Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei co-controllere! Etter en del hint om ønskelig trafikk og bemanning av posisjoner i Nord-Norge tenkte jeg vi kunne forsøke med å få til et uoffisielt event i nord. Håper flest mulig av ATC har mulighet til å dekke posisjoner og yte god service til våre vinter-kåte piloter som venter på en nordnorsk utfordring! Jeg ser for meg bemanning av følgende posisjoner til eventet. Sett deg gjerne opp på hva du kan bidra med! Ser for meg at vi satser på et 5timers event! 17zulu-22zulu altså 18-23 lokaltid!! Need to have: CTR: ENBD_N_CTR ENBD_E_CTR APP: ENBO ENTC TWR; ENBO ENTC TWR or APP: ENEV ENDU ENAT Nice to have ENBD_S_CTR ENGM_APP ENHF_AFIS ENKR_TWR/APP så får vi prøve å få dekt disse også med litt vaccsca hjelp: ESOS_CTR EFES_CTR Denne tråden er forbeholdt ATC påmeldingen så vi kan få en oversikt over hvilke posisjoner som blir bemannet! Book gjerne samtidig din possisjon i v-route. Dette kan være like utfordrende som atc som kontroller om trafikkmengden blir god på forholdsvis små flyplasser. Samt magnetismen som spiller et puss ved gitte headinger osv! Great fun, anbefales!! Edit: Zulu-time er nå korrekt sett med vintertid på lokaltid. Sorry for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Skal bli spennende å følge med på om dette blir bra! Men husk at vi stiller klokka på søndag da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg sitter med glede 2,5 timer på ENTC_TWR under eventet =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 [qoute=paulo Fernandes]Jeg sitter med glede 2,5 timer på ENTC_TWR under eventet =) [/qoute] vil det si 1800-2030? eller 2030-2300? Beskjeden påmelding så langt, min egen posisjon tar jeg senere. Syns det blir litt feil å tinge på en posisjon såpass tidlig. Men jeg trenger definitivt hjelp av flere om det skal bli noe opplegg i nord denne søndagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det var dårlig respons, ja ;/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det blir nok mer påmelding når vi nærmer oss datoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kan ta enten 18-20:30, eller 20:30-23.00. Det må avtales med den som skal sitte i tårnet etter / før meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ser jo her at jeg ikke kan editere første innlegget med hva folk ønsker å bemanne! kanskje mod kan gjøre det hvis ikke er det jo bare å melde sin interresse og så får vi ta en update på hvordan vi ligger ann når dette nærmer seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 bumpeti bump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Er det noen flere som er fristet til å melde seg på her? I underkant av to uker igjen nå så må vel skje noe snart om det skal kunne bli noe opplegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Kan sikkert ta et par rotations for Virtual Norwegian, så trafikk skal dere nok få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Trafikken tviler jeg ikke på vil komme, det har jo vært ropt høyt og lavt etter staffing i nord-Norge så på en søndag så forventer jeg trafikk til nord ettersom det jo er etterlengtet med staffing der. Er vel heller påmelding av ATC som bekymrer litt hittils! Kom igjen folkens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 True that. Vurderer TWR training snart selv, men rekker jo ikke det før eventet desverre. Kom igjen folks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Søndager er verdens dårligste dag for min del, så jeg dukker nok dessverre ikke opp Men lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hadde det funket og ha det på en lørdag? Tenker at da har folk anledning til å være litt lenger våken, siden det ikke er skole og jobb dagen etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Er det lettere å få det til lørdag så gjerne for meg, herfra kunne det godt vært begge dager sånn sett. men først og fremst flere atc så får vi se hva som skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg tar gjerne ENTC APP, med forbehold på at jeg kanskje må kansellere hvis jeg har noen eksamener i følgende uke, men det finner jeg ut på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Høres bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hva om man også her kutter ned tiden til 19-22 lokalt slik som eventet påfølgende søndag, vil det bli lettere å få til staffingen da? i utganspunktet så jeg for meg lengre event fordi det tross alt er den største landsdelen vi kan finne på å kjøre noe event, dermed tar det selvsagt også lengre tid å fly til og fra og rundt de forskjellige plassene! Får avvente med å se ann responsen her tenker jeg. Det ser ut til at man kanskje bare skal droppe greia, og la Vaccsca gjøre jobben om ikke flere melder seg ved scopet! Går jo alltids ann å impuls sitte atc i nord men da ikke så kordinert med atc-kolleger som et event kan bli! Spent på om flere melder seg opp for dette. Så tar jeg/vi det derifra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Da er ihvertfall Alta Approach booket av undertegnede fra 19 til 2200 på søndag! Foreløpig ingen andre bookinger, noen som meldte interresse for Tromsø tidligere i tråden her men tror jeg har et par til ATC som blir med å staffe så det er bare å hive seg med til nord-Norge på søndag så får vi håpe på litt ruskevær! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 TC_APP er booket 19-22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Anders: Du får skru av skjermen når du sitter på Alta da, siden de ikke har radar der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er ENBO_APP fortsatt ledig eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 ENBO var ledig i booking og mener ikke å ha lest noen meldt seg intressert for Bodø så kjør på! ENHF_AFIS blir forøvrig dekket av John A. Moen! Skal klappe ned skjermen jeg hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Da tar jeg gjerne ENBO_APP 18-22 på søndag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 ENBD_CTR 18-22 på meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Begynner å se bra ut nå! Piloter som tar turen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Endre første posten til hva som er booket da, så får vi litt oversikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg håper for all del at jeg får FS-discene før søndagen, men så treg som Spaceworld har hvert så tviler jeg, desverre Hadde hvert litt ironisk om jeg skulle gå glipp av arrangementet, siden jeg har "mast" så mye... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Så langt er disse posisjonen booket: ENHF_TWR/AFIS: John A. Moen ENTC_TWR: Paulo Fernandes ENTC_APP: Martin Meyer ENAT_APP: Anders Merch Grønmyr ENBO_APP: Kim Vanvik ENBD_CTR: Per-Kristian Jensen Håper også vi kan få litt staffing av ENEV, ENDU og ENKR så er det ganske så komplett i nord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.