Mads Hjemmen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 God dag! Ja, da har jeg startet min rundreise i Europa der jeg tenkte jeg skulle prøve å komme innom alle de europeiske hovedstadene. kommer til å bruke denne posten til å oppdatere dere på reisen min gjennom kontinentet. Fly: PMDG 737-800WL med LN-RRG paiten til Paulo Scenery: Mest default, men skal se hva jeg finner av scenery etterhvert. FPS: Stabilt på 25 Hardware:CH yoke + pedals, TrackIR Første leg gikk fra Oslo Gardermoen til Stockholm, Arlanda. ENGM-ESSA Tekst over bildene. Avreise fra ENGM og det har allerede begynt å bli natt. Klar til å entre 19L ENGM for en SUTO7C depature En heldig spotter som har greid å ta et pent bilde av denne pene dama Da entrer jeg rullebane etter tillatelse fra tårnet Gaaaaaaaanske langt :grin: Da var vi i luften og flaps og landingshjul tas inn Etter 45 minutter i luften er vi endelig klare for approach og landing på 19R ESSA Flyet legger seg sakte men sikkert inn på localizer og glir inn mot rullebanen Stabilt på glideslope og localizer, så nå er det bare å gli inn Da var jeg trygt nede på svensk jord, og like bak meg kom en snodig krabat, noen som ser hva det er? :grin: Hmm, høyre eller venstre mon'tro? Flyene står parkert for natten, og jeg ruller rolig inn mot min gate der flyplassarbeiderene tar over ansvaret for flyet Første leg fullført og da mangler det bare et tosifret antall igjen :grin: Håper ikke bildene ble for mørke for dere da, men legg gjerne igjen kommentarer Ha en god helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fine bilder! Gleder meg til å se de mer eksotiske hovedstadene etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fine bilder. Likte godt bilde nr 3. Gleder meg til og lese om neste leg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fine bilder:) To tips. Ikke ha med fullt med bensin hvis det ikke behøves, da tar du lettere av, flyr fortere å lettere climb. Du landa litt vel fort hvis 170 knop var landingsfarten din? 140-150 er en fin landingsfart:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fine bilder. Aleskander M: Det spørs jo på vekten, er man tung har man til vanlig høyere fart enn når man har liten vekt. Fordi med tyngre vekt er det en større masse som må stoppes :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Ja, jeg beregnet ike Fuel, jeg bare fylte 100% :grin: Takk for kommentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Ingnen fler som vil kommentere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eik Bruserud Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Fine bilder og bra rapportering Mads Vil gjerne se fler, helst tatt når det er lyst =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Ja, jeg skal huske det til neste gang. Trur neste tur blir på dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Hei. Da er jeg kommet meg videre fra Stockholm til Helsinki. Turen gikk fint med mye medvind. Innflygningen gikk ikke HELT som planlagt, da jeg kom et stykke over glideslop. Null problem, bare så sette throttle i idle og 30 grader flaps, så gled jeg så fin så... :grin: Her kommer bildene, og håper at dere liker de nok en gang. Klar til å taxe til 19R på ESSA for en departure til øst. En 747 Singapore Airlines står parkert ved siden av meg, er det vanlig på ESSA? TOGA aktivert og jeg suser nedover banen i en h******s fart Da er jeg i lufta og setter kursen mot Helsinki Det er jo ganske flott vær her oppe. Over skyene er himmelen alltid blå, er det ikke det man sier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Greie bilder, men ikke så bra grafikk og kjedelig med default scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 mmm. glinsende vann Kommer inn over Finland Kommentar? Her kom jeg da inn litt for høyt. Throttle idle og da er det bare å gli inn Touchdown Mye trafikk på EFHK Taxer til gate Mye Finnair Shutdown på GA terminalen jeg ble av en eller annen grunn guidet dit, så bare å gjøre som tårnet sier Takk for de som kommenterer! Veldig moro når det er kommentarer om både gode og dårlige ting. Fortsetter videre en gang, men har foreløpig ikke planer om når. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Bilde nr 2 fra min kommentar var sykt nice! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Sakkestad Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Fine bilder, men anbefaler å skaffe deg add-on scenery til EFHK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Aleskander M: Det spørs jo på vekten, er man tung har man til vanlig høyere fart enn når man har liten vekt. Fordi med tyngre vekt er det en større masse som må stoppes Ehm akkurat.... Litt korrigering her: Ved høgare masse, har ein høgare fart, fordi ein må ha høgare fart for å halda seg flygande. Det har ingenting med kva masse som må stoppast etter landing. Der kjem banelengde og bremseeffekt inn i biletet. Landingsfarten går utelukkande på massen til maskina, med små korrigeringar for meteorologiske fenomen som kastevindar etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Liker du de nye bildene Torstein? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.