Gå til innhold

Informasjon om FLG ”flysimulator lan Gardermoen"


Gjest Geir-Finstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Geir-Finstad

Gjesp....... trøtt ass, nei hva skal man gjøre i dag da.....hmmm...kansje simme i 48 timer......jepp det er det som gjelder nå gitt......see you...Hardcore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update fra FLG09.

Dette er mitt første FLG, og jeg har lenge gledet meg til dette. Når jeg annkom idag ca kl 15.00 kom jeg inn i det vi kaller Luftrom 3, der jeg ser en halvfull sal sitte å fly :) Jeg går nedover mot ATC avdeling der jeg blir møtt av kjente stemmer fra Skype og VATSIM. Jeg får rigget meg ned og dratt frem all brusen. Salen fyller seg stadig opp og praten mellom ATC og fly kan høres.

 

Nå har en del av oss gått for og få seg noen timer på øyet, mens noen av oss sitter og flyr, vi får se hvor lenge vi holder ut :grin:

 

Utover dette var dette over all forventning! Veldig bra arrangert, og ser ut til å være vellyket hit til.

 

Ha en fortsatt god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt pissed off. Når jeg gikk fra plassen min for en drøy time siden festet jeg headsettet mitt fint på plass uten en eneste skade. Jeg kom nå tilbake og den ene høreklokka er knukken av og det er også mikrofonen. Det må nesten ha vært noen her og køddet, headsettet har blitt hengt på plass igjen.

 

Hvis det er noen her og vedkommende leser dette ønsker jeg gjerne at vedkommende kommer bort til meg og sier at den har gjort det og først DA legger jeg saken død og vedkommene skal slippe å betale noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen her og vedkommende leser dette ønsker jeg gjerne at vedkommende kommer bort til meg og sier at den har gjort det og først DA legger jeg saken død og vedkommene skal slippe å betale noe som helst.

 

Så om personen läser det här och säger till dig att det var han/hon som gjorde det så slipper man betala. Men om man inte säger till dig att det var han/hon så måste personen betala? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg vel hjemme etter turen. Vil bare få takke "Crewet" bak FLG09 for kjempegodt gjennomført arrangement. Dette ble en topp helg med flyprat, copitdiskusjoner, ATC, delekjøp (hysj..hysj), og ikke minst sosialt samvær, både i og utenfor lokalet. Dere gjorde en kjempejobb!

 

Det gjorde også ATC - gjengen som holdt det gående i nesten to døgn i strekk. Og som også klarte å få revitalisert Einar Halvorsen, som nå er klar som controller. Forhåpentligvis kommer hans kunnskaper oss andre til del i form av mye og god ATC!

 

Da ser vi bare frem til neste samling ...FLG?

 

Til de av dere som skal til Lelystadt...Ser frem til å treffe dere der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen for en svært hyggelig helg på FLG09, dette byr garantert til gjentagelse og jeg ser nå allerede med etterlengtende øyne frem mot 2011..

 

Det var enormt hyggelig å treffe alle og endelig sette ansikt på kjente navn. Dessverre ble det litt mye av forskjellige ting slik at det ble 1 tur på meg på Vatsim, det må jeg utbedre neste gang tror jeg.

 

[size:14pt]Jeg vil takke alle " gutta " som har stått på dag og natt for å få FLG til, de har gjennomført en oppgave uten sidestykke og gitt alt for å få til årets FLG. Oppgavene har de gjort med et smil og en innsats som det står respekt av.[/size]

 

Tusen takk fra meg til dere i alle fall.

 

Takk for praten til alle andre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Takk skal dere ha alle sammen. jeg håper at alle sammen hadde det bra, og at det var verdt turen. Jeg er fornøyd med FLG tatt i betraktning utgangspunktet vi plutselig komm ut for med tanke på et raskt rnw skifte.. Det var hyggelig og møte dere. Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fra Birger. Ett meget bra opplegg og hotellet var faktisk ett godt alternativ.Litt rot med priser på mat samt lov eller ikke lov til å overnatte på Flight 13, men det kom seg ila lørdagen og søndag. Både middag og frokost stod til en 6- er. Og lokalene var også meget bra. Mer lunere og intimt, på hotellet. Godkjent opplegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg beklager også at denne personen som har ødelagt for simmene, komm inn i lokalene før jeg oppdaget dette, men han ble kastet ut umiddelbart jeg ooppdaget dette. Dette skulle så klart ikke ha skjedd da jeg lenger opp i fora garranterte at han ikke skulle inn, men det skjedde mens det var mye besøkende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste vet allerede hvem det er. Tror også de fleste er såpass voksne og modne at de ikke finner det nødvendig å mobbe, trakasere eller si deres mening bak dataskjermen her på forumet skulle navnet blitt offentlig, selv om nå de fleste på FLG fikk vite hvem det var da.

