Stian Czybulla Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vet ikke om denne har vært oppe før, men se her! http://e24.no/boers-og-finans/article3299424.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Den har nok ikke vært oppe før nei. Selv har jeg ikke hørt om dette før nå. Virker virkelig spennende dette, jeg tror selv at dette kan komme langt. Otto Lagarhus har jo faktisk vært Chief på SAS Flight Academy og ellers 30år i SAS. Fant et bilde av deres livery: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Skal de fly airbus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 2 stk A330-200 skal de starte med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Så spørs det om de legger seg i samme sporet som Air Asia X med A 330 der man sitter i 12 timer med knærne under haka og null inflight entertainment. Ekstra for mat, ekstra for drikke, ekstra for baggasje, ekstra for sete. Flytende avgangstider høres hyggelig ut. Da var man at flyet skal gå i løpet av morgendagen, og kan hygge seg på flyplassen hele dagen. Noen forsinkelseskompensasjon kan man ikke regne med siden det ikke er satt opp en fast avgangstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Man får som regel det man betaler for,Aslak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tørr jeg spørre om enkelte er personlig engasjert (les ansatt i SAS) her tro? Nå er heldigvis markeds kreftene slik "organisert" att kundene velger bort de som ikke tilfedstiller deres krav og behov. Selv fløy jeg MyTravel til Thailand en gang, og jeg understreker 1 gang og aldri mer. Grunnen til valg av MyTravel den gangen var den att jeg måtte utsette min reise ett par dager etter jentene mine dro så mitt sete i TG droninga var det en annen kunde som fikk nyte. Det ble min hittil eneste negative oplevelse når det gjelder flyreiser. Men selv om jeg personlig aldri mer vil sette ræ..va mi i ett sånt selskap på lengre reiser har de jo ett stort marked viser det seg. Skal du ha 2-3 uker ferie i Thailand, Vietnam etc med hele familien sitter du gjerne litt mindre komfortabelt de timene reisa utgjør. Unga sliter tross alt ikke alikevel så da ofrer folk seg litt for familiens ve og vel. Forskjellen på totalprisen utgjør tross ett betydlig antall tusenlapper. Lykke til sier nå jeg og må markedet bestemme om de har livets rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 http://www.feelair.com/ Er forøvrig stoooor diskusjon om dette her også, gjerne les litt! Pressemelding: Pressemelding, Oslo/Stockholm, 2. oktober 2009 Nytt Skandinavisk lavpris langdistanse flyselskap etablert Skandinavia får nå sitt første lavprisselskap som kun vil fly langdistanseflygninger. Selskapet FEEL Air er i ferd med å avslutte en emisjon på 240 millioner kroner sammen med DnBNOR Markets og de første flyene letter fra Arlanda og Gardermoen i 2010. Åpningsrutene går til New York og Bangkok. – Historisk sett har det største hinderet for å etablere flyselskaper vært behovet for betydelige investeringer og risikoen for å ikke få skalafordeler raskt nok. I dag er leasingkostnaden på nye fly historisk lav og bakkehåndteringen kan outsources til store profesjonelle partnere. Det gjør at det ikke er behov for investeringer for disse tjenestene. I tillegg har vi en flåteutnyttelse i verdensklasse på 16,7 timer per døgn som gir oss umiddelbare skalafordeler, sier administrerende direktør Kai Holmberg i FEEL. Med 240 millioner kroner er selskapet meget komfortable med den økonomiske situasjonen. – Ut fra vårt operative behov kunne vi startet opp med mindre, men Luftfartstilsynet stiller høye krav til garantikapital. Som for alle flyselskaper er drivstoff den minst forutsigbare kostnaden, men denne har vi bygd komfortable sikringsrammer rundt. Med en forsiktig budsjettering på inntekter og et kostnadsbudsjett der drivstoff øker markant de neste kvartalene skal vi likevel ha positiv EBITDA i 2011, sier han. FEEL Air har privatpersoner som sin primære målgruppe og de første rutene går til New York og Bangkok. IATA, International Air Transport Association, har