Gå til innhold

Reise til Australia


JM

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg planlegger en reise til Australia i januar, og titter på flybilletter og priser nå. I utgangspunktet ønsket jeg å fly med Star Alliance selskaper hele veien, men jeg ser nå at det er mye penger å spare ved å gå til andre selskaper.

 

Jeg skal i utgangspunktet fly fra Oslo til Brisbane, og hjem fra Sydney. Jeg ser at følgende selskaper seiler opp som de billigste nå:

 

Emirates

British Airways

Qantas

 

Noen erfaringer/synspunkter på disse selskapene, eller alternativer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste tur/retur Brisbane for ca 5 år siden,så mye har sikkert endret seg nå.Ba VIA bestille billigste tur..

Da kostet det 11000.

SAS fra Oslo til København,SAS fra København til Singapore A340,

Singapore Airlines til Brisbane, B777.

Tilbake Singapore Airlines hele veien til København B777, Flybytte i Singapore. Helt utmerket service og punktlighet med begge selskaper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 12000 SEK i Januari från Arlanda om du kan ta ta dig dit (men då blir det kanske inte så mycket billigare totalt sett iallafall).

 

Ett hett tips är att söka efter flygresor direkt på flygbolagens hemsidor. När vi skulle till Bali hittade vi priser för ca 12k per pers t/r på www.mrjet.se som brukar vara den billigaste sökmotorn. Sen när jag tittade direkt på Singapore Airlines hemsida, kom vi ner i 10k per pers... och så fick vi flyga A380 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med Australia! :) Jeg skal ned til Brisbane nå i november, jeg bestilte rett og slett fra Widerøes hjemmesider, noe som fungerte utmerket, man får mange alternativer og god informasjon om hvilke ruter som opereres av hvilke flyselskaper, og også hvilke fly som er satt opp på rutene ;)

 

Min rute ble følgende: Oslo-London (BA), London-Sydney (Qantas), Sydney-Brisbane (Qantas). Hjem igjen ble det Brisbane-Singapore (Qantas), Singapore-London (BA), London-Oslo (BA). Jeg måtte betale omlag 11k for denne billetten.

 

Det jeg har erfart, er at det blir mye dyrere hvis du må bestille to enveisbilletter enn en tur-returbillett. Så vidt jeg vet så kan du jo ikke bestille tur-retur når du skal reise til Brisbane, men hjem igjen fra Sydney. Da blir det fort mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestiller med Etihad kan du fly London - Sydney tur retur for ca 750 pund i januar ser jeg, om du er fleksibel med reisedatoene.

BLir da mellomlanding og flybytte i Abu Dhabi, og A340-600 hele vegen (vanligvis i allefall, i blant flyr de med -500 mellom London og Abu Dhabi).

 

I tillegg kommer da billett fra oslo til London, men ser ut til aa vaere fin pris likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, og råd!

 

Blir SAS tur/retur London, og videre derfra blir det Emirates A380, sete 68K på hele turen, bortsett fra Dubai-Brisbane som blir A345, sete 16G. Seatguru er å anbefale når det gjelder valg av seter :)

 

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...