 

Tragisk at enkelte velger å ødelegge for andre og samtidig være frekk nok til å møte opp på et slikt arrangement i god tro om at de ikke har gjort noe galt eller erkjenner dette.

 

Enkelte lærer bare ikke av sine egne feil og mangler.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker også for et flott FLG!

 

Det var en sosial helg med flyrelaterte ting og latter. Folk delte sin kunnskap med hverandre.

 

Litt skuffa over at headsettet til 700 kr ble destroyed uten at noen sier ifra men putt putt. Får kjøpe nytt og ta det med meg hvor enn jeg går på neste flg da:)

 

Gleder meg til neste gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått FLG 2009 ”litt på avstand”, og tenker at det er på tide å avgi en liten rapport for mitt vedkommende. Nå blir kanskje noen litt bekymret, må man ha det på avstand for å gi en rapport? Vel, jeg var så ”høy” søndag 11. at enhver rapport ville ha roset FLG09 opp i skyene, nokså ukritisk i grunnen. Så her følger min mer ballanserte rapport:

 

Jeg vil begynne den med å rose FLG09 opp i skyene. Jeg vil fortelle litt i stikkordsform hva jeg føler jeg ”fikk igjen” for en 6-8 timers reise hver vei, og verkstedsregning på 30K når jeg kom hjem:

 

• Jeg har fått møte mange av de hyggelige personene i Flightsimmiljøet (da spesielt VATSIM/VACCSCA for mitt vedkommende) som jeg har brukt mange timer i lufta sammen med, og _på_ lufta sammen med, og mange mange timer på Skype til de alt for sene nattetimene.

 

• Jeg har fått fokusert på en av mine hobbyer 100% en hel helg, og det sammen med likesinnede.

 

• Jeg fikk deltatt på et fantastisk Gardermoen Realtime VACCSCA event på VATSIM, noe jeg også kunne gjort hjemme ifra, men å gjøre det på plassen sammen med dere andre løftet event- og teamfølelsen mange hakk.

 

• Jeg har deltatt noen ganger før på arrangementer på Flysamlingen (ikke FLG), og jeg hører at noen sier det var et minus at FLG ikke var ”blant flyene”, men på et hotell istedenfor. Med fare for å ”banne i menigheten” vil jeg si at for mitt vedkommende vil jeg si det var et pluss! Lokalene var oversiktelige og lune, og vi var alle samlet i ett lokale, fungerte helt topp etter mitt synspunkt

 

• Gode senger bare noen etasjer opp, i egne rom med bad inkl badekar, utsikt til rullebanen (”Eh, rom med utsikt mot flyplassen ja? Eh, ja, dem har vi faktisk flest ledige av, de fleste vil jo på andre sida, hehe” sa resepsjonisten så kjekt på min forespørsel på rom på rett side av bygget) og i det hele tatt. De som ønsket hadde standard spartan overnatting under bord, i sovesal, bak gardiner med angripende bord/snusbokser etc.

 

• Det var gode spise- og drikkefasiliteter i samme bygg, slik at man slapp å hutre seg av gårde om man ikke ønsket det. Barnemenyprisene vi fikk for ”spis så mye du vil”-konseptet var jo bare genialt.

 

• Tilgjengeligheten på lokalet var passelig uansett hvor i landet man kommer fra. De som bor ”for langt borte” kan fly, og det går shuttlebuss relativt ofte ”til døren” (Det gjorde det også til flysamlingen, så det er et pluss med begge stedene).

 

Alt dette er meget gode ting i mine øyne. Det faktum at dette da ble stelt i stand på få timers varsel på grunn av uforutsette hendelser med opprinnelig tiltenkt lokale, gjør at jeg er blitt meget imponert over FLG-teamet. Jeg sliter med å finne negative ting å rapportere om fra årets FLG, det måtte evt. være den ”premature” oppbruddsstemingen allerede fra søndag formiddag av, men jeg skjønner jo at folk har lang reisevei etc. Det med ”manglende JAR-sim” ville jo dessverre vært en faktor uansett og er slik jeg har forstått det ikke noe arrangørene kan lastes for – da det her rett og slett er en som har ødelagt for alle.

 

Uansett, for mitt vedkommende så har jeg hatt en kjempehelg på FLG, og jeg har definitivt til hensikt å delta neste gang, for dette ga mersmak.

 

Takk til alle deltakere, uten alle oss hadde det ikke vært noe FLG, det var kjekt å møte dere alle. En stor takk til alle i FLG-teamet, enten de har jobbet med nettverk, infrastuktur, fasiliteter, events, konkurranser, sikkerhet, økonomi etc. etc. Jeg retter en stor takk, og bare gi beskjed hvilken helg jeg skal sette av i 2010 dere, så er jeg på plass :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hyggelig at du trivdes Tore. Det setter vi pris på.

 

Jeg sitter i disse dager og vurderer 2010, men skal bruke et par uker på og bestemme meg på om det blir 2010 eller 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...