en vekstprognose på 4,9 prosent årlig for bransjen og hele 6 prosent for lavprisselskapene. – Det betyr at den underliggende substansen i bransjen er god til tross for at nettverks-selskapene taper. I finanskrisetider tar lavprisselskapene store markedsandeler. Det skandinaviske markedet for langruter er underutviklet og det er ikke mulig for nettverksselskapene å konkurrere på pris når vi nå starter med blanke ark, sier Holmberg. Holmberg er tidligere konserndirektør i VIA Travel Group og er en av gründerene i FEEL Air. Holmberg er reiselivsentreprenør og har arbeidet med byrå, verdikjedeutvikling, teknologi og hotell de siste 12 årene. Han har med seg tidligere Luftfartsdirektør Otto Lagarhus, som har lang erfaring i ulike ledelsesposisjoner i SAS, blant annet som konserndirektør med ansvar for flyproduksjonen. Lagarhus har i de senere år vært rådgiver for en rekke kjente internasjonale flyselskaper på området sikkerhet og kvalitet. Holmberg og Lagarhus har ansatt meget erfarne ledere i de andre nøkkelfunksjonene og ser nå frem til å få hele organisasjonen på plass. – Mange kolleger i flybransjen synes det er spennende å få være med i oppbygningen av et nytt skandinavisk selskap, det skjer jo ikke hver dag. Derfor har vi fått på plass en meget kompetent ledelse fra dag 1. Og rundt det hele bygger vi en ”FEEL Good” merkevare, service og selskapskultur som skal engasjere alle som er med, avslutter Kai Holmberg. For ytterligere informasjon: Administrerende direktør Kai Holmberg, tlf: 90 19 00 58, e-post: kai.holmberg@feelair.com Og så har vi fact sheet: Fakta om FEEL*FEEL Air er et skandinavisk lavpris flyselskap, som flyr langdistanse. *Selskapets starter opp direkteruter fra Oslo Lufthavn (OSL) og fra Stockholm-Arlanda Airport (ARN) til henholdsvis New York (JFK) og Bangkok (BKK). *Den primære kundegruppen er privatpersoner. FEEL Air gjør nå at Skandinaver kan fly langt mye billigere enn hva de er vant til fra før. FEEL Airs forretningsmodell er bygd på samme prinsipper som for lavpris kortdistanse, men med tilpassninger for langdistanse operasjon. *FEEL Air er pr. 2. oktober 2009 i ferd med å sluttføre en emisjon på 240 millioner kroner gjennom DnBNOR Markets. *Selskapet budsjetterer med positiv EBITDA på 48 millioner kroner i 2011. *FEEL Air leaser nye fly og bemanner disse selv, men kjøper bakke- og vedlikeholdstjenester fra de ledende aktørene i markedet. *Selskapet ledes av Kai Holmberg og Otto Lagarhus. Syns det høres spennende ut, og har troen på dette (men bare hvis de satser på noe fra SVG også!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Endelig en Airbus stasjonert i Oslo. Selskapet kan jo lykkes. For min del så vil det nok avgjøre om de kjører Norwegian eller Ryanair modellen. Den andre er fullstendig uaktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 For å si det sånn; dette tror jeg ikke før jeg får se det. Tipper de starter opp flyginger med brask og bram, og shutter ned igjen stille og rolig etter kun kort tids flyging. Men de får ha lykke til, det hadde vært kjempefint med konkurranse og et alternativ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva spesifikt ligger i dette som nevnes her? # Foretningsideen til det nye selskapet er å ha flyene på vingene mest mulig, gjennom at avgangstidspunktene ikke er faste, såkalte «flytende rutetider». # Dette må noen forklare meg hva betyr rent praktisk. Er det klokkeslett, dato eller att de legger opp flighter 2-3?,, uker på forhånd eller noe i den duren? Skjønner ingenting jeg nå,,,,,,som forøvrig ikke nødvendigvis er noen nyhet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Flytende rutetider vil si at du ikke får NOEN ting tilbake, whatsoever hvis de er forsinker - men de kan jo ikke bli forsinket, for de har jo ikke fast rutetid :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Lurer på hvordan man "FEELer" seg etter en tur med dem :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Vondt i bein? Tipper motto blir: "Alle skal få(aisle seter)" :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.