Gå til innhold

Mye virus, fra FS-kollegaer !!


Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

Fikk et sircamvirus jeg og i e-post.

Hedigvis så har jeg Norton Internet Security med brannmur og antivirus.

Den sjekker både inngående og utgående e-post.

Tipper på at viruset kom fra en FS fiende, og ikke akkurat kollega. Navnet hørtes kjent ut. Vil ikke gå noe nermere inn på den saken.

 

Men det er litt skremmende at folk sender en virus i e-post hvis de tar ting som eventuelt skjedde i en samtale på MSN eller en annen chattekanal så personlig. "[Rullende

 

Hilsen Jan H. Brende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Till Dag:

 

Det är nu uppenbart att viruset kommer ifrån medlemmar här i forumet. Jag fick ett mail idag som tydligt pekar på detta.

Två val finns nu:

 

Antingen försöker vi ta reda på vart viruset kommer ifrån omgående, eller så ber jag dig att tillåta Hotmailadresser igen. Jag vill absolut inte att mitt mailkonto tar emot en massa virusmail på grund av att jag har angett den i ett forum på internet.

 

Just av den här anledningen har jag tidigare som så många andra använt mig av en Hotmailadress på sådana här forum bara för att slippa få problem med virus till min ordinarie mail. Nu är detta försent... Jag kan inte släppa ut min ordinarie mailadress om det ska resultera i virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har også blitt bombet med 'W32.Klez.gen@mm' de siste to dagene. Og jeg må si at dette viruset er noe av det værste jeg har vært borti(bortsett fra CIH da, som sprengte hovedkortet mitt "[stort ). Det hele toppet seg med at jeg fikk en virusmail fra postmaster@world-online.no, som er ISPen min. Tydeligvis har de også blitt rammet. Jeg har Norton Antivirus installert + siste virusoppgradering. Og jeg har scannet hele pcen min flere ganger, så jeg er ganske sikker på at jeg er virusfri.

 

Og som andre her sier, så sprer dette viruset seg heeeeelt automatisk, man behøver ikke å røre en finger "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å drive med dette hemmelighetskremmeriet så bør dere opplyse hvem virusene er kommet fra.

Dette for at andre som får mail fra vedkommende kan være oppmerksom på det.

Personen som har sendt det kan jo dermed selv bli oppmerksom på problemet, og på den måten forhindre ytterligere spredning.

Som sagt ovenfor så er vedkommende sannsynligvis ikke selv klar over problemet som han selv er uskyldig i.

Enkelte ganger nytter det faktisk ikke med virusprogram.

 

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har også fått 10 mailer med dette viruset fra flere steder, bl.a. vacc's nyhetsgrupper, postmaster etc.

 

Heldigvis tar Norten seg av dette før det gjør skade. har også satt opp virussjekk av alle mailer som går ut fra min maskin så jeg føler meg ganske trygg.

 

For de som ikke har virusprogram installert, slå av maskina!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen viktig ting til de som ikke har antivirus er; for guds skyld _ikke_ kjør den *.bat eller *.exe fila som følger med! Slett alt som har med WinXP patch etc å gjøre! I disse virusdager er det lurere å trykke på delete knappen en gang for mye enn en fatal gang for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

...og for de som enda ikke vil bruke penger på virusprogram, kan gå til HouseCall hos Trend Antivirus for å få en gratis virusscanning av maskinen sin.

 

Trends PC-Cillin 2000 virusprogram er å anbefale, fordi det bruker svært lite ressurser av maskinen når det ligger i bakgrunnen og overvåker hva som går inn i den. Et viktig poeng i disse tider da det trengs mye systemressurer for å kjøre simulator med diverse tillegg.

 

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fick jag ännu ett mail. Har pratat med folk på online.no och har nu skickat ett mail till virus-abuse@online.no

 

Jag har rapporterat vilka konton som har skickat virus till mig. Online.no kommer nu att ta kontakt med dessa för att försöka rätta till det här snarast.

