Gå til innhold

Old Huey


KJ

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra en kompis i Sør-Amerika som sa han hadde funnet og kjøpt en gammel Huey. Så jeg måtte jo reise ned å hjelpen å fåen hjem til gamle Norge. :) Tok noen bilder da. Vet den ser litt sliten ut men den flyr som en drøm. :) Model Nemeth, paint hovercontrol.com :)

 

 

 

 

 

 

 

 

2009-9-15_15-50-13-287.jpg

 

2009-9-15_15-38-42-489.jpg

 

2009-9-15_15-40-5-83.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tøff sak, men det ser ut som den er sandblåst, og etterpå plassert bak en Starfighter med full etterbrenner :whistle: .

Har du fått luftdyktighetsbevis til spetakkelet, eller sniker du deg bare rundt i dype daler og øde elveleier.... :grin: . Spennende farkost, hvordan er flyfeelingen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 modeller, UH-1C som er den korte versionen(som du ser øverst i tråden)kommer med 2 utgaver. Rockets eller Guns. Så er det UH-1H som har en lengere hovedkropp og annerledes motor, kommer også i 2 utgaver. Slick eller Guns. Den står bortgjemt på en gård innerst i Sognefjorden. Hemlisss... :whistle: Synes den er en fryd å fly, om det er 100% realistisk vet jeg jo ikke da jeg alldri har flydd en så gammel Bell. Lyden er meget bra. :)http://nemethdesigns.com/uh1.html Painter finner du på www.hovercontrol.com Kommer mange fine sivile nå til UH-1H Slick. Slick betyr jo som kjent no guns eller rockets.

"UH-1C production started in June 1966, and total of 766 aircraft were completed, including five for the Royal Australian Navy, designated "N9" and five for Norway." Hadde vært nice med en norsk paint. :)

 

thumbnail.jpgUH-1C

 

 

thumbnail-1.jpgUH-1H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det hadde gjort seg med noen tidlige norske beller med hi vis merker og skv koder på siden. Veldig synd at det ikke finnes noen C modell uten våpen. Selv om flere norske beller fløy med høye våpen fester var dette primært for ekstra tanker meg bekjent. Det finnes flere bilder med 19 raketts 2.75 FFAR poder på norske beller, men tror det var mer for show. Uansett var de aldri utstyrt med miniguns slik som det er på nemeth modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denna painten på Hovercontrol. Her er jeg på vei fra Beirut til Norbatt og 4-8C helipad. Kalle signal Rainbow. Minner meg om når jeg tok ned en Huey på 4-8C helipad i Norbatt 93. :) Har et papir foto av det. Den gangen var det Italia som hadde helikopter vingen.

 

 

 

2009-9-16_22-31-15-126.jpg

2009-9-16_22-28-17-427.jpg

 

 

Denna video'n viser mere, som til eksempel DX10 skygger inne i cockpit. http://www.youtube.com/watch?v=8BuXnp1wiWg&NR=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...