Kai Dreyer Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Synes dette blir mer og mer på trynet! Skal man nektes å være rundt en flyplass bare pga en mann skal komme med et stort fint fly man vil ta bilde av, usmaklig. Nei glad jeg ikke er sørpå den dagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det er vel noen områder som får restriksjoner, men jeg tror dette er en uttalelse fra politiet for å få mindre jobb/folkemasse oppe på Gardermoen. Hva som ferdes inne på selve flyplassområdet er en ting, men å ha fullstendig kontroll over samtlige meter med gjerde rundt flyplassen er en noe mer krevende jobb.. De hadde nok fått det til om de ville, men jeg tror nok de ønsker å bruke ressursjene på noe annet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ikke glem at politistyrker fra hele "sør-klubba" av Norge er hyret inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg tror det kan bli vanskelig å få sett noe særlig ja, og det er veldig synd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Området rundt Gardermoen er stort. ...og det er få som er så kjent langs småveiene/skogsbilveiene rundt Gardemroen som oss spottere :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ikke glem at politistyrker fra hele "sør-klubba" av Norge er hyret inn... Husk også at spottere fra hele "sør-klubba" også tar turen. :grin: Tror ikke det skal bli noe problem for å være ærlig. I verste fall så har jeg herjet en del i skogen der oppe. Om jeg så ikke får ett touchdown bilde, skal jeg iallefall få tatt ett bilde mens hun er i luften! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Men ikke regn med å komme flygende VFR... har du kikka på restriksjonsområdet over ... ØSTLANDET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har veldig lyst til å ta en tur opp til Gardermoen den dagen, han får vel muligens eskorte også? Med mindre han har med seg noen... Noe som hadde vært enda kulere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Andreas, fant ingen NOTAM på dette, har du link? Ikke at jeg har tenkt å prøve meg på Gardermoen med småfly denne dagen.. :grin: Det er vel ikke normalt at AF1 får eskorte, den er jo designet for å klare seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Må jo gjøre litt stas på mannen, et par F-16 er det minste vi kan gjøre syns jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Apropos småfly, blir det ulovlig å oppholde på rød sone på GA-området for de som har papirer til å oppholde seg der under normale omstendigheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Regner med at de gjennomfører "lockdown". Kun personer som faktisk har noe å gjøre der ute i forbindelse med ankomsten får bevege seg der ute. Men, de faktiske fakta vet jeg dog ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 --->Fredrik: de par gange AF1 har været i CPH (i 1997, i 2005 også igen her i oktober) da har man ikke haft nogen eskorte af flyet. Så selv da Bill Clinton kom i 1997, hvor han fløy hen over hovedet på mig. Dengang var der ikke noget. I 2005 da Bush var i Danmark, var der heller ikke noget, og heller ikke i oktober 2009. Faktisk er det mye sjeldent, at der er flyeskorte. Dengang Danmark blev europamestre i fodbold (1992) lavede 2 F-16 piloter lidt sjov ut af deres normale luftrumsbevogtning. De lavede en eskorte af flyet med de danske spillerne fra Göteborg. Dog skete eskorten først da flyet var i dansk luftrum. Så tror ikke, at man vil lave en eskorte. Tænk også på hvor mye det koster at sende 2 fly på vingerne, bare for at flyve "for sjov". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 http://www.nlf.no/Motor/Nyheter/Documents/R-områder%20Nobel-2009.pdf To restriksjonsområder: Ett rundt Oslo med radius som strekker seg til sør av Rygge i sør og mellom Hamar/Gardermoen i Nord: EN R180 Ingen flyging i luftrom kl G VFR flyging ikke tillatt Kun rutebundet trafikk under FL300 Lufttrafikktjenesten gitt myndighet til omruting, forsinkelse eller stenging etter politiets behov. Det blir single runway ops på ENGM en halvtime før til en halvtime etter antatt ankomsttid for AF1. Det blir det samme en halvtime før til en halvtime etter antatt takeofftid. -Med mulighet for regulering. EN R181 blir avgrenset i nord rett sør for MES VOR i en linje rett vestover fra svenskegrensa til nord for Notodden/vest for Mesnali, og derfra så sørover til Risør-ish og derfra øst til svenskegrensa og der følger den svenskegrensa til øst for Mesnali igjen. restriksjoner for område R181: Krav