Gå til innhold

Cera Bell 412 RNoAF

Anbefalte innlegg

for en liten måned siden så var Pasi ute og viste fram cera sin nye Bell 412EP som jeg rett og slett falt for.

Og det passet perfekt at Pasi også laget noen flotte painter til denne, blant annet Atlantic Airways og RNoAF. men i denne runden så er det RNoAF som får all oppmerksomhet.

så her kommer et par bilder av den, ingen av bilden er reigert.

033.jpg

034.jpg

035.jpg

036.jpg

037.jpg

038.jpg

039.jpg

040.jpg

041.jpg

042.jpg

043.jpg

044.jpg

045.jpg

046.jpg

047.jpg

Ting brukt:

Cera Bell 412EP

Norway Mesh

Norway Scenic

Bodø By Terje Brun

RNoAF repaint av Pasi Jorgensen

takker for titten. ønske både negative og positive komentare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, helt greie bilder, men min hukommelse sier at du har noe veldig galt med Bodø Sceneriet. Men men.

En annen ting i forhold til painten. For meg ser den der helt feil ut. En ting er at den har KFOR bemaling på seg. En annen ting er at den i mine øyner ser noe mer grå ut en real painten.

Når det er sagt så ser den kjempe bra ut! Eneste minus er vel at den også mangler "padsene" på Meiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke selve Cera modellen, vinduer og mange små detaljer som ser feil ut synes jeg.

Når det gjelder selve painten så fløy jeg ofte med 140 da jeg var i Kosovo. Her kommer noen observasjoner grunnfargen er i feil nyanse og font på hale og nese nr er feil. Alle tall er malt i standard RNoAF font slik det står i T/O. Og ja de fløy med KFOR malt på dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da mange painter til Hovercontroll 412 modellen for FS9... Jeg ihvertfall synes den modellen har lyktes langt bedre i å fange formene til 412'n

http://img.photobucket.com/albums/v216/JensOle/RNoAF/Scrshot-1982.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v216/JensOle/RNoAF/Scrshot-2752.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v216/JensOle/RNoAF/Scrshot-2222.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i f** skal dette bety, konstruktiv kritikk....det kan vel dere holde dere for gode til eller?

LoL

Neida, fargen var jeg faktisk litt usikker på, har 2 bilder og siden jeg ikke har sett dette helikopteret i virkeligheten så ble det vanskelig å føle seg fram. De 2 bildene var også tatt i forskjellige lysettinger hvor den ene framstod som nesten helt sort, mens den andre var i sol lys hvor jeg tok den miderste nyansen som grunnfarge.

Fonts, ja det er nå ett h***ete dette med fonts, ble en nødløsning det der, er jo ikke sluppet som repaint men som en beta bla annet pga mange usikkerheter. Men nå ser det jo ut som at kavaleriet er kommet til unsettning og jeg får hjelp :D

Det er korrekt at denne modellen ikke er den samme som RNoAF bruker, dette er en EP mens forsvaret bruker SP.

De (cera) har sagt at de vil lage resten av modellene men er usikker på om de lager 212'n først. Uansett, så håper jeg de lager resten av 412 sortimentet og at de kommer som patcher :D

Intil videre, så er nok dette uansett ett bra helikopter selv om det er en EP og er mer gjenomført en HC sin, men HC er ett bra alternativ som også er freeware, men VC kan f.eks ikke sammenlignes da det er først og fremst en FS9 model portet over til FSX. Utvendig modell er også mye simplere men slettes ikke dårlig. HC er vel noe av det beste om ikke det beste freeware helikopteret som er laget til FS :)

Her med oppdatert farge og fonts, så er det bare å øse på med kritikk...utenom modell typen da ;)

KFOR_newC-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

neida. men sier meg enig med pasi her at HC sin er kanskje en bedre modell men den eiere ikke di samme "fly" egenskapene som Cera sin, og VC i Cera sin er i en helt anne verden en HC sin.

når man byner og få teften på det og fly kremvisper så er cera sin Bell et utmerket valg. for og si det slik så håper jeg cear kommer med mere av samme kvalitet.

Per kristian: du har nokk helt rett i at jeg har feil på Bodø scenery. skulle vell ha hatt en full reinstall av FSX egentlig:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...