Per-kristian Jensen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Heisann! Satt å tenkte litt høyt med folk på Skype og vi fant ut at det kunne vært veldig bra meg et 24 timers event på Gardermoen sammen helgen, da enten Gardermoen Realtime eller Gardermoen Overload. Tanken er da at vi staffer om realistisk og har et realtime event under FLG. Dette har blitt gjort en gang tidligere med stor suksess under FLG06 så tror det kan bli veldig bra dersom vi får nok ATCer som engasjerer seg for dette. Årsaken til at jeg tror et 24 timers event vil være realistisk er at jeg tror de fleste ATCene som kommer på FLG og skal sitte ATC gjerne vil sitte så lenge om gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Nydelig, støtter dette fullt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Veldig bra! Støttes 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 110%, Realtime hadde vært best! Hvis vi da tenker at det roer seg litt på natta, noe som gjør at ATC kan få litt hvile + at "realismen" blir mye høyere der man booker flighter osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 kjempe forslag. men av disse 2 støtter jeg realtime mer enn overload.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominik Krol Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Støtter dette fullt ut uansett hva det blir, men jeg syns at vi skal ta realtime fremfor overload. Uansett trafikk er sikret fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Går for realtime jeg også. Men er det satt noen date for FLG? Finner ikke det i hovedtråden om det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Realtime støtte fra meg og. Kommer sikkert med noen solbrune nordmenn et par omganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Da har jeg snakket med VACCSCA og fra deres side er det ok med Fredag 9 Oktobeer 2000norsk tid, til Lørdag 10 Oktober 2000norsk tid. Ser ut som de fleste sålangt er for Realtime, må bare ha svar fra FLG teamet så kan vi begynne å planlegge allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Gardermoen-event for FLG er under utarbeiding, og har vært det en stund Informasjon kommer så snart ting har kommet litt mer på plass MVH Werner Vatsim-leder, FLG'09 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Werner er dette snakk om et Overload event over et par timer? Jeg tror de aller fleste er for et 24timers Realtime event. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 jeg for min del støtter realtime mye mer enn overload. men om det kunn kan bli overload så er d klart det er bedre enn ingenting. men tror nok realtime er det som faller mest i smak her;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Helt enig, jeg syns at et realtime event er en mye bedre idé. Mye pga at et overload ikke er veldig realistisk, med masse flybevegelser på et par timer, selvfølgelig morsomt, men siden alle atc er delvis samlet, så er et realtime mye mer interesant for min del;) Ikke opp til meg og avgjøre, men håper virkelig på realtime! Mvh Lars Hassel Approach controller Vaccsca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg jobber med et real time event ja, dog har jeg ikke rettet dette mot et 24-timers event pga trafikkmengde nattestid (og ATC blir jo slitne til slutt :grin:). Hvordan føler dere det blir dersom man i perioder med liten eller ingen trafikk nattestid legger inn "falske" ruter? Eller trenger ATC hviletiden på natten? Men er det satt noen date for FLG? Finner ikke det i hovedtråden om det heller. 9. - 11. oktober. Følg med på www.flightsimlan.com . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Skal være helt ærlig Werner. Vi har allerede snakket med Morten, samt flere ATCer og vi ønsker å gå for 24 timers event. Jeg jobber allerede med å kartlegge ruter. Btw kom på Skype? Realtime er mye morsommere og et 24 timers event er realistisk å få til. Hvis det er ønskelig kan vi stå for oppsett av ruter m.m Lite trafikk er realistisk og det er formålet med Realtime. Som sagt så holder jeg på med å legge inn rutene fra OSL.no i et notepad dokument for så føre over til Excel. Årsaken til at jeg allerede har startet med dette er at jeg stod for samme jobben sist Realtime og følte at jeg fikk det greit til. I tilleg har Lars Hassel sagt at han kan ta på seg ansvaret å snakke med OSL ang. mulighet for å få vite Ankomst gater for å sette sammen connecting flights. Foreløpig vet jeg ikke hvor mye tfc det vil bli på natten men det meste vil bli post og evt Charter ankomster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Realtime er perfekt. Da slipper vi kaos og vi får en fin