Morten Nelson Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hei igjen. Fikk endelig tilsendt mitt eksemplar av Warbirdsim sin nye P-51. Lange 4 dager med venting. Etter en kjapp installasjon og et par timers venting på det mest idiotiske aktiverings-systemet jeg noen gang har vært borti, kunne jeg endelig få litt luft under vingene. Hun ser veldig pen ut, men vingene ser veldig FS9 ut. I motsetning til flykroppen, er det ikke tegn til bumpmaping eller refleksjoner. Cockpiten ser veldig pen ut, men også den virker som en direkte kopi av noe som var i FS9-utgaven. Jeg har ikke testet denne selv, men manglen på 3D-gauges får det til å virke utdatert. Ellers ser det bra ut, men desverre for resten av utviklerne har A2A lagt lista veeeeldig høyt i sin P-47. Flyet oppfører seg sånn ca hvordan jeg hadde forventet av en Mustang. Mangelen på accusim var veldig tydelig. Framerates var det ingenting å utsette på, merker ikke noe forskjell på denne og standard ultralight. Vil si at denne er på høyde med Realair Spitfire. 3D-gauges mangler desverre. Men sammenlignet med A2A P-47 blir dette som å hoppe etter Wirkola. Hvis vi tar prisen på flyet med i beregning, og den knotete aktiveringen, kommer det ikke så veldig godt ut i min bok. Er det et førsteklasses WW2-fly du er ute etter, kjøp A2A P-47 med Accusim. Vil du ha noe litt mindre avansert er Realair Spitfire svaret. Er det derimot en P-51 du vil ha er denne en god kanditat, men se nøye på prisen før du bestemmer deg. A2A sin litt eldre P-51D er ikke langt unna denne, og den er priset langt lavere. Nå som A2A sin Piper Cub ser ut til å bli sluppet denne uken, blir nok deres P-51 med accusim mest sansynlig utviklet mer. Vil tro den er nr2 i rekken etter F-4 Phantom, så det kommer til å ta sin tid. Hvis du har innspill eller bare er totalt uenig med det jeg skriver, så ikke vær redd for å si din mening. Ha en fortsatt god kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. september 2009 Premium Medlem Del Skrevet 2. september 2009 Hysjhsssz, du må ikke kritisere de kongelige..... :blush: :grin: . Aktiviserings-systemet er noe uvant, men det er dessverre et resultat av at også simmmermiljøet har kastet seg på piratbølgen, og jeg godtar knotingen glatt hvis det kan redde entusiastiske utviklere fra å gi opp. Det med manglende "bumpmappings" på vingene hadde jeg ikke lagt merke til, da helhetsinntrykket kanskje blendet mine våte øyne. Ellers er jeg usikker på det du sier om 3D-gauges, hvordan ser du det?? Er kjempefornøyd med Mustangen, og liker spesielt hvor lett den er for framerates! Å sammenligne den med A2A`s gamle P-51 er ikke negativt, men jeg synes WBS har klart å gi sin utgave mer sjel. Er enig i at P-47 med Accusim rager høyere, men den er heller ikke billig med 60 dollar for hele pakka . Da er det mer nærliggende å sammenligne med Classic Hangars Fw-190, som har en fantasisk detaljert VC. I det hele tatt er det en imponerende samling warbirds man har tilgjengelig for FSX, og jeg ville ikke vært foruten denne siste P-51A fra WBS. I flyegenskaper kommer den meget godt fra det, og jeg liker måten den reagerer på kreftene fra omdreiningene på den store propellen. Også løftet fra laminarprofilen på vingene er godt simulert, men jeg er usikker på om den ikke burde vært lettere å sidegli under sidevindslandinger. Jeg synes ellers flyet har nydelige detaljer, og er en fryd for nostalgiske øyne. Ikke for å "kuppe" innlegget ditt, men jeg legger til et par bilder hvor jeg synes detaljrikdommen kommer fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Jeg mener for all del ikke at flyet er dårlig, men prisen er litt for stiv i forhold til hva de leverer. Min personlige mening. P-47 med Accusim var dyr ja, men halve prisen var Accusim expansion. Hadde man bare kjøpt flyet ville det blitt ca samme kvalitet som P-51, men til halve prisen. Jeg mente heller ikke å si at A2A sin P-51 er dårlig hvis noen oppfattet det sånn. Ville bare si at det er et nesten like godt fly til en mye lavere pris. Har ikke den selv, men fikk testet den i et par minutter. Virket veldig FS2004, men den fløy bra og cockpiten så pen ut. Noe jeg vil påstå om Warbidsim sin også. Når det gjelder 3D-gauges tok jeg et bilde for å vise hva jeg mener. Kanskje jeg bare er kresen, men jeg ser forskjell. Tror ikke det har noe som helst å si for opplevelsen, men siden det er dette som er "in" nå, skulle man nesten forvente at de hadde lagt til dette i et såpass dyrt fly. Realair Spitfire til venstre, WBS P-51 til høyre. Dere får gjøre opp deres egen mening. Personlig liker jeg flyet og kommer til å bruke det en hel del, men synes at etter A2A satte standarden, kommer den ikke helt til topps i hva som er mulig å få til med FSX. Og for å være brutalt ærlig, hadde jeg visst om aktiveringen og sånt ville jeg ikke kjøpt flyet. Det er selvfølgelig synd at pirater skal ødelegge for de som lager software, men når A2A klarer å gi ut sine addons uten noen form for sjekk, og Relair/Aerosoft kun spør etter et serienummer når man installerer, begynner jeg å lure litt på om de har tatt dette et par skritt for langt. Ha en trivelig dag, og kom gjerne med flere innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Forresten, hvis dere ikke har fått det med dere enda. This is why we love the Mustang. http://www.asb.tv/videos/view.php?v=83f4f2ce Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. september 2009 Premium Medlem Del Skrevet 2. september 2009 Takk for utfyllende forklaring. Det er tydelig at du har testet Mustangen mer nærgående enn jeg har klart. Et godt poeng med P-47 uten accusim gir samme kvalitet som P-51, men til halve prisen . Det er straffen vi med hastverk må tåle :cry: ...... Appropo 3D-gauges, et lite glimt ac FW-190 cockpit :cool: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Holy s***! Nå begynte du å friste en fattig stakkar med enda et fly. Den lukta det kvalitet av. Har ikke sett så alt for mye på tyske fly enda, men den der må jeg ta en nærmere titt på. Har flydd en del med P-51 i dag, og jeg må si den er veldig behagelig å fly i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.