Gå til innhold

Sea King over Oslo


Morten Ruud

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For øyeblikket sirkler en Sea King over Oslo, nærmere bestemt Ammerud. Det burde vel være en spesiell årsak for at det får lov til å fly lavt over tettbebygd strøk kl. 2230 om kvelden.

 

Jeg vil vel tro at det kanskje gjelder en bortkommen person i Lillomarka. Tror også jeg så politihelikopteret hovre litt lenger bort en times tid tidligere. Men det kan jo også ha vært Sea King'en ettersom jeg så den bakfra.

 

Noen ideer, eller et faktisk svar om hva dette gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

De er nok ute med det varmesøkende kameraet sitt (FLIR) for å lete etter en savnet person (som du var inne på).

Sea-King er det helikopteret som skal brukes ved SAR. Men rekvirent (hovedredningssentralen) bruker politihelikopteret eller luftambulansen inntil Sea-king er på plass.

Dessverre er det slik at luftambulansen ikke har FLIR, og Sea-King'en har et utrangert et. Er nok også pga det gamle kameraet at Sea-king'en må fly lavt i forhold til hva politiet klarer.

 

Håper de finner vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stakk innom her hos meg en snartur også på vei forbi etter å ha tanka fuel på AHUS. Dvs jeg regner med det var derfor de var nede. Syns det var ett vel storvokst ambulansehelikopter som tok i veien da jeg sto ute å røyka, og jaggu er den svær også. Særlig når den snauer huet på en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea King har FLIR, Politiet har FLIR og mye mer, og jeg tror Luftambulansen har FLIR.

 

Så nettop en sak på VG om Politiheliet og det viser seg at det stemmer at Sea King har gammelt FLIR kamera.

 

Var en situasjon hvor både Politiet og 330 søkte etter en savnet 89 åring i Trysil. Politiet fant han, og 330 hadde søkt gjennom samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...