 

Jag är inte beredd att använda min vanliga e-mailadress på det här forumet om det här skall fortsätta! "[sur]"

 

Synd...men tyvärr sant "[sur]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tomas Foosnæs:

Men hvorfor sprer viruset seg når jeg har Norton 2002 da?

Har fått mailer fra villt fremmede folk som sier de har fått virus fra meg(og jeg hadde de ikke i adresseboken). Har også fått en drøss med virus(W32.klez) fra folk jeg aldri har hørt om..
"[Gal]"

Kan være flere årsaker til dette. Du kan ha slått av real-time virus protection eller virus-definisjonene dine kan være utdaterte. Anbefaler at du kjører Live Update og sjekker at Real-Time Virus Protection er slått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Johan Rönngren:

Antingen försöker vi ta reda på vart viruset kommer ifrån omgående, eller så ber jag dig att tillåta Hotmailadresser igen. Jag vill absolut inte att mitt mailkonto tar emot en massa virusmail på grund av att jag har angett den i ett forum på internet.

Å tillate registrering med hotmail-adresser (og andre anonyme mailadresser) kommer ikke på tale. Det var et vellykket grep for å bli kvitt uønskede elementer i forumet.

 

Det dere må huske på er å aldri poste mailadressen i et innlegg eller legge den inn i signaturlinjen deres. Det er da veldig enkelt for andre å plukke denne opp. Husk at noen av disse virusene også plukker opp mailadresser fra sider som er cashet på maskinen til den som er rammet. På den måten kan vedkommende spre dette videre til folk han aldri har hatt noen kontakt med. Derfor bør dere henvise til profilen deres eller sende en privat beskjed om noen vil ha adressen deres.

 

Det er mulig å ikke la andre se mailadressen deres - bare gå inn i "min profil" og kryss nei for "Vise din mail-addresse til andre via dine innlegg?".

 

Det pussige denne gangen er at jeg faktisk ikke har fått en eneste mail med dette viruset. Vanligvis pleier jeg å være veldig utsatt for disse siden mange har min mailadresse i adresselisten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Dag, jag böjer mig här "[smil]"

 

Blir bara så irriterad när jag får mail fulla med virus ifrån personer som jag inte alls känner.

Men om det var ett vällyckat grepp att ta bort Hotmailadresserna så förstår jag din ovilja att ta tillbaka dem.

 

Ska titta på min profil och ändra inställningarna.

Ha det gott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2 dager har jeg fått dette viruset hele 12 ganger !! Norton har tatt viruset hver gang, heldigvis, men det er fryktelig irriterende å få dette mølet så ofte.

 

Det er mange useriøse brukere, det kan vi ikke nekte for. Men det å ikke kjøpe/laste ned/prøve et antivirusprogram, men alle oppdateringer, er også allvorlig. Tenk på 2.potensvirkingen her.... Det blir det dobble av det dobble, da dette regenerer seg. Da blir det trangt om båndbredden, samt skaden selve viruset gjør på maskinen. Lykke til med formatering og innlegg av all software !! Det fortjener alle som ikke bruker antivirus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Å kjøre et antivirus program vil jeg anse som det viktigste programmet du har på PC'en(e) din(e). Å kjøre en PC som er koplet opp mot internet uten slik software er det samme som å spille russisk rullett. Husk en ting: et godt laget virus kan faktisk fysisk ØDELEGGE en PC.