realistisk flyt. Dette må skrives på alle flightsimvegger i verden Det er en del avganger og det er vell meningen å få alle booket så det blir skikkelig opplegg dette Ser kanon fram til det. Ser det er en del nyheter som aldri kommer ut på Vatsim.net. Er det ikke litt greit å få det inn der. Og kanskje like viktig vacc-sag.org som er Tyskland som er jo en av de regjerende nasjonene på Vatsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Kan desverre ikke Skype akkurat nå, Per Kristian, jeg sitter på jobb, men vi kan snakkes etter klokken 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Dette lar seg kun gjøre hvis det ikke blir noe av Simulatorene på Gardermoen. Sist jeg var der ble det mere fokus på simulatorene som gjorde at piloter/atc ikke kunne bemanne sine plasser. Jeg håper dere tenker på dette under planleggingen. Hvis ikke vil alt være bortkastet arbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Det er allrede sagt at det ikke blir sim på FLG. Les i FLG tråden for å få vite hvorfor. Jeg ser for meg at vi starter realtime event Fredag 2000 Norsk tid til Lørdag 2000 norsk tid. Vi som kommer på FLG for å sitte ATC vil nok neppe gjøre mye annet enn å sitte ATC, og vi trenger vel tross alt bare CTR/APP/TWR på natterstid. Ser for meg at vi følger real ATC schedules også da, dersom det er mulig å finne ut av. Har foreløpig fått lagt inn Avganger på Fredags kveld og er oppe i 39 bevegelser på 4 timer. Men så kommer jo ankomster i tilleg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Er vel greit om man her deler opp atc-øktene med 6/12timers vakter av gangen kanskje? Men mulig det er noe sånt du sikter til PKJ "Ser for meg at vi følger real ATC schedules også da, dersom det er mulig å finne ut av." Om jeg kan få vært med på FLG vet jeg lite om men eventet derimot skal jeg garantert være med på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 VIss jeg ikke kommer på FLG kan jeg fly på Vatsim da altså bokke realtim viss det blir noe uttav det =? Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 realtime er jo at du booker flight. du booker arrivial eller departure ¨på engm, da må du legge inn eks; SAS557 departure time 17.54. da må du være klar til å ta av med sas557 klokken 17.54, selfølgelig forsinkelser på opp til et par min lar seg vell gjøre. men i hovedsak skal du være klar til å ta av til oppgitt tidspunkt. rute å slikt har jeg skjønt får du tilsendt av PKJ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Som sagt så holder jeg på med å legge inn rutene fra OSL.no i et notepad dokument for så føre over til Excel. ja hvorfor gjør ting lett når man kan gjøre det vanskelig;) Dette har avinor allerede gjort for dere. All data om flyginger, tider og gater ligger allerede tilgjengelig i XML fra Avinor. XML - Flydata Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Høres ut som en god idè dette her! Kanskje er jeg heldig og får OTS utsjekk før FLG-helgen Blir forresten spennende å se hvem som først booker Korean Air Cargo og Thai-rutene:grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Og icelandair Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Icelandair er vel booket omtrent før den blir lagt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Til informasjon Som mange av dere har sett har jeg fått jobben med å ta hånd om alt det vatsimrelaterte på FLG'09. Jeg har jobbet i et par måneder allerede med det praktiske som godkjenninger fra Board of Governors og lignende, og det meste av det begynner å komme på plass. Etter at denne tråden ble laget har jeg fått med meg mange ildsjeler innenfor Vatsimmiljøet, og jeg kan dermed bekrefte at vi vil ha et 24-timers "Gardermoen real time event". Vi har kommet langt på kort tid, og håper dette er noe alle setter pris på Bookingsystem for flighter vil komme når ting begynner å nærme seg. En egen tråd vil bli opprettet på vACCSCA-formuet for ATC-påmelding og organisering. Følg med! Werner Rafteseth Vatsimansvarlig FLG'09 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 går det ann å sitte som ATC på gardermoen selv om du ikke er er med på FLG? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ATC-posisjoner vil i første omgang gå til deltakere på FLG. Men på et sånt event vil jo man trenge ATC over hele landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 akkurat, men de atc'ene som er på FLG kan ikke sitte hele dagen/natten alikevell. hva om å lage ett bokingsystem på det? bare en tanke i lufta;P for det hadde vært gøy å sittet twr/gnd/del på en realtime event på engm;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.