om FPL minimum 1 t før EoBT Krav om fungerende transponder Krav om forhåndskoordinering med Oslo ATCC - utstedelse av SSR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Så tror ikke, at man vil lave en eskorte. Tænk også på hvor mye det koster at sende 2 fly på vingerne, bare for at flyve "for sjov".Det ser faktisk ut til at han både får F-16-eskorte inn fra teritorialgrensen til Gardermoen, og at det vil være F-16 i lufta mer eller mindre kontinuerlig mens han er i landet. Ihvertfall i følge NRK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Apropos småfly' date=' blir det ulovlig å oppholde på rød sone på GA-området for de som har papirer til å oppholde seg der under normale omstendigheter? [/quote'] Det vil ikke være adgang til uteområdet og rød sone for andre enn nødvendig mannskap mens Obama befinner seg på OSL. Hovedporten blir stengt i denne perioden, og Obama eskortert ut en eller annen sideport.Gjerne sikkerhetsslusa i nord. Det vil heller ikke bli utstedt midlertidige adgangskort (Med eller uten følge av sertifisert personell). Det er det jeg har blitt fortalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 1. desember 2009 Premium Medlem Del Skrevet 1. desember 2009 Hadde vært kjempegøy å vært på "vollen" den dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nå ser det ut som han kommer en dag før i følge VG. Spørs om det blir en tur på volle i løpet av dagen. Regner det som bortimot umulig å få sett selve landingen, så dag blir det 400mm på stativ for å få best mulig bilde når den er parkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hele sulamitten er tidenes dyreste jobbsøknad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Joddsøknad? Er det Obama som søker jobb? I såfall, hvilken jobb er det han søker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Tok du ikke den altså? Hvem tjener på denne klovnehypen? Og hva har disse 3 Norske politikerne som motiv? Trodde det var åpenbart for enhver att dette er eventyret om de 3 Norske politikerne som skal til FN for å gjøre seg enda fetere. Og det på min, din og alle andre Nordmenns regning. Hvor er fredsbudskapet til Husain Obama som skulle tilsi att prisen er beretiget? han står med begge beina i 2 store krigsoperasjoner AWS, og i dag kom det for megihvertfall forventa fredsbudskapet att han sender ytterligere 30.000 soldater ned til sandkassa. Det handler om å avsløre hypen og motivet bak min gode mann, ikke no mer enn det. Alle veit det men få tørr innrømme det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hele vest delen er stengt av. Fra Vollen til Flysamlingen. Det sies at Politiet vil anmelde ALLE som ikke følger dette. Altså, forget Vollen. NSFF har vært i kontakt med OSL og Politiet og fått denne beskejden. I utgangspunket; Glem å dra til Gardermoen for å ta bilde av landingen. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55221 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det handler om å avsløre hypen og motivet bak min gode mann, ikke no mer enn det. Alle veit det men få tørr innrømme det. Det samme sier de som tror på Chemtrails Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er det noen som vet om beregnet ankomst tidspunkt på dagen er endret? Kl. 1000 lokal tid er vel sagt, men nå som dagen er endret kan kanskje ankomst tidspunktet være endret? Om så "vollen" er sperret av er det uendelig mye skog rundt flyplassen, i tillegg har man jo en tilfartsvei ved den ene enden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Han kommer mest sannsynlig på kvelden en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, den vil komme i løpet av kvelden en gang, antakelig sent... Og Ivar, mest sannsynlig vil de veiene bli helt sperret, så man får ta veien gjennom skogen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Gudbrands Skrevet 2. desember 2009 Premium Medlem Del Skrevet 2. desember 2009 Ja nå er det fastslått at det blir 9 des. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ingen beregnet ankomstid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Kommer han sent så kan det være det samme, da får man ikke noen gode bilder uansett, gidder ikke ta bilder av et par landingslys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er det noen som vet noe om hva som gjøres i terminalen denne ettermiddagen? Da forsvaret har en deal med Norwegian, utgår direkteruten fra Kjevik med SAS, og jeg får i steden noen timer med venting på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.