lagd et til FSX, som også går an og bruke i FS9 med noen små justeringer, men av en eller annen grunn så lagger det sceneryet noe skikkelig, når terminal bygget lastes inn. Lykke til med planlegging Sindre;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.