Ivar Skaugstad Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 [color:#FF0000] -------------------------------------- [size:14pt]Søndag 30. August kl. 18:00[/size] I anledning skogbrannene som herjer Hellas i disse dager har Norwegian Eagles fått en forespørsel om å stille med piloter denne dagen. Det er lånt ut flymaskiner fra både Spania, Frankrike og Italia, men det er desverre manko på piloter. Jeg håper derfor at så mange som mulig har anledning til å tilbringe noen timer i himmel og flammehavet i området rundt Athen på søndag, for å gjøre en innsats, en innsats som sårt er nødvendig for å redde landområdene og hindre videre ødeleggelser! Vi vil møtes på hjemmebasen til Hellenic Airforce Firebrigade, Thessaloniki (LGTS) kl. 16:00 UTC tid. Herifra vil vi fly samlet ned til området rundt Athen hvor vi vil påbegynne skytteltrafikk imellom de usatte skogbrannområdene og vannforsyningen, havet. Vi holder på så lenge vi orker, kanskje ser vi nødvendigheten for å bistå på noen av de andre brannene rundt om på de greske øyer? HER FINNER DERE KART OVER BRANNOMRÅDET. Bukten ved Marathon (N38"6´4.68 E023"56´56.04) vil være vårt påfyllingspunkt for vann. [video:youtube]990GrJq9HMw Fly flåte Canadair CL-215/CL-415 Ericson S-64E Callsign "HAFXXX" -> SCOOPER[XXX] Både Canadair og Skycrane finnes til FS2004, grovjobben får dere gjøre selv. Scenery www.avsim.com -> "LGTS" Charts http://www.ori.hu/getfile/LGTS.pdf ----------------------------------------------------------- [size:14pt]Hvem er med på søndagens oppdrag?[/size][/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 HAF375 CL-215 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 HELITACK 148 Ericson Skycrane ((HAF og SCOOPER? Hvem bruker hvem?)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Det blir mer eller mindre det samme som "NOW" og "SAINT". Grekerne liker å ha ting i henhold, så det foretrekkes at vi bruker HAF som ICAO kode, men SCOOPER som callsign. Hva callsignet for Skycrane er vet jeg faktisk ikke. Om du ikke finner det ut selv benytter du SCOOPER du også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Aha, du mener HAF er ICAO call og voice callsign er Scooper? I såfall blir det ikke helt det samme forholdet da men. EDIT: Callsign for Skycrane er HELITACK Edit igjen: Ivar, så det du mener er at vi bruker NOW og voice call SAINT? Det stemmer ikke. NOW brukes på utenlandsoppdrag, SAINT/HUSK/MIXER+++ brukes på Innenriks oppdrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 [color:#FF0000]HELITACK55 Ericson SkycraneP[/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 HAF489 Canadair 215 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Regner med at du da benytter HAF055 i FP Aleksander? Ser helst at samtlige benytter seg av HAF i FP slik at vi ser like ut på radaren. Hva er bakgrunnen for "Helitack"? Kreativt callsign. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Helitack er observert brukt av Brannslukkings fly i 5 ulike branner ved 5 ulike stater i USA. http://en.wikipedia.org/wiki/Helitack Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Aaa, spennende! Knall, da har vi lært noe nytt i dag også! Dog, benytt HAF i FP, hva dere hjulvisp gutter benytter som callsign legger jeg meg ikke borti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ser ut som jeg må bytte til Fixed Wing. Hoverontrol er visst litt vrang i dag, får ikke lastet ned Skycranen. Har du den lastet ned Ivar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Nei, desverre. Får ikke kontroll på disse helikoptrene.. :grin: Skal se om jeg får ordnet med en link til en god CL-215 som jeg lastet ned i forrige uke. Desverre får jeg ikke gjort dette før jeg kommer hjem fra jobb senere i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Mâ vel frakte min CL215 fra LFKB(Franske og 2 Italienske er basert der) hvor det ogsâ har vaert mye skogbranner(göy er det nâr de passerer rett over huset for â hente vann BTW, for FSX brukere som vil ha CL215: Klikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Massimo Taccoli har laget flere gode modeller, deriblandt en CL-215 til FS2004 og FSX. VC og visuelle droppfunksjoner. Det er denne jeg skal benytte i dag, god modell. Bruker ca. 900 kg fuel per time. Søk etter "Massimo Taccoli CL215" på www.flightsim.com Er det ingen flere som skal være med å gjøre en hederlig innsats? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Er forøvrig ikke sikker på om jeg nevnte det, men grunnen til at jeg har valgt kl. 1600 UTC er rett og slett fordi; hvis du skrur klokken i FS fram/tilbake 12 timer så vil dette være i tidsrommet soloppgang. På denne måten kan vi begynne å bekjempe flammene allerede ved dag-gry. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg har lastet ned scenery, kart, fly og driver for øyeblikket å tørrtrener utenfor kysten av Marathon. Men, jeg har vondt i halsen og er ikke så stødig på voice pga. det og har ikke så lyst til å bruke tekst heller. Men, uten at jeg lover noe kan det hende jeg dukker opp når kl. nærmer seg 1600 UTC. HAF127 CL-215 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Fly og scenery er i orden, charts skal skaffes nu, skal bare gjöre ferdig min övelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Har fått lastet ned Erickson SkyCrane nå og skal få prøvd den ut snart. Stemmer det at området vi skal fly ved ligger like ved LGAV? Og skal vi fly helt ned dit fra LGTS? Det kan ta litt tid med Heli nemlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Det stemmer, skogbrannområdet ligger nord-øst av Athen. Det går ikke raskt med våre CL-215 heller Per-Kristian, så det synes jeg du må klare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Jeg foreslår at dere som flyr helikopter tar av 10 min før oss andre, altså kl. 1550 UTC, da kommer vi fram ca. samtidig. Enroute time for oss som flyr CL-215 er ca. 1h 10min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Endring av fly her i gârden: Jeg bytter til CL415 pâgrunn av at min CL215 nekter â la Elevator virke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Ahh, herlig! Da er undertegnede gjort preflight inspection, logget opp på VATSIM, klar på Teamspeak og venter på sine kollegaer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Teamspeak ja...eeh..hva er ip'en dit? Funnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Takk for en god innsats gutter! Vi ble totalt 5 flymaskiner som jobbet iherdig i noen timer for å få brannen under kontroll. Bilder kommer etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg vil se bilder:)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kat iblir neste tur ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Det finnes noen bilder i screenshotsforumet. Selv har jeg ikke hatt tid til å gjennomgå bildene jeg tok, men de kommer. Hva har det med saken å gjøre at du blir katt Andreas? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 skal nok være; når er neste tur:P husk å si ifra på msn Ivar hiver meg med da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 nei men er ivrig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.