Gå til innhold

SAS-sjefen svarer leserne


Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Timmy Brandt:

Norge sliter fordi alt i Norge er så dyrt, ingen har jo råd at gjøre en drit der.

En sannhet med visse modifikasjoner.. "[blink]"

Den Norske krona har ikke vaert saa sterk som den er naa paa mange aar, og dersom du flytter litt lengre paa deg en til bare Sverige tror jeg du innser Norge er et ok land aa bo i. "[blink]"

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Clamer F. Meltzer:

Hvis noen skulle være interesserte svarer sjefen for SAS-konsernet akkurat nå på spørsmål på Nettavisen:

 

Clamer

Haha, bra link !

Synes han svarer så jævlig bra på spørsmålene, spesiellt når han svarer: God Tur! "[stort

I Sverige er SAS billigt og jeg betaler bare og ser glad ut når jeg skal ut å fly.

Synes alle gjør en så bra jobb at de trenger sikkert pengerne "[smil]"

Norge sliter fordi alt i Norge er så dyrt, ingen har jo råd at gjøre en drit der.

Flytt ut av landet så kan dere fly, haha!

 

[ 08-05-2002, 12:31: Endret av: Timmy Brandt ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at han hadde hoert paa endel FS piloter om flygning... Det er jo endel som vi kan, og som ikke de kan. F.eks. Dersom alt er i ferd med aa gaa til he...., saa trykker man bare paa Y.... Utrolig enkelt knep for aa vinne litt hoeyde og stabilisere situasjonen... (P er ogsaa bra aa kunne ha i baklomma dersom man bare maa ut en liten tur....

 

[ 09-05-2002, 13:22: Endret av: Kjell Morten ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i et ordentlig fly slipper du 'You have performed an illegal operation and will be shut down' når du ligger på short final ...

Lindegaard er forøvrig en fornuftig mann .. synd han har så mange idioter nedover i organisasjonen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg har nok tilegnet meg temmelig mye kunnskap om fly og luftfart gjennom årene, siden dette har vært min store lidenskap siden FS4.

 

Jeg deltar riktignok sjelden i diskusjoner her som har med flytekniske spørsmål å gjøre, ganske enkelt fordi andre stort sett klarer det utmerket.

 

Derimot får ikke SAS lov til å sette igang innsparinger på bekostning av flysikkerheten, slik det for enkelte kan oppfattes "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Derimot får ikke SAS lov til å sette igang innsparinger på bekostning av flysikkerheten, slik det for enkelte kan oppfattes

Det gör det redan..!

Servering av mat upphör... SAS envisas med att behålla sitt pulverkaffe... Är det något som tär på säkerheten så är det det!

 

Men så går det när man envisas med att använda pengarna på att rädda konkurenter från att göra konkurs.

 

Lite lustigt att se SAS spara in på servering, medans Braathens fortsätter servera sin varma mat och härliga kaffe. En paradox, eller hur?

Vi hungriga och kaffetörstande styrmän är definitivt i fel flygbolag! "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Vidar!

Jag är inte säker på att jag förstår meningen i din post..?

 

Visst har vi flera fördelar som vi förhandlat till oss... Men de hjälper dessvärre lite när man ställs ut i kylan och arbetslösheten... "[sur]"

Det gäller ju både BU och SAS anställda som får gå som ett resultat av den plågsamma process som våra arbetsgivare startat.

 

Mitt svar till Helge var mest en humoristisk vinkel av verkligheten idag...

 

Jobbar du I Braathens eller SAS Vidar? Ursäkta om jag frågar, men jag vet faktiskt inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, det er selvfølgelig trist når så mange mister jobbene

sine.

Men det ligger vel i kortene at det ikke er markedsgrunnlag

for både SAS og BRA på innenlandsrutene.

Det er vel strengt tatt ikke hverken SAS el BRA

som har skylden for dette,

men heller landets politikeres grådighet (les: avgifter),

og nedgang i passasjertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av johnny molund:

TJaaaa mr. Toll. Hva med å søke jobb som BRA-pilot istedet??

Jodå, de ska få en ansökan de med... Men jag har inga större förhoppningar om att få jobb där.

 

quote:

Opprinnelig postet av johnny molund:

Bedre kaffe om ikke annet.

Absolut! "[smil]"

Mycket som är bättre ur arbetstagar synspunkt där.

De flygande i BU var betydligt bättre förberedda, avtalsmässigt, när det gäller uppköp av andra bolag och leasing. Se bara på när de köpte och lade ner Transwede och delar av Malmö Aviation.

 

quote:

Opprinnelig postet av johnny molund:

Det er vel strengt tatt ikke hverken SAS el BRA

som har skylden for dette,

men heller landets politikeres grådighet (les: avgifter),

og nedgang i passasjertall

Nej, SAS & BU gör bara det de måste för att överleva. Tråkigt för oss anställda att de gör det på ett så pass okänsligt sätt...

Anställda i bägge bolag har lika stor "rätt" till sitt arbete, om man nu kan tala om "rätt" till arbete av idag?

Men några måste gå, det är ju helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Øverli:

...hei igjen Jörgen,jeg jobber i SAS Teknisk på GEN.Er heller ikke trygg når det gjelder overtallighet.Den første mailen min var skrevet "med et glimt i øyet" på din frustrasjon over ikke å få kaffe på jobben...
"[blink]"

Ah! Ok! "[smil]"

Vi får ju kaffe då... Den är bara bättre i BU! "[blink]"

 

Skulle kunna tänkt mig ett besök på OSL teknisk... Kan man bara ringa på nästa gång jag sitter och väntar på en anvgång..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Bjørn Otto Vasbotten:

Fatter ikke at ansatte i SAS stiller seg bak de folka der... Men det er kanskje bare meg?

Vilken SAS anställd har du hittat som ställt sig bakom sin ledelse..?

Ledelser och Styrelser i BU/WF/SAS är en enda härva av kompisar som gör aldeles som de vill, utan att tänka på andra än sig själva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...