 

En annen ting som er viktig å tenke på er: Det er LOV å BRUKE hodet. Man MÅ IKKE klikke på en fil som er vedlagt, spesielt ikke filer med endingen exe, jgp.exe, .pif, gif.pif, .bat, osv. selv om det kommer slike filer fra folk du kjenner. 99.99% av alle som sender ut viri aner ingenting om at han/hun sender noe slikt ut. viriene sprer seg selv. De plukker ut sine offer fra den besmittede eiers adressebok og sender i vei. Spesielt morro hvis eieren er medlem av mailingslister, slik som VACCn. (PS: fritz-la@frisurf.no du er SMITTET AV WKLEZ.GEN@MM viruset!). Eieren av PC'n merker som regel ikke noe som helst. Når det viriene har gjort spredejobben, kan de faktisk bli liggende latent i systemet leeenge. kanskje til en programmert dato, eller et klokkeslett, eller til visse taster trykkes av brukeren. Når den innkodede triggeren utløses, DA FØRST får den smittede PC'n merke SKADEVIRKNINGENE av viriet. Dem kan være fæle, alt fra at du må reformatere til ødelegge hovedkort, disker osv.

 

BRUK antiviri programmer, hvis ikke spiller du russisk rullett. hvis du i tillegg IKKE bruker OUTLOOK, IKKE klikker på ukjente vedlegg, eller vedlegg som du ikke 100

% vet hva er, så vil du være godt beskyttet mot viri.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås:

[QBJupp... Har fått to mails med virus fra denne adressen (fritz-la@frisurf.no) jeg også.[/QB]

Ja, han er tydeligvis medlem av VACCn også, for det var VACCN mailinglista den mailen jeg fikk gikk til.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

quote:

Opprinnelig postet av Johan Rönngren:

Antingen försöker vi ta reda på vart viruset kommer ifrån omgående, eller så ber jag dig att tillåta Hotmailadresser igen. Jag vill absolut inte att mitt mailkonto tar emot en massa virusmail på grund av att jag har angett den i ett forum på internet.

Å tillate registrering med hotmail-adresser (og andre anonyme mailadresser) kommer ikke på tale. Det var et vellykket grep for å bli kvitt uønskede elementer i forumet.

 

Det dere må huske på er å aldri poste mailadressen i et innlegg eller legge den inn i signaturlinjen deres. Det er da veldig enkelt for andre å plukke denne opp. Husk at noen av disse virusene også plukker opp mailadresser fra sider som er cashet på maskinen til den som er rammet. På den måten kan vedkommende spre dette videre til folk han aldri har hatt noen kontakt med. Derfor bør dere henvise til profilen deres eller sende en privat beskjed om noen vil ha adressen deres.

 

Det er mulig å ikke la andre se mailadressen deres - bare gå inn i "min profil" og kryss nei for "Vise din mail-addresse til andre via dine innlegg?".

 

Det pussige denne gangen er at jeg faktisk ikke har fått en eneste mail med dette viruset. Vanligvis pleier jeg å være veldig utsatt for disse siden mange har min mailadresse i adresselisten sin.

Sånn, da har jeg fiksa profilen min. Men de fleste virus kommer vell via e-post?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fikk en veldig mistenkelig mail i dag . Med en gang jeg åpnet mailen spratt det opp et downloadvindu, men jeg trykte cancel, og slettet mailen. Det som gjorde det enda mer mistenkelig var at det ikke var noe tekst i mailen, og subjekt var på engelsk. Selv om avsender het norway_duck, eller noe sånt. Jaja, får skaffe meg antivirus veldig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vänta här nu...nu är något väldigt konstigt här...

Imorse fixade jag lite med Norton Antivirus och stängde av det en kort stund. Under den här tiden var jag uppkopplad mot internet (dum som jag var) och fick då ett e-mail som innehöll ett virus.

Jag öppnade inte den bifogade filen och allt var ok.

 

Men...plötsligt har fs2002.exe försvunnit?!?

Jag vet att det låter dumt, men den har försvunnit sedan igår!? Det enda jag har gjort är att flyga under kvällen igår, men idag finns inte filen kvar.

Det här låter långsökt, men kan det där virusmailet ha något med saken att göra?

Jag har absolut inte raderat fs2002.exe det är jag säker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...