Thomas Johannessen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei folkens, Jeg har hostet filbiblioteket i nå 3 år. Serveren har stått på Universitetet i Bergens nett. Da mitt engasjement på UiB er over, og at IT-avd har innført strengere regler må jeg desverre stenge serveren. Jeg har gitt beskjed til Dag for en stund siden, og jeg håper at han har en plan klar. Uansett så regner jeg med at server går ned i morgen. Beklager dette, men dette er faktorer utenfor min kontroll som gjør at det blir en slik situasjon. Dersom noen har noen gode forslag til serverplass/lagring, tas de i mot med takk. --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har du spec kravene på lager også Thomas, og ps.. Great work and effort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Linja på Uib har vel ligget mellom 1 mb/sec til 8-10 mb/sec i upload(kommer ann på antall brukere). Alle dataene tar vel ca 30 gb(har ikke sjekket dette i kveld, derfor et lite forbehold her). Ellers så er det en vanlig 2,4ghz p4(1 core), med 2 gb ram som har stått og surret. --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Dette må taes tak i! Noen som har nyttige bekjente? Hva koster i tilfelle en slik server? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Selve serveren koster sikkert ikke så mye, men linja som kreves kan koste en del.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er dette noe som man kan finansiere med et spleiselag? Jeg tenker da på et større spleiselag innenfor flightsim.no-forumet som kan bidra med mindre summer (mange små byggeklosser kan raskt bygge et helt tårn). Det er vel heller vanskelig å finne folk "på gata" som sponser slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er det derfor filene som er blitt opplastet ikke dukker opp lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Lurer på hva som skjer her. Nå er det ingen mulighet til å få lastet ned noe fra filbibloteket. Kjempedumt med tanke på alle nyttige filer som ligger her. Jeg vet ikke hva Dag har for planer, men en eller annen offisiell uttalelse bør han komme med. Vi nærmer oss FLG09 og mange vil sikkert ha tilgang til disse utmerkete filene som ligger her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg tror det ksal ordne seg.. jeg syns heller vi skal takke Thomas for å ha hostet serveren for oss! Takk for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg lasta ned en god del i går kveld og natt just in case så i mellommtida får vi bare vise storsinn og godt kameratskap å sende oss imellom. rapidshare er jo en mulighet enn så lenge. Eller blir det problematisk rent avtalemessig kansje? Speak out så ingen gjør no gæernt som ikke var hensikten i utgangspunktet. Takk til Thomas som har ordna dette så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hei igjen! Jeg tenkte selvfølgelig ikke på at dette var et dårlig tidspunkt mtp FLG09-Lanet. Jeg har allerede holdt serveren oppe 1 mnd på overtid Gav beskjed til dag for ca 1 måned siden. Vi får håpe at han kommer på noe smart. Beklager igjen, men dette er ting utenfor min kontroll som gjør at jeg måtte stenge ned serveren Ha en ellers fin dag! --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det skal du ikke tenke på Thomas. Du har gjort en kjempejobb her med å hoste en tjeneste mange av oss har satt stor pris på. Men ballen ligger nå fullt og helt hos Dag. Og som du sier du har strukket deg mer enn langt, så tusen takk for en kjempeinnsats for flysimmiljøet i Norge. Jeg tror jeg har de fleste på fora her bak meg når jeg sier dette. Igjen tusen takk og lykke til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Synd den måtte legges ned AKKURAT i dag da jeg skulle innstalere fsen min på ny!!?!? Får håpe et alternativ dukker opp FØR flg. Hvis ikke har jeg en 10% fungerende fs9 på flg. Takk thomas for å holde den oppe så lenge:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Tusen takk for ditt bidrag Thomas! hadde vært utrolig tristere i simmen uten alle filen i bibloteket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Dere som skal på FLG: Jeg har ikke vært der noen gang, men jeg vet såpass at alle PC'ene er koblet til hverandre. Dermed kan dere enkelt dele filer mellom PC'ene på LAN'et. Jeg er sikker på at det er mange der som har de viktigste filene liggende på PC'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Feil, PCene er koblet til samme nettverk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det var det jeg mente Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Vet du hvor mye trafikk det har vært på denne pr. måned i snitt, Thomas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er det bare en ftp som skal til her, eller hva ligger bak, jeg har no noen fjellhaller og litt rask som kansje kunne ha hvert et tema..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er det så utrolig vanskelig da? Det er jo ikke verre enn å laste opp det som er noe å ha på de tusenvis av andre fs-filbibliotekene som ligger der ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nja, jeg trenger ikke akkurat valium for og komme over dette, men om jeg kansje kan hjelpe til og behovet er der, så ser jeg gjerne på saken jeg. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 For meg blir det ikke "bare". Sent på høsten vil jeg laste opp et photoscenery for Gardermoen som jeg kjøper for et par tusenlapper. I tillegg kommer publiseringsrett på kroner 1000.- Da har jeg behov for en site jeg vet er driftssikker i lang, lang tid fremover. Har sett lite av slikt i det siste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Da har du ikke sett vår,, he he.. skal du ha samme sikkerhets nivå som vi har på en av våre haller, må du til brussel gitt, der hvor nato sine main frame servere står....Du ser litt av den ene hallen i denne videoen, litt ut her...om du er interessert:-) [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Javel Geir...så gi meg tilgang til Brussel da :grin: Spøk til side, alt jeg vil er å unngå å måtte betale 1000.- på nytt om server jeg bruker går ned. Driver nå og graver ut litt mer om hva som tillates iht publiseringsretten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 leit og høre nå da men det hadde ikke gått ann og legge de ut på avim eller laget en side en plass? R.I.P Filbilioteket <33 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter-Hans de Zwarte Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er jo ikkje verre å få tak i ein gammal maskin (For eksempel frå Win 98 tida), installera Apache, FileZilla osv. Kople den til eit breibands-modem og opne portane. Einaste problem er at maskina må stå på 24/7. Eg har 10/10 Mbit/s fiber linje og ein gammal maskin, men kan dessverre ikkje sett opp noko pga. i heimen vår skrur me av all elektronikk om natta pga. brannfare . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Da har jeg fått lastet opp norway airports fra fs.no skal se om noe mer kan skaffes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det holder jeg med deg i , samme her hjemme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter-Hans de Zwarte Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ny idé, kva med å starta ein Torrent-tracker? Det er jo fult lovleg så lenge ein ikkje delar filar med opphavsrett som forbyr deling, og bla. NRK har suksess med å dele sine eigen TV-program via fildeling med eigen Torrent-tracker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Torrent-trackeren må jo fortsatt ha en server et sted..eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.