Gjest Geir-Finstad Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Der får dere se noe kjent i programmet de ukjente....er en forumdeltager som er meget delaktig i dag......:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hun jeg kjenner (K.) er ikke med på dette forumet men det kan hende der er andre her som har vært delaktig i forbindelse med innspilling/opplegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Thats right :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Har venta lenge på dette. Innspillinga var for 1,5 uker siden hørte jeg, men har visst om planene i lang tid. Tipper du hadde noe med sim-fiksinga å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Lever simen til Ivar fremdeles? syns de gjorde en overbevisende jobb helt til hun plutselig dro i reverserne på final der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 ja, reversen reagerte jeg også på, men hu trenger nødvendigvis ikke å være pilot på en B737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torje Vingen sunde Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ja, jeg ble overbevist om at hun ikke var pilot fordi hun dro throtlene i reverse på final også... men stussa litt da hun snakka så fort og riktig på slutten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan jo være pilot på en C172, evt Piper Cub også da, er å regne som pilot de som flyr den og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ja revers på finalen så litt tvilsomt ut... men trenger det du ser på TV å stemme med rekkefølgen ting ble gjort i virkeligheten når de filma 1,5 uke før sendetid? Kanskje ikke siden de filmer med flere kameraer og klipper og fortkorter før sending Men ... "Affirm" som svar på om de var klare burde være nok til å få forumfolket her til å skjønne at det ikke var noen tvil Hun har ATPL-teorien og er i gang med alt det andre praktiske. Husker ikke i farten hvor langt på vei hun er i programmet. Tror ME og IR er next. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Vel, jeg må helt ærlig si at jeg tvilte litt, da jeg hørte Sinkrate Sinkrate, samt at de plasserte den ganske godt til venstre, men med likhet med Torje stussa jeg litt når hun snakka fort og riktig på slutten. (Hvem var ATC? Henta lydklip eller?) La ikke merke til det med Reverse... (etter å ha sett på klippet på nett så ser jeg tydelig at i det reverse blir satt så sier høydemåler ca 700fot) Andreas: Excatly. Det jeg egentlig skrev her først får FF knela. Det ar hun er pilot trenger ikke bety at hu flyr 737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kanskje Geir var ATC? -Og at man er pilot betyr ikke at man har utsjekk på 737 eller er vant til å fly i 2D (selv om en monitor forsøker å etterlikne 3D blir det ikke det samme). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 fan... jeg fikk SMS omdet,men var igang med noe annet. Finnes det på web-tv eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ja, syntes jeg kjente igjen den simmen der... Så artig, Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/551291 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Lever simen til Ivar fremdeles?syns de gjorde en overbevisende jobb helt til hun plutselig dro i reverserne på final der he he, den så jeg også, tydeligvis ikke en 737 pilot, men fikk vi egentlig vite hva slags pilot hun var? Ps. Kjente igjen simmen med en gang jeg også, har flydd den et god del timer så det skal ikke så mye til, Nice Ivar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 @Mr Knudsen: Sitat: "Hun har ATPL-teorien og er i gang med alt det andre praktiske. Husker ikke i farten hvor langt på vei hun er i programmet. Tror ME og IR er next." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ok, I see, nå vet ikke jeg hva man lærer på ATPL men er det ikke noe i opplæringen sålangt som forteller at man ikke skal bruke reverser i lufta da he he, regner med Ivar fortalte hva som var hva der @Mr Knudsen: nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 @Knudsen igjen: Nei men dette var ingen direkte-scener, og de filmet med flere kameraer i cockpit og utenfor cockpit, og kortet tydeligvis ned innflygingen... Så her er det nok heller snakk om klippingen fra NRK sin side! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 aha! For jeg så hun tok reverser etter landing også, så du har nok helt rett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 19. september 2009 Members Del Skrevet 19. september 2009 Heisann, hehe. Kan garantere dere at jentene gjorde en kjempeflott jobb med å lande 737en. Men desverre så har Nrk klippet og limt litt, så det med reversene på 700ft var noe som ikke skjedde. Men kun 2% av titterne er i stand til å se det, og de fleste av de er vel her på forumet, hehe. Det var også en kjempemorsom opplevelse og få være med Nrk og jobbe med dette opplegget. Derfor litt lite posting fra min side i sommer da jeg har jobbet knallhardt mot dette her. Disse to jentene kommer til å fly mange av dere i fremtiden forhåpentligvis. De var kjempehyggelige og målbevisste. Ønsker de til lykke med resten av utdannelsen og karrieren fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kjempefin sim, Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 19. september 2009 Members Del Skrevet 19. september 2009 Takk Andreas Synd at klippinga ødela inntrykket av funksjonaliteten og jobben jentene gjorde. Men det ble jo flotte bilder da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Fikk dette med meg jeg også..... Utrolig flott cockpit Ivar! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Men det var likevel tydelig at de gjorde en god jobb. Helt i begynnelsen fikk jeg en anelse om at de visste hva de gjorde, når du så hun gikk rett for ignition bryterne (var det ikke de hun vred på), og var generelt borti en del brytere som sikkert ikke var nødvendige for å overbevise de fire som skulle plassere dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er jo nrk som ødla hele opptaket, de har jo redigert det sånn at man får et inntrykk av at de er i lufta da de setter motorene i reverse. Vis dere ser der man ser at de lander på rullebanen så ser dere at hun setter motorene i reverse da. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det programmet der gikk jo for mange år siden. Under et annet navn? Husker jeg elsket det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Minner meg litt om "Hodejegerene" med Tande-P, kanskje det du tenker på også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hodejegerne tenkte jeg også på når jeg så det, det er nok en mer moderne versjon av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Konseptet er akkurat det samme minus dette med at de må adoptere et av yrkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg fikk med meg reprisen nå, og må si jeg ble ganske fort sikker på at hun var pilot. Hvertfall ikke noe tvil på at hun var godt trent på radioen. Hun hadde vel to sendinger til ATC som ble vist på TV, og ingen tvil om at det er noe hun gjør nesten hver dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.