Gå til innhold

Flytur til USA


A L

Anbefalte innlegg

Hei!

 

20.februar skal jeg til New York, eller... Jeg har ikke bestilt bilett enda, men planene eller er klare, det gjelder bare å finne passelig lang reise med en ok flyselskap.

 

Vi har jo Continental direkte ifra OSL, men er utelukket ettersom at jeg kan få biletter nesten 3000 kr billigere ved å mellomlande (og for oss flygale er vel ikke det som er problemet :grin: )

 

Så, hva anbefaler folk av flyselskaper fra hvor? Har jo sett på Jet Airways som faktsik bare koster ca.3000 med mellomlanding i Brussel, men har aldri hørt om det selskapet før? Og British Airways som jeg VET er ok, KLM, Lufthansa, SAS... osv..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt det billigste, det viktigste er tross alt å komme fra A til B. For min del kan de gå innom c,d,e,f,g,h,i osv

 

Og enkelte ganger er det rett og slett sykt deilig å komme fortest mulig fram med best mulig benplass og service, koste hva det koste vil

 

ååh, jeg er veldig enig med dere begge :D Det skal jaggu ikke være lett, men la oss se det slik. Hadde det vært en flight fra OSL - CPH som bare er 1 time er det ikke så farlig med selskap osv.. mtp at det er en såpass kort flight, men siden vi faktsik snakker ca 7 timer i flytid over dammen så tenker jeg at service osv teller litt mer.. Hvis noen forstår? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lund, ingen selskap som er "farlig" får aldri lov å fly i EASA land eller FAA. Uansett, flyr du med SAS kommer du hvertfall fram, har dog aldri sitti på noe annet enn business med de over atlanteren, men de som har gjort det sier det er ganske god plass! Så lykke til, du finner vel ut av noe uansett. Dog, styr unna de trange 757`ene som flakser over og lander med min.fuel hvis de må ligge i holding over new york, noe som ikke akkurat er noe skjeldent senario.

 

Kos deg i USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt det billigste' date=' det viktigste er tross alt å komme fra A til B. For min del kan de gå innom c,d,e,f,g,h,i osv[/quote']

Har du noen gang fløyet "melkeruta"?

 

Hva selskap anngår er jeg redd jeg ikke har særlig kjennskap til de forskjellige selskapene. SAS sine A340 maskiner er ikke all verdens (har aldri fløyet med A330, men regner med de er noenlunde like), og de fleste andre selskapene som flyr over dammen er nok bedre. Singapore Airlines har vel en rute fra Frankfurt til New York mener jeg å huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetairways_a330-200_vt-jwf_arp.jpg

 

Jet Airways is an airline based in Mumbai, India. It is India's second largest airline after Air India and the market leader in domestic sector. It operates over 400 daily flights to 65 destinations worldwide.

 

In July 2008, Which? magazine ranked Jet Airways as the world's best long-haul airline after Singapore Airlines.[1] In a poll conducted by SmartTravelAsia.com in September 2008, it was voted as the world's seventh best airline overall.[2] Jet Airways has also won a survey award for the quality of its catering from Which? magazine.[3][4] Jet Airways also operates two low-cost airlines, namely JetLite (formerly Air Sahara) and Jet Airways Konnect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er jo greit nok. Men har noe med hva man føler seg komfortabelt i. Hva liker du best' date=' en haug av indiske flyvertinner eller svenske og danske?[/quote']

Ja, hvor mye har det å si? Kan jo også være at det er noen fra europa som holder på siden det er en europa flyvning. Indiske og Svensker gjør jo den samme jobben uansett.. Så den kommentaren vet jeg ikke helt om jeg likte med tanke på at den var litt nedlatende mot asiatiske kanskje? De som jobber i Singapore er jo ganske lik indiske. De ligger som en av verdens beste flyselskaper. Som jeg har hørt har de mere respekt osv for folk fra de asiatiske selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den kommentaren vet jeg ikke helt om jeg likte med tanke på at den var litt nedlatende mot asiatiske kanskje?

 

Kjære forum Politi Joakim Hagen,

det står jo også svenske og danske om du ikke ser det da men, han sa jo ikke at han ikke at han ikke ville ha Indiske da men, slutt og vær så innbildt.

 

Mulig jeg er tåpelig nå men jeg ville ikke hatt indiske, de minner meg mest om terorister, og terorister har ikke noe på fly og gjøre etter min mening...

 

Ikke at jeg ikke kunne tenke meg og fly Singapore men..

 

Har du noen gang vurdert og bli Politi? :grin: :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg har snakket med, som har flydd over dammen med Continentals 757 er veldig fornøyde med både plass, komfort og service. Jeg fikk ikke inntrykk av at de mente flyene var spesielt trange. Men jeg ser jo at det er forskjell mellom å fly 757 over dammen, og widebody.

 

Kjære forum Politi Joakim Hagen' date='

det står jo også svenske og danske om du ikke ser det da men, han sa jo ikke at han ikke at han ikke ville ha Indiske da men, slutt og vær så innbildt. [/quote']

 

Hvis du ser på hvordan spørsmålet er stilt, så gjør han det veldig enkelt å tolke det i retning av at han ikke vil ha "en haug" med indiske flyvertinner.

 

Mulig jeg er tåpelig nå men jeg ville ikke hatt indiske' date=' de minner meg mest om terorister, og terorister har ikke noe på fly og gjøre etter min mening...[/quote']

 

Haha, ja, nå er du faktisk tåpelig. Det der var en ganske flåsete kommentar. Mener du virkelig at en indisk flyvertinne ville få tankene dine i retning terrorister? Her lukter det fordommer og trangsynthet lang vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Indiske damer er jo eksotiske da, skal vell lete lenge etter flottere babes en det når det er litt klasse over de... 757 til Coa er helt grei, men ikke noe slår 777....det er flott babe det:-)Eller når jeg tenker meg om, alle babes som er flotte er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, nå er du faktisk tåpelig. Det der var en ganske flåsete kommentar. Mener du virkelig at en indisk flyvertinne ville få tankene dine i retning terrorister? Her lukter det fordommer og trangsynthet lang vei

 

VELDIGE fordommer og trangsynhet.. Det er store forskjeller mellom en araber, og en inder.. Men kjenner til folk som sier "neger" til alle som ikke er fra Norge da.

Om en flyvertinne er Araber, eller Inder. Så spiller det faktisk ingen rolle. For uansett om de hadde kommet seg på flyet. Så hadde det vært uten en evt. bombe eller noe.

Arabiske/asiatiske flyvert(inner) er blant de hyggeligste jeg møter på og har ingenting vondt og si om dem.

Ærlig talt syns jeg vi bør stenge den diskusjonen før det arter seg til noe alvorligere her :D

 

Jet Airways anbefales på det sterkeste! Selv hadde jeg jo tatt turen med Qatar Airways fra London med A346, fra Qatar til Singapore og videre til Sydney med A380, og fra Sydney til LA med A380. Og sikkert videre med noe mindre snacks :D

 

JA, jeg elsker Airbus, og Boeing er blasfemi :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart og irrelevant, men ok.

Mange av dere sier at det spiller ingen rolle om hvordan flyvertinnene er osv.. Ja, greit nok for noen, men ikke for alle. Jeg sier ikke at det er det som avgjør hva jeg skal reise med. Even, denne diskusjonen skal så absolutt ikke stenges ned :)

 

jeg har tittet en del på Jet Air, og finner ikke mye negativt ved det, men SAS ligger også sterkt ann + at de flyr Airbus :D

 

Uansett vil dere få en trip report om hvordan turen var :) Takk for alle innspill dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...